Στην ίδια καταγγελία προχώρησε και το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας
Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει ανάρτηση του ΕΚΑΒ Τομέα Θάσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία αναφέρεται ότι κατά τη διενέργεια επείγουσας διακομιδής ασθενούς μέσω του λιμανιού του νησιού προς την Κεραμωτή ζητήθηκε από το πλήρωμα του ασθενοφόρου να πληρώσει εισιτήριο.
Σύμφωνα δε με όσα αναφέρονται στην εν λόγω ανάρτηση, ζητήθηκε από το πλήρωμα η καταβολή ναύλου αξίας 39 ευρώ για τη διέλευση του οχήματος ενώ, όπως ενημερώθηκε το πλήρωμα, εάν δεν έδιναν τα χρήματα, δεν θα επιβιβαζόταν το όχημα με τον ασθενή.
«Θεωρούμε ότι η επιβολή χρέωσης σε όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελεί υπηρεσιακή αποστολή και μεταφέρει ασθενή χρήζει επανεξέτασης, καθώς ενδέχεται να δημιουργήσει δυσχέρειες στην απρόσκοπτη παροχή προνοσοκομειακής φροντίδας», αναφέρεται.
Στην ίδια καταγγελία προχώρησε και το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας μέσω του proininews.gr, στην οποία αναφέρεται ότι «προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος και να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία του ασθενούς, εκδόθηκε κανονικά εισιτήριο για το ασθενοφόρο, ωστόσο, το πλήρωμα αρνήθηκε να καταβάλει το αντίτιμο του κομίστρου, εξηγώντας ότι πρόκειται για όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελεί δημόσια υπηρεσία και επείγουσα διακομιδή αναφέρει στην καταγγελία το σωματείο και συμπληρώνει πως παρά τις εξηγήσεις, ζητήθηκαν και καταγράφηκαν τα στοιχεία των διασωστών, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία είσπραξης του ποσού, ενώ δημιουργήθηκε έντονη αναστάτωση κατά τη διάρκεια της αποστολής».
Αναλυτικά η καταγγελία του Σωματείου
«Το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας καταγγέλλει ένα πρωτοφανές και απολύτως απαράδεκτο περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα, 22 Ιουνίου 2026, στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου, κατά τη διάρκεια επείγουσας διακομιδής ασθενούς. Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο εκτελούσε διακομιδή σοβαρού περιστατικού από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, προσήλθε στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου προκειμένου να επιβιβαστεί στο πλοίο της γραμμής με προορισμό την Κεραμωτή, όπως γίνεται διαχρονικά για την άμεση μεταφορά επειγόντων περιστατικών.
Παρά το γεγονός ότι το πλήρωμα ενημέρωσε πως πρόκειται για ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ σε διατεταγμένη υπηρεσία και σε αποστολή διάσωσης και διακομιδής ασθενούς, οι υπεύθυνοι της εταιρείας απαίτησαν την καταβολή του κανονικού κομίστρου για τη μεταφορά του οχήματος, δηλώνοντας ότι διαφορετικά δεν θα επιτρεπόταν η επιβίβασή του. Προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος και να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία του ασθενούς, εκδόθηκε κανονικά εισιτήριο για το ασθενοφόρο. Ωστόσο, το πλήρωμα αρνήθηκε να καταβάλει το αντίτιμο του κομίστρου, εξηγώντας ότι πρόκειται για όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελεί δημόσια υπηρεσία και επείγουσα διακομιδή. Παρά τις εξηγήσεις, ζητήθηκαν και καταγράφηκαν τα στοιχεία των διασωστών, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία είσπραξης του ποσού, ενώ δημιουργήθηκε έντονη αναστάτωση κατά τη διάρκεια μιας αποστολής που είχε ως αποκλειστικό σκοπό τη διάσωση ανθρώπινης ζωής. Το περιστατικό αυτό προκαλεί εύλογη οργή και σοβαρά ερωτήματα. Είναι αδιανόητο, εν έτει 2026, ένα δημόσιο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που εκτελεί επείγουσα διακομιδή να αντιμετωπίζει εμπόδια, καθυστερήσεις και οικονομικές απαιτήσεις, τη στιγμή που κάθε λεπτό μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό για την έκβαση ενός περιστατικού.Ταξιδιωτικοί οδηγοί και οδοιπορικά
Η ανθρώπινη ζωή δεν κοστολογείται και δεν μπορεί να εξαρτάται από την έκδοση εισιτηρίου ή την καταβολή κομίστρου. Το ΕΚΑΒ αποτελεί κρίσιμο πυλώνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οφείλει να μπορεί να εκτελεί απρόσκοπτα την αποστολή του, χωρίς προσκόμματα και χωρίς να υποβάλλονται οι εργαζόμενοί του σε τέτοιες απαράδεκτες διαδικασίες. Καλούμε άμεσα το Υπουργείο Ναυτιλίας, το Υπουργείο Υγείας, τη Διοίκηση του ΕΚΑΒ και κάθε αρμόδιο φορέα να παρέμβουν, να διερευνήσουν το περιστατικό και να δώσουν οριστική λύση, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ δεν θα βρεθεί ποτέ ξανά αντιμέτωπο με αντίστοιχες καταστάσεις κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του. Οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ θα συνεχίσουν να δίνουν καθημερινά τη μάχη για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Η Πολιτεία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να στέκονται αρωγοί στο έργο τους και όχι να δημιουργούν εμπόδια στην εκπλήρωση της αποστολής τους».




