Κραυγή αγωνίας σπουδαστή ΣΑΕΚ: "Πώς θα κάνω 960 ώρες πρακτική απλήρωτος και θα επιβιώσω;"
Ανοιχτή επιστολή σπουδαστή της ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ σχετικά με την πρακτική άσκηση των σπουδαστών των ΣΑΕΚ Υγείας δημοσιοποίησε ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων Ι.Ε.Κ. Αττικής (ΣΥ.Σ.Δ.Ι.Ε.Κ.), θέτοντας εκ νέου το ζήτημα της αποζημίωσης της πρακτικής.
Ο Σύλλογος αναφέρει πως δημοσιεύει αυτούσια την επιστολή σπουδαστή που βρίσκεται στο τελευταίο εξάμηνο της φοίτησής του στη ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ, επισημαίνοντας ότι εδώ και περίπου 1,5 χρόνο οι σπουδαστές των αντίστοιχων σχολών και ο ΣΥ.Σ.Δ.Ι.Ε.Κ. έχουν πραγματοποιήσει σειρά παρεμβάσεων για το θέμα της πληρωμής της πρακτικής άσκησης.
Σύμφωνα με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου, έχουν προηγηθεί συντονισμοί, συλλογή υπογραφών και κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Υγείας, ενώ το αίτημα έχει στηριχθεί και από σωματεία εργαζομένων σε νοσοκομεία και στο ΕΚΑΒ.
Όπως σημειώνει ο Σύλλογος, το ζήτημα έχει τεθεί και στη Βουλή, ενώ υπενθυμίζει παλαιότερη τοποθέτηση του Υπουργού Υγείας σχετικά με την αναζήτηση τρόπου ένταξης της αποζημίωσης της πρακτικής άσκησης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
«Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα, πέρα από τη δημοσίευση μιας πράξης το Φλεβάρη του 2026 που δεν έλυσε τίποτα», αναφέρει μεταξύ άλλων ο ΣΥ.Σ.Δ.Ι.Ε.Κ. Αττικής.
Ο Σύλλογος ζητά να υπάρξει άμεση απάντηση και να θεσμοθετηθεί η πληρωμή της πρακτικής άσκησης στο 100% του κατώτατου μισθού ανά ειδικότητα με πλήρη ένσημα και ασφάλιση.
«Η οικογένειά μου δεν μπορεί να επιβιώσει αν εγώ δεν δουλεύω»
Στην επιστολή του, ο σπουδαστής της ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ περιγράφει τις δυσκολίες που, όπως αναφέρει, αντιμετωπίζει λόγω της υποχρεωτικής πρακτικής άσκησης διάρκειας 960 ωρών.
«Είμαι σπουδαστής στη ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ στο τελευταίο εξάμηνο. Η σχολή μου υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας και όπως είναι γνωστό χρειάζεται να κάνω την πρακτική μου (960 ώρες στο πλήρωμα του ΕΚΑΒ) για να μπορέσω να ολοκληρώσω τις σπουδές μου», αναφέρει.
Σύμφωνα με τον ίδιο:
«Η πρακτική μας άσκηση είναι απλήρωτη και πρέπει να την ολοκληρώσουμε με 6ωρες ή 8ωρες βάρδιες».
Ο σπουδαστής υποστηρίζει πως η οικονομική πραγματικότητα καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την ολοκλήρωση της διαδικασίας:
«Η οικογένειά μου δεν μπορεί να επιβιώσει αν εγώ δεν δουλεύω και δεν στηρίξω το οικογενειακό εισόδημα. Ήδη παράλληλα με τις σπουδές μου δουλεύω κανονικό 8ωρο».
Όπως σημειώνει, για να ανταπεξέλθει οικονομικά θα αναγκαστεί να συνδυάζει τις βάρδιες της πρακτικής με επιπλέον εργασία:
«Για να μπορέσω να επιβιώσω θα πρέπει να κάνω 8ωρη ή 6ωρη βάρδια στην πρακτική και μετά να δουλεύω άλλες 8 ή 6 ώρες για να μπορώ να ζήσω».
«Όλες οι επιλογές που μας δίνετε οδηγούν σε αδιέξοδα»
Ο σπουδαστής αναφέρει ακόμη ότι η μη έγκαιρη ολοκλήρωση της πρακτικής μπορεί να επηρεάσει τη συμμετοχή του στις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ.
«Αν δεν τελειώσω έγκαιρα την πρακτική μου θα χάσω την προθεσμία και δε θα μπορέσω να δώσω τις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ και θα πάνε 2 χρόνια σπουδών τσάμπα», σημειώνει.
Στην επιστολή του απευθύνει ερωτήματα προς τους αρμόδιους:
«Πώς μας ζητάτε ακριβώς να κάνουμε την πρακτική μας; Να την κάνουμε απλήρωτοι και να μην ξέρουμε αν στο τέλος του μήνα θα έχουμε να φάμε; Όλες οι επιλογές που μας δίνετε οδηγούν σε αδιέξοδα».
Και συνεχίζει:
«Θεωρείτε ότι μπορούμε να δουλεύουμε 66 ή 70 ή και παραπάνω ώρες την εβδομάδα και να μην καταρρεύσουμε; Πιστεύετε ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτητικές βάρδιες του ΕΚΑΒ και στη μεγάλη ευθύνη που αναλαμβάνουμε απέναντι στους συνανθρώπους μας με τέτοιες συνθήκες;».
Η επιστολή ολοκληρώνεται με τον σπουδαστή να ζητά απάντηση για το πώς θα μπορέσει να συνεχίσει, καθώς, όπως αναφέρει, πρέπει άμεσα να αποφασίσει αν θα ξεκινήσει την πρακτική του άσκηση.
Αυτούσια η ανακοίνωση και η επιστολή όπως εστάλη στα Φοιτητικά Νέα
Το ΔΣ του ΣΥΣΔΙΕΚ Αττικής δημοσιεύει αυτούσια την επιστολή συναδέλφου σπουδαστή από τη ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ σχετικά με την πρακτική του άσκηση.
Εδώ και 1,5 χρόνο οι σπουδαστές των αντίστοιχων σχολών και ο Σύλλογος έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά από δράσεις για να κατακτήσουμε την πληρωμή της πρακτικής άσκησης για τα ΣΑΕΚ Υγείας. Πραγματοποιήθηκε κοινός συντονισμός, συλλογή υπογραφών, συμμετοχή σε κινητοποιήσεις στο Υπ Υγείας. Το δίκαιο αίτημά μας υπέγραψαν και έκαναν δικό τους οι συνάδελφοί μας μέσα από τα σωματεία των νοσοκομείων και του ΕΚΑΒ. Δημοσιεύσαμε και προωθήσαμε τις διεκδικήσεις μας σε κόμματα στη Βουλή και το ΚΚΕ έχει κάνει μέχρι τώρα 3 αντίστοιχες ερωτήσεις στη Βουλή.
Ο Υπ Υγείας δήλωσε κατά τη συζήτηση της πρώτης ερώτησης: “Έχω δώσει εντολή στις υπηρεσίες, διερευνούμε την δυνατότητα και νομίζω θα το πετύχουμε, να εντάξουμε στο ΕΣΠΑ 21-27, την αποζημίωση της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών των ΣΑΕΚ, γιατί αποδέχομαι πλήρως ότι 960 ώρες είναι αρκετές για να το κάνεις χωρίς καμία αμοιβή", "Άμεσα θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τη σχετική ένταξη του προγράμματος". (07.05.2025). Κατά τη συζήτηση της δεύτερης ερώτησης για το αντίστοιχο θέμα 7 μήνες μετά, στις 07.11.2025 ο Υπουργός Υγείας ανέφερε πως η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας έχει υποβάλλει αίτημα και αναμένει το Υπ. Οικονομικών λέγοντας μάλιστα αυτολεξεί ο κ. Γεωργιάδης “είναι θέμα κάποιων ημερών”.
Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα, πέρα από τη δημοσίευση μιας πράξης το Φλεβάρη του 2026 που δεν έλυσε τίποτα! Βέβαια όταν θέλουν κυβέρνηση και Υπουργεία να χρηματοδοτήσουν μεγάλους ομίλους ή να τους απαλλάξουν από τη φορολογία τα πάντα γίνονται στο άψε σβήσε, όταν θέλουν να αφαιμάξουν τις οικογένειές μας με τους φόρους δεν τους σταματάει τίποτα! Δυσκολεύονται μόνο όταν πρέπει να μας δώσουν αυτά που δικαιούμαστε γιατί τα θεωρούν περιττό κόστος! Το Υπ Υγείας, ο Υπουργός και συνολικά η κυβέρνηση έχουν ευθύνη που αφήνουν τους σπουδαστές και τις οικογένειές τους ξεκρέμαστες, να δουλεύουν απλήρωτοι και μετά για να επιβιώσουν να δουλεύουν μαύρα μέχρι να εξοντωθούν!
Οι σπουδαστές δεν είμαστε σκλάβοι! Να απαντήσει τώρα ο Υπουργός – να θεσμοθετήσει την πληρωμή της πρακτικής άσκησης στο 100% του κατώτατου μισθού ανά ειδικότητα με πλήρη ένσημα και ασφάλιση!
Επισυνάπτουμε ολόκληρη και αυτούσια την επιστολή:
“Παρακαλώ τον Σύλλογο να δημοσιεύσει το κείμενό μου και να το στείλει σε όλους τους αρμόδιους
Είμαι σπουδαστής στη ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ στο τελευταίο εξάμηνο. Η σχολή μου υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας και όπως είναι γνωστό χρειάζεται να κάνω την πρακτική μου (960 ώρες στο πλήρωμα του ΕΚΑΒ) για να μπορέσω να ολοκληρώσω τις σπουδές μου.
Η πρακτική μας άσκηση είναι απλήρωτη και πρέπει να την ολοκληρώσουμε με 6ωρες ή 8ωρες βάρδιες, με βάση τη δήλωση της σχολής δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε την πρακτική μας με ένσημα από την εργασία μας και ούτε μπορούμε να είμαστε ασφαλισμένοι σε άλλο εργοδότη και να δουλεύουμε όσο κάνουμε την πρακτική μας.
Η οικογένειά μου δεν μπορεί να επιβιώσει αν εγώ δεν δουλεύω και δεν στηρίξω το οικογενειακό εισόδημα. Ήδη παράλληλα με τις σπουδές μου δουλεύω κανονικό 8ωρο. Για να μπορέσω να επιβιώσω θα πρέπει να κάνω 8ωρη ή 6ωρη βάρδια στην πρακτική και μετά να δουλεύω άλλες 8 ή 6 ώρες για να μπορώ να ζήσω και μάλιστα μαύρα.
Αν δεν τελειώσω έγκαιρα την πρακτική μου θα χάσω την προθεσμία και δε θα μπορέσω να δώσω τις εξετάσεις του ΕΟΠΕΠ και θα πάνε 2 χρόνια σπουδών τσάμπα. Όταν ζήτησα βοήθεια από τη σχολή μου, το μόνο που μου είπαν είναι να πάω σε ιδιωτική σχολή! Αλήθεια αυτή είναι η απάντηση σε όλους εμάς που σπουδάζουμε στις Δημόσιες ΣΑΕΚ Υγείας;
Όσοι σπουδάζουμε στα ΣΑΕΚ Υγείας είμαστε σε απόγνωση και ζούμε σε μια μόνιμη αβεβαιότητα για το αν θα καταφέρουμε να τελειώσουμε τη πρακτική μας και να επιβιώσουμε. Πώς μας ζητάτε ακριβώς να κάνουμε τη πρακτική μας; Να την κάνουμε απλήρωτοι και να μην ξέρουμε αν στο τέλος του μήνα θα έχουμε να φάμε; Όλες οι επιλογές που μας δίνετε οδηγούν σε αδιέξοδα.
Κύριε Υπουργέ και αρμόδιοι, μπορείτε με υπευθυνότητα να μας απευθυνθείτε και να μας απαντήσετε για το πώς πρέπει εμείς να προχωρήσουμε; Μπορείτε να μας απαντήσετε γιατί συνεχίζει να συμβαίνει η αδικία της απλήρωτης πρακτικής; Θεωρείτε ότι μπορούμε να δουλεύουμε 66 ή 70 ή και παραπάνω ώρες την εβδομάδα και να μην καταρρεύσουμε; Πιστεύετε ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτητικές βάρδιες του ΕΚΑΒ και στην μεγάλη ευθύνη που αναλαμβάνουμε απέναντι στους συνανθρώπους μας με τέτοιες συνθήκες;
Σε λίγες μέρες θα πρέπει να αποφασίσω αν θα ξεκινήσω την πρακτική μου, μπορείτε να μου πείτε τι θα κάνω;

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου