Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Απαίτησαν ακτοπλοϊκό εισιτήριο από πλήρωμα του ΕΚΑΒ που μετέφερε καρκινοπαθή από τη Θάσο

Στην ίδια καταγγελία προχώρησε και το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει ανάρτηση του ΕΚΑΒ Τομέα Θάσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία αναφέρεται ότι κατά τη διενέργεια επείγουσας διακομιδής ασθενούς μέσω του λιμανιού του νησιού προς την Κεραμωτή ζητήθηκε από το πλήρωμα του ασθενοφόρου να πληρώσει εισιτήριο.

Σύμφωνα δε με όσα αναφέρονται στην εν λόγω ανάρτηση, ζητήθηκε από το πλήρωμα η καταβολή ναύλου αξίας 39 ευρώ για τη διέλευση του οχήματος ενώ, όπως ενημερώθηκε το πλήρωμα, εάν δεν έδιναν τα χρήματα, δεν θα επιβιβαζόταν το όχημα με τον ασθενή.

«Θεωρούμε ότι η επιβολή χρέωσης σε όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελεί υπηρεσιακή αποστολή και μεταφέρει ασθενή χρήζει επανεξέτασης, καθώς ενδέχεται να δημιουργήσει δυσχέρειες στην απρόσκοπτη παροχή προνοσοκομειακής φροντίδας», αναφέρεται.

Στην ίδια καταγγελία προχώρησε και το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας μέσω του proininews.gr, στην οποία αναφέρεται ότι «προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος και να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία του ασθενούς, εκδόθηκε κανονικά εισιτήριο για το ασθενοφόρο, ωστόσο, το πλήρωμα αρνήθηκε να καταβάλει το αντίτιμο του κομίστρου, εξηγώντας ότι πρόκειται για όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελεί δημόσια υπηρεσία και επείγουσα διακομιδή αναφέρει στην καταγγελία το σωματείο και συμπληρώνει πως παρά τις εξηγήσεις, ζητήθηκαν και καταγράφηκαν τα στοιχεία των διασωστών, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία είσπραξης του ποσού, ενώ δημιουργήθηκε έντονη αναστάτωση κατά τη διάρκεια της αποστολής».

Αναλυτικά η καταγγελία του Σωματείου

«Το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας καταγγέλλει ένα πρωτοφανές και απολύτως απαράδεκτο περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα, 22 Ιουνίου 2026, στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου, κατά τη διάρκεια επείγουσας διακομιδής ασθενούς. Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο εκτελούσε διακομιδή σοβαρού περιστατικού από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, προσήλθε στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου προκειμένου να επιβιβαστεί στο πλοίο της γραμμής με προορισμό την Κεραμωτή, όπως γίνεται διαχρονικά για την άμεση μεταφορά επειγόντων περιστατικών.

Παρά το γεγονός ότι το πλήρωμα ενημέρωσε πως πρόκειται για ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ σε διατεταγμένη υπηρεσία και σε αποστολή διάσωσης και διακομιδής ασθενούς, οι υπεύθυνοι της εταιρείας απαίτησαν την καταβολή του κανονικού κομίστρου για τη μεταφορά του οχήματος, δηλώνοντας ότι διαφορετικά δεν θα επιτρεπόταν η επιβίβασή του. Προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος και να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία του ασθενούς, εκδόθηκε κανονικά εισιτήριο για το ασθενοφόρο. Ωστόσο, το πλήρωμα αρνήθηκε να καταβάλει το αντίτιμο του κομίστρου, εξηγώντας ότι πρόκειται για όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελεί δημόσια υπηρεσία και επείγουσα διακομιδή. Παρά τις εξηγήσεις, ζητήθηκαν και καταγράφηκαν τα στοιχεία των διασωστών, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία είσπραξης του ποσού, ενώ δημιουργήθηκε έντονη αναστάτωση κατά τη διάρκεια μιας αποστολής που είχε ως αποκλειστικό σκοπό τη διάσωση ανθρώπινης ζωής. Το περιστατικό αυτό προκαλεί εύλογη οργή και σοβαρά ερωτήματα. Είναι αδιανόητο, εν έτει 2026, ένα δημόσιο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που εκτελεί επείγουσα διακομιδή να αντιμετωπίζει εμπόδια, καθυστερήσεις και οικονομικές απαιτήσεις, τη στιγμή που κάθε λεπτό μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό για την έκβαση ενός περιστατικού.Ταξιδιωτικοί οδηγοί και οδοιπορικά

Η ανθρώπινη ζωή δεν κοστολογείται και δεν μπορεί να εξαρτάται από την έκδοση εισιτηρίου ή την καταβολή κομίστρου. Το ΕΚΑΒ αποτελεί κρίσιμο πυλώνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οφείλει να μπορεί να εκτελεί απρόσκοπτα την αποστολή του, χωρίς προσκόμματα και χωρίς να υποβάλλονται οι εργαζόμενοί του σε τέτοιες απαράδεκτες διαδικασίες. Καλούμε άμεσα το Υπουργείο Ναυτιλίας, το Υπουργείο Υγείας, τη Διοίκηση του ΕΚΑΒ και κάθε αρμόδιο φορέα να παρέμβουν, να διερευνήσουν το περιστατικό και να δώσουν οριστική λύση, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ δεν θα βρεθεί ποτέ ξανά αντιμέτωπο με αντίστοιχες καταστάσεις κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του. Οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ θα συνεχίσουν να δίνουν καθημερινά τη μάχη για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Η Πολιτεία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να στέκονται αρωγοί στο έργο τους και όχι να δημιουργούν εμπόδια στην εκπλήρωση της αποστολής τους».

theopinion.gr                    

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Λουτράκι - Σφοδρή σύγκρουση Ι.Χ. με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ

Η σύγκρουση ήταν ιδιαίτερα σφοδρή, προκαλώντας εκτεταμένες υλικές ζημιές στα δύο οχήματα και άμεση κινητοποίηση των αρχών. Από το τροχαίο τραυματίστηκε πιο σοβαρά ο οδηγός του ασθενοφόρου, ενώ ο συνοδηγός του υπέστη ελαφρύτερα τραύματα

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου στο Λουτράκι, όταν Ι.Χ. αυτοκίνητο συγκρούστηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στην οδό Ευαγγελιστρίας, κάτω από συνθήκες που παραμένουν μέχρι στιγμής αδιευκρίνιστες.

Η σύγκρουση ήταν ιδιαίτερα σφοδρή, προκαλώντας εκτεταμένες υλικές ζημιές στα δύο οχήματα και άμεση κινητοποίηση των αρχών. Από το τροχαίο τραυματίστηκε πιο σοβαρά ο οδηγός του ασθενοφόρου, ενώ ο συνοδηγός του υπέστη ελαφρύτερα τραύματα. Ελαφρά τραυματισμένοι είναι και οι επιβαίνοντες στο Ι.Χ. αυτοκίνητο.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα δυνάμεις του ΕΚΑΒ με δεύτερο ασθενοφόρο, οι οποίες παρέλαβαν τους τραυματίες και τους μετέφεραν στο πλησιέστερο νοσοκομείο, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Η κατάσταση της υγείας τους παρακολουθείται από τους γιατρούς, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν δοθεί περισσότερες πληροφορίες.

Την ίδια ώρα, η κυκλοφορία στην οδό Ευαγγελιστρίας διακόπηκε προσωρινά, προκειμένου να απομακρυνθούν τα οχήματα και να αποκατασταθεί η ομαλή ροή. Για τα ακριβή αίτια του ατυχήματος έχει ξεκινήσει προανάκριση από τις αρμόδιες αρχές, οι οποίες εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα.

newpost.gr                    

Καμπανάκι κινδύνου για την Κορινθία - Το ΕΚΑΒ γονατίζει από τις ελλείψεις ενώ οι αρμόδιοι παρακολουθούν

 

Το ζήτημα της υποβάθμισης και της ιδιωτικοποίησης του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) και του ΕΚΑΒ αποτελεί πεδίο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης. Η κριτική εστιάζει στην εντατικοποίηση της εμπορευματοποίησης των υπηρεσιών υγείας και τις δυσμενείς επιπτώσεις της υποστελέχωσης, ιδίως στην ελληνική περιφέρεια.

Τα βασικά σημεία που καταγγέλλονται περιλαμβάνουν:Ιδιωτικοποίηση & επί πληρωμή υπηρεσίες: Η θέσπιση των απογευματινών χειρουργείων με απευθείας πληρωμή από τους ασθενείς, καθώς και η νομοθετική πρόβλεψη να εργάζονται ιδιώτες γιατροί στο ΕΣΥ ή γιατροί του δημοσίου σε ιδιωτικά ιατρεία και κλινικές, θεωρούνται από την αντιπολίτευση και υγειονομικούς φορείς ως βήματα προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της υγείας.

Υποβάθμιση του ΕΚΑΒ: Στην περιφέρεια καταγράφονται σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, ενώ υπάρχουν αναφορές για συμμετοχή ιδιωτικών ασθενοφόρων σε διακομιδές προκειμένου να καλυφθούν τα κενά. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς συνδέεται με τη μετακύλιση του κόστους απευθείας στους πολίτες.

Ο Τομέας ΕΚΑΒ Κορινθίας διαθέτει συνολικά 7 ασθενοφόρα εκ των οποίων τα 4 βρίσκονται σχεδόν μόνιμα στο συνεργείο.

Ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά εξαρτάται από την επάρκεια πληρωμάτων σε κάθε βάρδια που κυμαίνεται ώς συνήθως σε 2.Κάτι που μεγαλώνει τον κίνδυνο απώλειας ανθρώπινων ζωών που βρίσκονται σε κίνδυνο καθημερινά γιατί το ΕΚΑΒ δεν μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα σε κάθε κλήση που δέχεται για πρώτες βοήθειες  παρά τις τιτάνιες προσπαθείες τού προσωπικού.

Παρόλα αυτά η κυβερνητική αναλγησία συνεχίζεται.

Επίσης εξελίσσεται σε σοβαρό πρόβλημα η αντιμετώπιση τής μεταστέγασης τού ΕΚΑΒ στον νομό Κορινθίας και η πίεση που ασκείται να μετακινηθεί από το νοσοκομείο Κορίνθου ενώ ακόμη δεν έχει βρεθεί σχετικός χώρος.

Σκεπτικό που μοιραία υποβαθμίζει αυτή την νευραλγική υπηρεσία και μεγαλώνει τα ήδη μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Αυτο είναι ενα μέρος τής κρίσης στα περιφερειακά νοσοκομεία, ώστε η έλλειψη βασικών ειδικοτήτων, η υπολειτουργία κλινικών και η εξάρτηση από μετακινούμενους γιατρούς από άλλες περιοχές έχουν οδηγήσει σε υποβάθμιση της υγειονομικής λειτουρηκότητας τής επαρχίας.

Με αποτέλεσμα ο υπουργός υγείας να αντιμετωπίζεται, σαν ανεπιθύμητο πρόσωπο από τούς εργαζόμενους σε αυτά τα νοσοκομεία.

Για ακόμα μιά φορά πρέπει να γίνει κατανοητό από την κυβέρνηση ότι η υγεία είναι δημόσιο αγαθό.

Κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε. Ιδιαίτερα η κυβέρνηση των Αρίστων που στόχο έχει την πλήρη ιδιωτικοποίηση της. Εξάλλου δεν είναι λίγες οι φορές που ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έχει εκφράσει την άποψη που θέλει να καταργηθούν τα περισσότερα αν όχι όλα από τα περιφερειακά νοσοκομεία.

Εν τω μεταξύ η διοίκηση του ΕΚΑΒ ενέκρινε κονδύλια για τις υπηρεσίες «εξειδικευμένου Συμβούλου Διοίκησης» με σκοπό την υποστήριξη της διοικητικής και οικονομικής λειτουργίας του οργανισμού, με το συνολικό ποσό της εν λόγω σύμβασης να ανέρχεται στις 37.200,00€!

Κάτι που γεννά πολλά ερωτήματα όταν η χώρα σπαράσεται από τα οικονομικά σκάνδαλα.

Τέλος αλγινή εντύπωση προκαλεί η αδιαφορία τής περιφέρειας Πελοποννήσου και τών βουλευτών τού νομού μας για το σοβαρό πρόβλημα τής μεταστέγασης τού ΕΚΑΒ στον νομό μας, παρότι έχουν ενημερωθεί από τούς εργαζόμενους.

Καλαντζή Φωτεινή

Πολιτευτής Κορίνθου

Ελληνική Λύση – Κυριάκος Βελόπουλος

voicenews.gr                      

Καλαματιανός: «Ενίσχυση του ΕΚΑΒ»

Κρίσιμα ερωτήματα προς τον Υπουργό Υγείας για την πραγματική κατάσταση του στόλου του ΕΚΑΒ και την επιχειρησιακή του επάρκεια θέτουν ο Διονύσης Καλαματιανός και Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με σχετική κοινοβουλευτική παρέμβαση

Τη στιγμή που η κυβέρνηση επιχειρεί να παρουσιάσει μια εικόνα δήθεν αναβάθμισης του δημόσιου συστήματος υγείας και ενίσχυσης του ΕΚΑΒ, εργαζόμενοι στον Οργανισμό καταγγέλλουν ότι πολλά ασθενοφόρα παραμένουν εκτός επιχειρησιακής λειτουργίας εξαιτίας βλαβών, ελλείψεων -ακόμη και βασικών- ανταλλακτικών, και δυσλειτουργιών στη διαδικασία συντήρησης και επισκευής των οχημάτων. Μάλιστα, αναφέρεται ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να αναζητήσουν οι ίδιοι λύσεις προκειμένου να παραμείνουν σε κυκλοφορία οχήματα του ΕΚΑΒ. Παράλληλα, επισημαίνεται από τους εργαζόμενους ότι οι τεχνικές υπηρεσίες του ΕΚΑΒ λειτουργούν υπό καθεστώς έντονης υποστελέχωσης.

Προφανώς, όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια στρεβλή κατάσταση, με επικίνδυνες συνέπειες για την ασφάλεια των πολιτών.  Είναι σαφές ότι τα μεγάλα προβλήματα του στόλου και των υποστηρικτικών υπηρεσιών του ΕΚΑΒ συνδέονται άμεσα με την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να λειτουργούν κρίσιμες υπηρεσίες υγείας με ανεπαρκείς πόρους και υποχρηματοδότηση, ελλείψεις προσωπικού, γερασμένα μέσα και παρωχημένο εξοπλισμό.

Σε κάθε περίπτωση, η ασφαλής και απρόσκοπτη λειτουργία του ΕΚΑΒ είναι βασική υποχρέωση της Πολιτείας, καθότι συνιστά κρίσιμο πυλώνα του δημόσιου συστήματος υγείας. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, καλείται ο αρμόδιος Υπουργός να απαντήσει αναλυτικά για το πόσα ασθενοφόρα και πόσες κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ βρίσκονται εκτός επιχειρησιακής λειτουργίας. Παράλληλα, να ενημερώσει για τις κενές οργανικές θέσεις τεχνικού προσωπικού που υπάρχουν και για το αν προτίθεται να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την ενίσχυση των τεχνικών υπηρεσιών του ΕΚΑΒ. Επιπλέον, χρειάζεται να αναφέρει το ύψος των κονδυλίων που διατέθηκαν για συντήρηση, επισκευές και προμήθεια ανταλλακτικών κατά τα έτη 2025 και 2026, και να εξηγήσει για ποιους λόγους παρουσιάστηκαν ελλείψεις σε βασικά αναλώσιμα ανταλλακτικά. Τέλος, πρέπει να απαντήσει σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η επιχειρησιακή ετοιμότητα του ΕΚΑΒ και να διασφαλιστεί ότι η έλλειψη οχημάτων δεν θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.

ilialive.gr