Σοβαρές καταγγελίες για τα ασθενοφόρα στο νομό Αττικής και τις ελλείψεις προσωπικού στα νησιά έκανε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο ΕΚΑΒ, Γιώργος Μαθιόπουλος, μιλώντας στην εκπομπή του Μάνου Νιφλή, στον ραδιοφωνικό σταθμό Realfm 97,8
Ο κ. Μαθιόπουλος είπε ότι στην Αττική υπάρχουν 90 ασθενοφόρα, όλα από δωρεές. Πρόκειται για ασθενοφόρα ηλικίας 5-6 ετών, δηλαδή σχετικά καινούργια. Ωστόσο το 35% αυτών είναι ακινητοποιημένα στα συνεργεία, από τεχνικές βλάβες.
Όπως εξήγησε, από το 2004 το ΕΚΑΒ δεν έχει κατορθώσει να προμηθευτεί ασθενοφόρα, γιατί δεν ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί που προκηρύσσει, επειδή οι εταιρίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό καταλήγουν στα δικαστήρια, τα οποία με τη σειρά τους ακυρώνουν τη διαδικασία. Έτσι δεν ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί που έγιναν στην Αττική. «Αυτό συνέβη το 2009, το 2010 και το 2016», είπε ο κ. Μαθιόπουλος, δηλαδή τα δικαστήρια ακύρωσαν τις εταιρίες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Όπως είπε ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ, ήταν διαγωνισμοί μεγάλοι για 10 ασθενοφόρα και πάνω. Είπε ακόμα ότι «τώρα τρέχει ένας διαγωνισμός, για 52 ασθενοφόρα, ο οποίος μέχρι στιγμής φαίνεται ότι θα τελεσφορήσει και το καλοκαίρι του 2023, φαίνεται ότι θα πάρουμε ασθενοφόρα».
Ο κ. Γιώργος Μαθιόπουλος δήλωσε ακόμα ότι «στην Αττική, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τα ακινητοποιημένα από βλάβες ασθενοφόρα, τα οποία οι εταιρίες αργούν να επισκευάσουν ή ακόμα και αν τα επισκευάσουν τα οχήματα παρουσιάζουν την ίδια βλάβη δύο και τρεις φορές, και είναι συνεχώς στα συνεργεία. Την Παρασκευή τέθηκαν εκτός μάχης 30 από τα περίπου 90 ασθενοφόρα, στην Αττική», είπε ο κ. Μαθιόπουλος. Όπως είπε έστειλε εξώδικα στις εταιρίες και στη διοίκηση, για την καθυστέρηση κι εκείνες απάντησαν επίσης με εξώδικο ότι τις δυσφημίζει.
Ο κ. Μαθιόπουλος δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν θέλει να δυσφημίσει κανένα. Θέλει μόνον οι εργαζόμενοι να έχουν αξιόμαχα ασθενοφόρα για να επιχειρούν έστω με αυτούς τους λίγους διασώστες που υπάρχουν. Βέβαια, ακόμα και αν επισκευαστούν όλα τα ασθενοφόρα και λειτουργούν όλα, τότε δε θα έχουμε αρκετούς διασώστες για να λειτουργήσουν. Τουλάχιστον ας επισκευαστούν μερικά, για να έχουμε ασθενοφόρα όταν θα γυρίσουν οι διασώστες από τις άδειες, για να μπορούν να λειτουργήσουν. Αν δεν έχουμε ασθενοφόρα και επιστρέψουν οι διασώστες θα τους βγάλουμε αναγκαστικά σε ρεπό».
Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται ενίοτε στην ανταπόκριση των ασθενοφόρων στα περιστατικά, είπε ότι πράγματι μπορεί να σημειώνονται καθυστερήσεις, για πολλούς λόγους, όπως για παράδειγμα γιατί δεν γίνεται σωστή αξιολόγηση των περιστατικών από όλες τις πλευρές.
Είπε ακόμα ότι πολλοί διασώστες λείπουν από την Αττική, γιατί έχουν πάει σε νησιά (Πάρο Μύκονο, Σαντορίνη, Νάξο) στις Κυκλάδες και στο Βόρειο Αιγαίο, κυρίως, για να επανδρωθούν τα εκεί ασθενοφόρα και να μπορούν να επιχειρήσουν τώρα που είναι αυξημένος ο πληθυσμός στα νησιά. Όπως είπε για να επιχειρεί ένα ασθενοφόρο 24 ώρες, χρειάζεται 10-11 διασώστες. Δεν υπάρχουν αρκετοί διασώστες στα νησιά, για να καλύψουν τις ανάγκες. Ενδεικτικά θα σας πω, η Σαντορίνη έχει επτά διασώστες, η Μύκονος έχει τρεις, τέσσερις, η Νάξος έχει επτά, η Άνδρος έχει επτά, οπότε για να καλύψουμε τις ανάγκες στα νησιά πρέπει να στείλουμε από άλλες περιοχές της Ελλάδας και κυρίως από την Αττική. Άρα το καλοκαίρι ενισχύουμε τα νησιά μας, για να βγαίνει τουλάχιστον ένα ασθενοφόρο στη βάρδια. Αλλά με τόσο τουρισμό δεν καλύπτονται οι ανάγκες.
Εμείς λέμε στην πολιτεία να έχουμε ένα ασθενοφόρο όλο το χρόνο, δηλαδή και το χειμώνα. Και το καλοκαίρι που έχουν κόσμο στα νησιά να ενισχύουμε και εμείς από την Αττική, ώστε να βγαίνουν δύο ασθενοφόρα σε αυτές τις περιοχές που έχουν πολύ κόσμο. Πρέπει να έχει γίνει ο σχεδιασμός από την αρχή της χρονιάς, να έχουμε πάρει κόσμο, γατί χρειάζονται πολλοί διασώστες. Τώρα έχει γίνει ένας διαγωνισμός για διασώστες στα νησιά κυρίως, αλλά δεν έχουν δηλώσει ούτε δέκα, ενώ ο διαγωνισμός είναι για 130. Γιατί δεν πάει ο άλλος επικουρικό προσωπικό, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με 700 ευρώ τον μήνα και να βρει ένα ενοίκιο 400-500 ευρώ και να μην μπορεί να περάσει το μήνα. Άρα δεν υπάρχει συμμετοχή. Πρέπει να δώσουμε κίνητρα στους διασώστες, να βγουν μόνιμες θέσεις, ώστε να ξέρει και ο υποψήφιος για να κάνει ένα προγραμματισμό στη ζωή του. Έτσι θα καλύψουμε και τα νησιά μας, αν θέλουμε να λέμε ότι είναι βιομηχανία ο τουρισμός.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου