Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2023

Αεροδιακομιδές: Ζητείται διαφάνεια – Αφορμή ο Στέλιος Ρόκκος

Μια τεκμηριωμένη κριτική για τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα οι αεροδιακομιδές στην Ελλάδα κάνει σε ομάδα στο Facebook ο απόστρατος πιλότος του ΠΝ Γιώργος Παπαδάκης, ο οποίος είναι δικός σε θέματα ασφαλείας πτήσεων και επιχειρήσεων ελικοπτερου.

Πρόκειται για την ομάδα στη μνήμη του Θεοφάνη Ερμή Θεοχαρόπουλου που έφυγε απο τη ζωή πριν ένα χρόνο και ο θάνατός του ανέδειξε με απόλυτο τρόπο τα τεράστια κενά στην επείγουσα εναέρια προστασία της ζωής στη χώρα μας.

Γράφει ο κ. Παπαδάκης:

Σίγουρα δεν είναι ευχάριστο να ακούμε για ανθρώπους που γνωρίζουμε ότι δεν είναι σε καλή κατάσταση και εννοείται ευχόμαστε στον δημοφιλή τραγουδιστή να έχει θετική εξέλιξη η πορεία της υγείας του και καλή ανάρρωση.

Το θέμα μας δεν είναι αυτό. Πολλοί έχουν αναρωτηθεί, και ίσως όχι μόνο, αν στην Ελλάδα έχουμε πολίτες άλλων ταχυτήτων, άλλων κατηγοριών, και στο πλαίσιο αυτό, αφού ειδικά το περιστατικό ήρθε στα φώτα της δημοσιότητας, το αναλύουμε.

Όντως η αεροδιακομιδη έγινε, με C-130 αναφέρεται στο άρθρο, με C-27J από ότι αναφέρουν οι δικές μας πληροφορίες.

Όπως και να έχει αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, που δεν είναι ειδικά εξοπλισμένο για ιατρικές πτήσεις, ένα πολεμικό αεροσκάφος για μεταφορά στρατιωτικού προσωπικού, κλίθηκε να εκτελέσει αυτή την αποστολή.

Απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με προορισμό το αεροδρόμιο της Λήμνου και μετά την παραλαβή του ασθενούς επέστρεψε στην Ελευσίνα.

Η ευθεία απόσταση μεταξύ των δυο αεροδρομίων είναι περίπου 250χλμ και κατά συνέπεια η διαδρομή αλέ-ρετούρ είναι 500χλμ.

Το C-27J Spartan είναι ένα δικινητήριο αεροσκάφος turboprop με ταχύτητα πλεύσης τα 583χλμ/ώρα, αυτό σημαίνει ότι ακολουθώντας τις διαδικασίες, απογείωσης, προσγείωσης, τροχοδρόμησης και πορειών διαδικασιών χρειάστηκε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά για αυτή την αποστολή.

Βάση του τελευταίου ΦΕΚ που ορίζει την κοστολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΦΕΚ 2253Β από 9 Μαΐου 2022) το κόστος ανά ώρα πτήσης για το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι 8.247€ και συνεπώς η πτήση πρέπει να κόστισε περίπου 14.430€.

Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι η πληροφόρηση μας δεν είναι σωστή και η πτήση έγινε με το γνωστό μας C-130, η πτήση του κοστολογείται προς 11.884€ ανά ώρα οπότε το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 20.797€ περίπου καθώς η ταχύτητα του είναι κατά πολύ λίγο μόνο μικρότερη από αυτή του C-27J.

Εκτιμάται και από σύγκριση με παλαιότερα ΦΕΚ κοστολόγησης αλλά και λόγω γνώσης του κόστους πτήσεων ιπτάμενων μέσων γενικά υπάρχει το τελευταίο διάστημα τάση υποκοστολόγησης των ωρών πτήσεως.

Γιατί αλήθεια δεν χρησιμοποιήθηκε το Beechcraft που έχει δωρίσει το Ίδρυμα Νιάρχου στο ΕΚΑΒ, που και πιο κατάλληλα εξοπλισμένο είναι και πιο οικονομικό;

Πόσες πτήσεις επ´ωφελεία του ΕΚΑΒ είχε εκείνη τη μέρα ώστε να μην μπορεί να πάει αυτό;

Ας συνεχίσουμε με τα στοιχεία που μας δίνει το άρθρο. Αφού έφτασε στην Ελευσίνα ο ασθενής παραληφθεί από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ όπως γίνεται σε αυτές της περιπτώσεις, αφού είναι διακομιδή στην οποία από την αρχή κλήθηκε το ΕΚΑΒ, και ο ασθενής μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Αλεξάνδρας» και όχι στο κοντινότερο, όπως ορίζει ο νόμος, που θα ήταν πιθανώς το «Θριάσιο» ή το «Αττικό» που ούτως η άλλως εφημέρευε.

Στη συνέχεια βλέπουμε το όχι και τόσο παράδοξο για τα ελληνικά δεδομένα, ο ασθενής να φτάνει στο δημόσιο νοσοκομείο και στη συνέχεια να μεταφέρεται σε ιδιωτικό, αφού προφανώς υπέγραψε με ευθύνη του για το εξιτήριο του.

Με άλλα λόγια είναι πολύ πιθανό ο ασθενής να καλύπτεται από ιδιωτική ασφάλεια υγείας και να αποφάσισε να την χρησιμοποιήσει. Αν ισχύει όμως αυτό γιατί δεν την χρησιμοποίησε και για την αεροδιακομιδή;

Το κέντρο του ΕΚΑΒ στις ερωτήσεις που κάνει κατά την διάρκεια της κλήσης ή πριν αποφασιστεί διακομιδή είναι και αυτή περί ιδιωτικής ασφαλείας υγείας, τι έγινε σε αυτή την περίπτωση; Ίσως μην μάθουμε ποτέ.

Σημειωτέον υπάρχουν εταιρίες στην Ελλάδα συμβεβλημένες με ιδιωτικές ασφαλίστηκες και με πλήρως ιατρικώς εξοπλισμένα μικρά δικινητήρια αεροσκάφη εκτελούν τέτοιες δευτερογενής αεροδιακομιδές χωρίς κόστος για τον ασθενή αλλά και το δημόσιο, ενώ το κόστος ανά ώρα πτήσης είναι σαφώς μικρότερο για αυτές από αυτό της ΠΑ.

Αλήθεια πότε άραγε θα γίνουν πιο διαφανείς αυτές οι διαδικασίες, ποτέ θα αποκτήσουμε ένα μηχανισμό που θα είναι για όλους και θα είναι πιο αποδοτικός, πιο αποτελεσματικός και λιγότερο κοστοβόρος απο την στιγμή που μπορεί να είναι; Πότε θα πάψουμε να αισθανόμαστε σε πολλές περιπτώσεις σαν πολίτες τρίτης κατηγορίας;

Πρόκειται για ομάδα στη μνήμη του Θεοφάνη Ερμή Θεοχαρόπουλου που τόσο άδικα έφυγε μετά από ατύχημα που είχε στα Τζουμέρκα στις 30.01.2022.

Ο άδικος τρόπος που χάθηκε ο Ερμής, αιμορραγώντας στα Τζουμέρκα στις 30/01/202, ΑΠΟ ΤΙΣ 13:00 έως τις 17:48, που τον σήκωσε το βίντσι του ελικοπτέρου που ήρθε στην Ήπειρο από τον Μαραθώνα για να φτάσει στο νοσοκομείο των Ιωαννίνων ΜΕΤΑ ΤΙΣ 18:30, ανέδειξε με απόλυτο τρόπο τα τεράστια κενά στην επείγουσα εναέρια προστασία της ζωής στη χώρα μας!

armyvoice.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου