Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Οι κινήσεις της τελευταίας στιγμής για να καλυφθούν οι ελλείψεις στα νησιά – Το σχέδιο

Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ενίσχυσης από το υπουργείο Υγείας για τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές

Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί το υπουργείο Υγείας, καθώς η κορύφωση της τουριστικής περιόδου αυξάνει σημαντικά τις ανάγκες των νησιωτικών περιοχών σε υγειονομικές υπηρεσίες. Παρά τις παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει, οι ελλείψεις σε υγειονομικό προσωπικό και πληρώματα ασθενοφόρων εξακολουθούν να προβληματίζουν, με την πολιτική ηγεσία να ενεργοποιεί σχέδιο έκτακτης ενίσχυσης την τελευταία στιγμή για να περιοριστούν τα κενά.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του HealthReport.gr το υπουργείο βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τις διοικήσεις των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας της νησιωτικής χώρας, ζητώντας αυξημένη ετοιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Στόχος είναι να αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν από την αυξημένη προσέλευση επισκεπτών.

Παρά το γεγονός ότι τα νησιά έχουν ήδη γεμίσει τουρίστες, η υποστελέχωση παραμένει έντονη, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες περιοχές, όπου η κάλυψη των αναγκών εξακολουθεί να αποτελεί δύσκολη εξίσωση. 

Το σχέδιο ενίσχυσης για το ΕΚΑΒ

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του συστήματος, ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη ξεκινήσει παρεμβάσεις για τη θωράκιση των υπηρεσιών επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας.

Ειδικότερα, έχουν πραγματοποιηθεί προσλήψεις επικουρικού προσωπικού, ενώ πληρώματα και διασώστες του ΕΚΑΒ μετακινούνται από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη προς τουριστικές περιοχές όπου καταγράφεται αυξημένη ζήτηση.

Παράλληλα, μοτοσυκλέτες του ΕΚΑΒ έχουν αναπτυχθεί στις Κυκλάδες και σε άλλα νησιά, προκειμένου να επιταχύνεται η πρόσβαση στα επείγοντα περιστατικά, ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.

Στον σχεδιασμό του υπουργείου περιλαμβάνεται και η ένταξη δύο νέων ελικοπτέρων στο σύστημα αεροδιακομιδών, με στόχο την ταχύτερη διακομιδή βαρέως πασχόντων από απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές προς νοσοκομεία αναφοράς.

Οδηγίες προς τους διοικητές νοσοκομείων

Την ίδια ώρα, οι διοικητές των νοσοκομείων και των μονάδων υγείας των νησιών βρίσκονται σε διαρκή επιφυλακή. Σύμφωνα με πληροφορίες, στις τηλεδιασκέψεις που πραγματοποιεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας δίνεται έμφαση στον επιχειρησιακό συντονισμό, ώστε να αντιμετωπίζεται άμεσα κάθε σοβαρό περιστατικό.

Οι οδηγίες προβλέπουν αυστηρό προγραμματισμό των εφημεριών, καλύτερη κατανομή του διαθέσιμου προσωπικού και συνεχή παρακολούθηση των αναγκών, ώστε να μην δημιουργούνται κενά σε κρίσιμες ειδικότητες κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.

«Πονοκέφαλος» οι άδειες και τα χιλιάδες οφειλόμενα ρεπό

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα παραμένει η χορήγηση των θερινών αδειών στους εργαζόμενους του ΕΣΥ. Η αυξημένη πίεση στις δομές υγείας δυσκολεύει την αποχώρηση προσωπικού, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι συσσωρεύουν ρεπό που δεν μπορούν να λάβουν.

Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ, σε περιοχές όπως οι Κυκλάδες, η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου, νοσηλευτές οφείλουν μεγάλο αριθμό ρεπό, καθώς η έλλειψη προσωπικού δεν επιτρέπει την απουσία τους από τις υπηρεσίες, ακόμη και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

healthreport.gr                    

Εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες στο Παλαιόκαστρο – Ευχαριστίες προς το ΕΚΑΒ Ηρακλείου

 

Τις θερμές ευχαριστίες τους προς το ΕΚΑΒ Ηρακλείου εξέφρασαν οι Κάτοικοι και Φίλοι του Παλαιοκάστρου, για την εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες που πραγματοποιήθηκε στην περιοχή.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον ιατρό Μιχαήλ Ζερβόπουλο και στον διασώστη Αντώνη Κλάδο, οι οποίοι, όπως επισημαίνεται, μετέδωσαν πολύτιμες γνώσεις, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και ετοιμότητας των συμμετεχόντων για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.

Οι κάτοικοι υπογραμμίζουν ότι οι δύο επαγγελματίες τιμούν το λειτούργημά τους με την προσφορά και τον επαγγελματισμό τους, ευχόμενοι υγεία και δύναμη για τη συνέχιση του σημαντικού έργου τους.

maleviziotis.gr                    

Νέος σταθμός ΕΚΑΒ στην Παλαιόχωρα – Τοποθετήθηκαν τα κοντέινερ από τον Δήμο Καντάνου–Σελίνου

Παρουσία δημοτικών αρχών η παραλαβή και εγκατάσταση – Σε τροχιά λειτουργίας ο νέος σταθμός επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας

Σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας και επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στην Παλαιοχώρα Χανίων, με την παραλαβή και τοποθέτηση από τον Δήμο των δύο κοντέινερ που θα στεγάσουν τον νέο σταθμό του ΕΚΑΒ.


Η εξέλιξη αυτή, την οποία προώθησε η Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Σέβη Βολουδάκη, θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Καντάνου–Σελίνου, καθώς αναμένεται να βελτιώσει ουσιαστικά τους χρόνους ανταπόκρισης σε επείγοντα περιστατικά, ενισχύοντας την ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών.


Κατά την τοποθέτηση των εγκαταστάσεων το «παρών» έδωσαν ο Δήμαρχος Καντάνου–Σελίνου Αντώνης Περράκης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Στυλιανός Καλογρίδης, ο υπεύθυνος Τεχνικών Έργων Εμμανουήλ Κουκουλάς, καθώς και ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Παλαιόχωρας Ευτύχιος Βιτσιλάκης.


Όλοι οι παρευρισκόμενοι υπογράμμισαν τη σημασία του έργου για την καθημερινότητα της περιοχής, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια υποδομή που καλύπτει μια πάγια ανάγκη στον τομέα της επείγουσας υγειονομικής φροντίδας στη Νότια Κρήτη.

kriti360.gr                    

Στον ΕΚΑΒ Αλεξανδρούπολης ο Χρήστος Δερμεντζόπουλος

Ο βουλευτής Έβρου και Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνομίλησε με Διεύθυνση και εκπροσώπους εργαζομένων

Στο ΕΚΑΒ Αλεξανδρούπολης βρέθηκε χθες ο βουλευτής Έβρου και υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Χρήστος Δερμεντζόπουλος, όπου συναντήθηκε με τους Αντιπροέδρους του ΕΚΑΒ, Παναγιώτη Κουτσουμπέλη και Μιχαήλ Αγρανιώτη, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου, Σταύρο Παπαδήμα, τον Διευθυντή της 6ης και 9ης Περιφέρειας, Χαρίλαο Λότη, καθώς και με το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Εργαζομένων 9ης Περιφέρειας ΕΚΑΒ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την Πρόεδρο Μαρίνα Δαρούση και τον Αντιπρόεδρο, Πέτρο Γαληνιτση.

“Συζητήσαμε τα ζητήματα που απασχολούν τους Τομείς του Παραρτήματος, καθώς και τις ανάγκες που υπάρχουν στην καθημερινή λειτουργία του ΕΚΑΒ στην περιφέρεια. Πάνω απ’ όλα, άκουσα τους ίδιους τους εργαζόμενους, που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις δυσκολίες και προσφέρουν καθημερινά, με ευθύνη και αφοσίωση, στους πολίτες της περιοχής” αναφέρει ο κ. Δερμεντζόπουλος.

gnomionline.gr