Το ζήτημα της υποβάθμισης και της ιδιωτικοποίησης του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) και του ΕΚΑΒ αποτελεί πεδίο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης. Η κριτική εστιάζει στην εντατικοποίηση της εμπορευματοποίησης των υπηρεσιών υγείας και τις δυσμενείς επιπτώσεις της υποστελέχωσης, ιδίως στην ελληνική περιφέρεια.
Τα βασικά σημεία που καταγγέλλονται περιλαμβάνουν:Ιδιωτικοποίηση & επί πληρωμή υπηρεσίες: Η θέσπιση των απογευματινών χειρουργείων με απευθείας πληρωμή από τους ασθενείς, καθώς και η νομοθετική πρόβλεψη να εργάζονται ιδιώτες γιατροί στο ΕΣΥ ή γιατροί του δημοσίου σε ιδιωτικά ιατρεία και κλινικές, θεωρούνται από την αντιπολίτευση και υγειονομικούς φορείς ως βήματα προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της υγείας.
Υποβάθμιση του ΕΚΑΒ: Στην περιφέρεια καταγράφονται σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, ενώ υπάρχουν αναφορές για συμμετοχή ιδιωτικών ασθενοφόρων σε διακομιδές προκειμένου να καλυφθούν τα κενά. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς συνδέεται με τη μετακύλιση του κόστους απευθείας στους πολίτες.
Ο Τομέας ΕΚΑΒ Κορινθίας διαθέτει συνολικά 7 ασθενοφόρα εκ των οποίων τα 4 βρίσκονται σχεδόν μόνιμα στο συνεργείο.
Ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά εξαρτάται από την επάρκεια πληρωμάτων σε κάθε βάρδια που κυμαίνεται ώς συνήθως σε 2.Κάτι που μεγαλώνει τον κίνδυνο απώλειας ανθρώπινων ζωών που βρίσκονται σε κίνδυνο καθημερινά γιατί το ΕΚΑΒ δεν μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα σε κάθε κλήση που δέχεται για πρώτες βοήθειες παρά τις τιτάνιες προσπαθείες τού προσωπικού.
Παρόλα αυτά η κυβερνητική αναλγησία συνεχίζεται.
Επίσης εξελίσσεται σε σοβαρό πρόβλημα η αντιμετώπιση τής μεταστέγασης τού ΕΚΑΒ στον νομό Κορινθίας και η πίεση που ασκείται να μετακινηθεί από το νοσοκομείο Κορίνθου ενώ ακόμη δεν έχει βρεθεί σχετικός χώρος.
Σκεπτικό που μοιραία υποβαθμίζει αυτή την νευραλγική υπηρεσία και μεγαλώνει τα ήδη μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Αυτο είναι ενα μέρος τής κρίσης στα περιφερειακά νοσοκομεία, ώστε η έλλειψη βασικών ειδικοτήτων, η υπολειτουργία κλινικών και η εξάρτηση από μετακινούμενους γιατρούς από άλλες περιοχές έχουν οδηγήσει σε υποβάθμιση της υγειονομικής λειτουρηκότητας τής επαρχίας.
Με αποτέλεσμα ο υπουργός υγείας να αντιμετωπίζεται, σαν ανεπιθύμητο πρόσωπο από τούς εργαζόμενους σε αυτά τα νοσοκομεία.
Για ακόμα μιά φορά πρέπει να γίνει κατανοητό από την κυβέρνηση ότι η υγεία είναι δημόσιο αγαθό.
Κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε. Ιδιαίτερα η κυβέρνηση των Αρίστων που στόχο έχει την πλήρη ιδιωτικοποίηση της. Εξάλλου δεν είναι λίγες οι φορές που ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έχει εκφράσει την άποψη που θέλει να καταργηθούν τα περισσότερα αν όχι όλα από τα περιφερειακά νοσοκομεία.
Εν τω μεταξύ η διοίκηση του ΕΚΑΒ ενέκρινε κονδύλια για τις υπηρεσίες «εξειδικευμένου Συμβούλου Διοίκησης» με σκοπό την υποστήριξη της διοικητικής και οικονομικής λειτουργίας του οργανισμού, με το συνολικό ποσό της εν λόγω σύμβασης να ανέρχεται στις 37.200,00€!
Κάτι που γεννά πολλά ερωτήματα όταν η χώρα σπαράσεται από τα οικονομικά σκάνδαλα.
Τέλος αλγινή εντύπωση προκαλεί η αδιαφορία τής περιφέρειας Πελοποννήσου και τών βουλευτών τού νομού μας για το σοβαρό πρόβλημα τής μεταστέγασης τού ΕΚΑΒ στον νομό μας, παρότι έχουν ενημερωθεί από τούς εργαζόμενους.
Καλαντζή Φωτεινή
Πολιτευτής Κορίνθου
Ελληνική Λύση – Κυριάκος Βελόπουλος

voicenews.gr