Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ενίσχυσης από το υπουργείο Υγείας για τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές
Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί το υπουργείο Υγείας, καθώς η κορύφωση της τουριστικής περιόδου αυξάνει σημαντικά τις ανάγκες των νησιωτικών περιοχών σε υγειονομικές υπηρεσίες. Παρά τις παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει, οι ελλείψεις σε υγειονομικό προσωπικό και πληρώματα ασθενοφόρων εξακολουθούν να προβληματίζουν, με την πολιτική ηγεσία να ενεργοποιεί σχέδιο έκτακτης ενίσχυσης την τελευταία στιγμή για να περιοριστούν τα κενά.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του HealthReport.gr το υπουργείο βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τις διοικήσεις των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας της νησιωτικής χώρας, ζητώντας αυξημένη ετοιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Στόχος είναι να αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν από την αυξημένη προσέλευση επισκεπτών.
Παρά το γεγονός ότι τα νησιά έχουν ήδη γεμίσει τουρίστες, η υποστελέχωση παραμένει έντονη, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες περιοχές, όπου η κάλυψη των αναγκών εξακολουθεί να αποτελεί δύσκολη εξίσωση.
Το σχέδιο ενίσχυσης για το ΕΚΑΒ
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του συστήματος, ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη ξεκινήσει παρεμβάσεις για τη θωράκιση των υπηρεσιών επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας.
Ειδικότερα, έχουν πραγματοποιηθεί προσλήψεις επικουρικού προσωπικού, ενώ πληρώματα και διασώστες του ΕΚΑΒ μετακινούνται από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη προς τουριστικές περιοχές όπου καταγράφεται αυξημένη ζήτηση.
Παράλληλα, μοτοσυκλέτες του ΕΚΑΒ έχουν αναπτυχθεί στις Κυκλάδες και σε άλλα νησιά, προκειμένου να επιταχύνεται η πρόσβαση στα επείγοντα περιστατικά, ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.
Στον σχεδιασμό του υπουργείου περιλαμβάνεται και η ένταξη δύο νέων ελικοπτέρων στο σύστημα αεροδιακομιδών, με στόχο την ταχύτερη διακομιδή βαρέως πασχόντων από απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές προς νοσοκομεία αναφοράς.
Οδηγίες προς τους διοικητές νοσοκομείων
Την ίδια ώρα, οι διοικητές των νοσοκομείων και των μονάδων υγείας των νησιών βρίσκονται σε διαρκή επιφυλακή. Σύμφωνα με πληροφορίες, στις τηλεδιασκέψεις που πραγματοποιεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας δίνεται έμφαση στον επιχειρησιακό συντονισμό, ώστε να αντιμετωπίζεται άμεσα κάθε σοβαρό περιστατικό.
Οι οδηγίες προβλέπουν αυστηρό προγραμματισμό των εφημεριών, καλύτερη κατανομή του διαθέσιμου προσωπικού και συνεχή παρακολούθηση των αναγκών, ώστε να μην δημιουργούνται κενά σε κρίσιμες ειδικότητες κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.
«Πονοκέφαλος» οι άδειες και τα χιλιάδες οφειλόμενα ρεπό
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα παραμένει η χορήγηση των θερινών αδειών στους εργαζόμενους του ΕΣΥ. Η αυξημένη πίεση στις δομές υγείας δυσκολεύει την αποχώρηση προσωπικού, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι συσσωρεύουν ρεπό που δεν μπορούν να λάβουν.
Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ, σε περιοχές όπως οι Κυκλάδες, η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου, νοσηλευτές οφείλουν μεγάλο αριθμό ρεπό, καθώς η έλλειψη προσωπικού δεν επιτρέπει την απουσία τους από τις υπηρεσίες, ακόμη και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου