Στα προβλήματα που ανακύπτουν από την παλαιότητα των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ στο Αγρίνιο αναφέρεται η εφημερίδα “Συνείδηση”.
Μπορεί πλέον οι εργαζόμενοι να μην χρειάζεται να βάζουν χρήματα από την τσέπη τους για την συντήρηση ενός ασθενοφόρου , κάτι που είχαμε δεις ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν, τόσο σε πανελλαδικό επίπεδο, όσο και σε τοπικό, αλλά τα προβλήματα με τον πεπαλαιωμένο στόλο των ασθενοφόρων δεν λείπουν.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, τα «νεότερα» λειτουργικά ασθενοφόρα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, όπως επίσης και στους δρόμους του Αγρινίου, είναι από το 2018 ή το 2008, τα οποία αποκτήθηκαν μέσω δωρεών του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αντίστοιχα.
Τα χιλιόμετρα που έχουν ήδη «γράψει» είναι εκατοντάδες χιλιάδες και από τη στιγμή που ανανέωση του στόλου των οχημάτων γίνεται με εξαιρετικά αργό ρυθμό, στην καθημερινότητα στο ΕΚΑΒ Αγρίνιου συγκαταλέγονται οι βλάβες που «βγάζουν».
Οι βλάβες είναι συχνές, λ.χ. στα air conditions, ενώ το εντυπωσιακό είναι ότι ένα από τα οχήματα του στόλου έχει ήδη συμπληρώσει δύο χρόνια στο συνεργείο, ενώ άλλο όχημα είναι ήδη 1,5 μήνα!
Ωστόσο, υπάρχει αισιοδοξία! Σύντομα οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στο Αγρίνιο θα βελτιώσουν το επίπεδο ασφάλειας της εργασίας τους, καθώς αναμένουν κατά το επόμενο χρονικό διάστημα να παραλάβουν μια νέα κινητή μονάδα, ενώ περίπου τον Αύγουστο αναμένουν να παραλάβουν και ένα νέο ασθενοφόρο, απλό βέβαια, αλλά σύγχρονο.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του ΕΚΑΒ Αγρινίου Παναγιώτης Ζάχος μιλώντας στη «Σ» αποτυπώνει την υφιστάμενη κατάσταση στο στόλο των οχημάτων του ΕΚΑΒ.
Συγκεκριμένα ο κ. Ζάχος τονίζει: «Στο ΕΚΑΒ Αγρινίου έχουμε 4 ασθενοφόρα σε λειτουργία, τα 3 από τα 4 έχουν air conditions τα οποία χαλάνε, δεν μπορούμε να εξυπηρετηθούμε άμεσα από τις αντιπροσωπίες. Πριν 15 με 20 ημέρες ξαφνικά έπαθαν βλάβη ταυτόχρονα τα air condition όλων των ασθενοφόρων, αλλά σταθήκαμε τυχεροί και τα επισκευάσαμε άμεσα, μετά από 2 με 3 ημέρες. Έχουμε επίσης 2 αυτοκίνητα στο συνεργείο, το ένα είναι σίγουρα 2 χρόνια στο συνεργείο και το δεύτερο 1,5 μήνα. Σ’ αυτό που είναι 2 χρόνια στο συνεργείο υπάρχει πρόβλημα στον κινητήρα και περιμένουνε άλλο κινητήρα.
Τα χιλιόμετρα είναι πάρα πολλά. Τα νεότερα οχήματα που έχουμε στο Αγρίνιο είναι του 2018, δωρεά του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος και αγγίζουν 400 χιλ. χλμ., τα παλιότερα ασθενοφόρα που έχουμε είναι του 2008 και έχουν τουλάχιστον 600 χιλ. χλμ., ενώ υπάρχει και όχημα που είναι 26 ετών. Τα οχήματα της υπηρεσίας μας δεν σταματάνε καθόλου καθ’ όλη την διάρκεια του 24ωρου. Σε επείγοντα περιστατικά καλύπτουμε όλη την Αιτωλοακαρνανία, αλλά σε μια διακομιδή ποτέ δεν ξέρεις που θα πας. Όσο εύκολο είναι να πας από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο ή από το Αγρίνιο σε ένα χωριό πέριξ της πόλης, αλλά τόσο εύκολο είναι να πάρουμε έναν ασθενή από το Αγρίνιο, από το νοσοκομείο, για διακομιδή στην Αθήνα, την Λάρισα, την Καστοριά κλπ.
Αυτή τη στιγμή η υπηρεσία του Αγρινίου έχει τρία οχήματα – ασθενοφόρα λειτουργικά πενταετίας, που παραλάβαμε το 2018, ένα ασθενοφόρο μοντέλο του 1996 σε καλή κατάσταση επίσης λειτουργικό και ακόμη ένα που το έχουμε για έκτακτη ανάγκη, αλλά είναι απαρχαιωμένο. Από αυτά τα δύο είναι κινητές μονάδες. Επίσης, το ένα από τα δυο ασθενοφόρα που είναι στο συνεργείο, αυτό που υπέστη βλάβη πριν 1,5 μήνα, μπορεί να λειτουργήσει ως κινητή μονάδα.
Θετικό είναι πως στο επόμενο 10ήμερο θα παραλάβουμε μια καινούργια κινητή μονάδα, πλήρως εξοπλισμένη και περίπου τον Αύγουστο θα παραλάβουμε ακόμη ένα απλό ασθενοφόρο. Αυτή την ενημέρωση έχουμε και πιστεύω πως θα είναι καλύτερα τα πράγματα τότε.
Επίσης, πολύ θετικό είναι ότι η Τεχνική Υπηρεσία στο Αγρίνιο είναι στο πλευρό μας και υπερβαίνει τα όριά της για τη συντήρηση των ασθενοφόρων, είτε είναι κινητές μονάδες, είτε απλά ασθενοφόρα, ενώ στο πλευρό μας είναι και κάνει πολύ φιλότιμες προσπάθειες και η Διεύθυνσης της Υπηρεσίας στο Μεσολόγγι και στη Πάτρα.
Σε γενικό πλαίσιο κατά την γνώμη μου το ζήτημα είναι πανελλαδικό. Στο εξωτερικό τα ασθενοφόρα κάθε 6 περίπου χρόνια τα αλλάζουν, στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό. Στα Κέντρα Υγείας τα ασθενοφόρα είναι απαρχαιωμένα και αυτό ισχύει σε όλη την Ελλάδα. Αν δεν υπήρχε η δωρεά του Ιδρύματος Νιάρχου το 2018 τότε πανελλαδικά όλος ο στόλος των αυτοκινήτων θα ήταν τελείως απαρχαιωμένος, αντίστοιχη ενέργεια, δωρεά δηλαδή, είχε κάνει και το 2008 η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Αυτά τα αυτοκίνητα βγαίνουν στους δρόμους» ανέφερε ο κ. Ζάχος, ο οποίος μίλησε και για το θέμα των βαρδιών στην υπηρεσία του Αγρινίου».
«Κόβουν» ρεπό για να βγει η δουλειά
Ως προς το ζήτημα αυτό ο κ. Ζάχος ανέφερε: «Υπάρχει έλλειψη προσωπικού, αλλά γίνονται προσπάθειες από όλους μας. Κάθε μήνα ο καθένας μας «κόβει» κάποια ρεπό για να μπορέσει να βγει η δουλειά. Ο προβληματισμός μας ανέκαθεν ήταν για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο που ξεκινάνε οι άδειές μας. Τότε «χάνεται» το 1/3 της δύναμής μας. Αναμένουμε όμως, γιατί μας έχουν ενημερώσει πως θα υπάρξουν επικουρικές θέσεις και μέσα από την διαδικασία αυτή, που δεν γνωρίζω επ’ ακριβώς που έχει «κολλήσει», θα πάρουμε στη υπηρεσία μας 2 ίσως και 3 άτομα. Σε γενικές γραμμές όμως δεν υπάρχει πρόβλημα για να υποστελεχώνονται οι βάρδιες, βοηθάμε όλοι».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου