Σάββατο 31 Μαΐου 2025

Δημόσιο: Αυτό είναι το νέο μισθολόγιο από 1η Απριλίου (πίνακες)

 

Πώς θα διαμορφωθεί το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων μετά την οριζόντια αύξηση των 30 ευρώ που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός 

Οριζόντια αύξηση 30 ευρώ (μικτά) στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων ανακοίνωσε χτες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της αύξησης του κατώτατου μισθού. Το Proson.gr παρουσιάζει τους νέους μισθολογικούς πίνακες του δημοσίου που θα ισχύουν από την 1η Απριλίου 2025, μετά δηλαδή και την εφαρμογή της αύξησης. 

Πριν παραθέσουμε τους σχετικούς πίνακες αξίζει να αναφέρουμε ότι το ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου στηρίζεται στα τυπικά χαρακτηριστικά του εργαζομένου και οι υπάλληλοι είναι χωρισμένοι σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με την εκπαίδευσή τους, δηλαδή:

  1. Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ)
  2. Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ)
  3. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ)
  4. Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ)

Τα Μισθολογικά Κλιμάκια ορίζονται σε 19 για τους υπαλλήλους των κατηγοριών ΤΕ και ΠΕ και σε 13 για τους υπαλλήλους των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ. Οι νεοδιοριζόμενοι υπάλληλοι εισέρχονται στην υπηρεσία που προσελήφθησαν με το εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας στην οποία ανήκει η θέση εργασίας τους. Οι υπάλληλοι των κατηγοριών ΤΕ και ΠΕ εξελίσσονται σε αυτά με εισαγωγικό το [ΜΚ 1] και καταληκτικό το [ΜΚ 19], ενώ των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ με εισαγωγικό το [ΜΚ 1] και καταληκτικό το [ΜΚ 13].

Για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων από το κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο στο αμέσως ανώτερο απαιτείται υπηρεσία και συγκεκριμένα για τους υπαλλήλους των κατηγοριών ΤΕ και ΠΕ απαιτείται υπηρεσία 2 ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο.  Αντίστοιχα, για τους υπαλλήλους των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ απαιτείται υπηρεσία 3 ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο.

Το νέο μισθολόγιο του δημοσίου

Από 1η Απριλίου 2025 οι υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ και ΤΕ θα αμείβονται ως εξής: 

Προϋπηρεσία σε έτηΜισθολογικά ΚλιμάκιαΜικτός Μισθός ΠΕ από 1/4/2025 (ευρώ)Μικτός Μισθός ΤΕ από 1/4/2025 (ευρώ)
0 έως 2ΜΚ 11.1921.137
2 έως 4ΜΚ 21.2511.192
4 έως 6ΜΚ 31.3101.247
6 έως 8ΜΚ 41.3691.302
8 έως 10ΜΚ 51.4281.357
10 έως 12ΜΚ 61.4871.412
12 έως 14ΜΚ 71.5461.467
14 έως 16ΜΚ 81.6051.522
16 έως 18ΜΚ 91.6641.577
18 έως 20ΜΚ 101.7231.632
20 έως 22ΜΚ 111.7821.687
22 έως 24ΜΚ 121.8411.742
24 έως 26ΜΚ 131.9001.797
26 έως 28ΜΚ 141.9591.852
28 έως 30ΜΚ 152.0181.907
30 έως 32ΜΚ 162.0771.962
32 έως 34ΜΚ 172.1362.017
34 έως 36ΜΚ 182.1952.072
36 έως 38ΜΚ 192.2542.127

Από 1η Απριλίου 2025 οι υπάλληλοι των κλάδων ΔΕ και ΥΕ θα αμείβονται ως εξής: 

Προϋπηρεσία σε έτηΜισθολογικά ΚλιμάκιαΜικτός Μισθός ΔΕ από 1/4/2025 (ευρώ)Μικτός Μισθός ΥΕ από 1/4/2025 (ευρώ)
0 έως 3ΜΚ 1958880
3έως 6ΜΚ 21.018923
6 έως 9ΜΚ 31.078966
9 έως 12ΜΚ 41.1381.009
12 έως 15ΜΚ 51.1981.052
15 έως 18ΜΚ 61.2581.095
18 έως 21ΜΚ 71.3181.138
21 έως 24ΜΚ 81.3781.181
24 έως 27ΜΚ 91.4381.224
27 έως 30ΜΚ 101.4981.267
30 έως 33ΜΚ 111.5581.310
33 έως 36ΜΚ 121.6181.353
36 έως 39ΜΚ 131.6781.396

Να σημειωθεί ότι οι παραπάνω πίνακες αφορούν τον μικτό μισθό των δημοσίων υπαλλήλων και όχι τον καθαρό που φτάνει τελικά στην «τσέπη». Μείνετε συντονισμένοι στο Proson.gr καθώς θα ακολουθήσουν νέα ρεπορτάζ με τους πίνακες με τον καθαρό μισθό των δημοσίων υπαλλήλων όπως αυτός θα διαμορφωθεί από την 1η Απριλίου 2025.

 

Να σημειωθεί τέλος ότι οι μισθοί στο δημόσιο αυξάνονται βάσει μίας σειρά κριτηρίων. Για παράδειγμα, οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά 2 ΜΚ στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά 6 ΜΚ.

Παράλληλα, ο μισθός των δημοσίων υπαλλήλων διαμορφώνεται βάσει της οικογενειακής κατάστασης των υπαλλήλων και τον αριθμό των ανήλικων τέκνων. Συγκεκριμένα, για κάθε υπάλληλο με τέκνα ανήλικα ή ανίκανα σωματικά ή πνευματικά για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, η παροχή ορίζεται σε :

  • 70 ευρώ για ένα τέκνο,
  • 120 ευρώ συνολικά για δύο τέκνα,
  • 170 ευρώ συνολικά για τρία τέκνα,
  • 220 ευρώ συνολικά για τέσσερα τέκνα

Τέλος, υπάρχουν και τα επιδόματα ευθύνης που λαμβάνουν όσοι υπηρετούν σε αντίστοιχες θέσεις. 

proson.gr 

Σεμινάριο για την Επαγγελματική Εξουθένωση διοργάνωσε το Σωματείο Εργαζομένων ΕΚΑΒ ΡΟΔΟΥ

 

Aπό το Σωματείο Εργαζόμενων ΕΚΑΒ Ρόδου διοργανώθηκε σεμινάριο που είχε  ως αντικείμενο την Επαγγελματική Εξουθένωση στον Προνοσοκομειακό Χώρο. Όπως ανακοινώθηκε

Επειδή

α) οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν παρόμοιες δυσκολίες μπορούν να κατανοήσουν ο ένας τον άλλο καλύτερα και να προσφέρουν αμοιβαία συναισθηματική και πρακτική υποστήριξη
β) οι άνθρωποι που μοιράζονται παρόμοιες εμπειρίες μπορούν καλύτερα να σχετιστούν μεταξύ τους και ως εκ τούτου να προσφέρουν βιωματική ενσυναίσθηση και πιο γνήσια υποστήριξη
γ) οι άνθρωποι που έχουν βιώσει παρόμοιες εμπειρίες είναι σε θέση να προσφέρουν ο ένας στον άλλο πρακτικές συμβουλές και προτάσεις για στρατηγικές αντιμετώπισης προβλημάτων που οι επαγγελματίες δεν προτείνουν ή ενδεχομένως δεν γνωρίζουν καν,

αποφασίστηκε από το Σωματείο Εργαζόμενων ΕΚΑΒ Ρόδου η διοργάνωση ενός σεμινάριου που θα έχει ως αντικείμενο την Επαγγελματική Εξουθένωση στον Προνοσοκομειακό Χώρο.

Στην προσπάθεια αυτή συνοδοιπόρος και συνδιοργανωτής το ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ Ρόδου, το οποίο από την πρώτη στιγμή είδε με μεγάλο ενθουσιασμό την πραγματοποίηση ενός τέτοιου πρωτοποριακού, για τα δεδομένα του νησιού μας, σεμινάριου.

Η συνεργασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα, το Σάββατο 25 Μαΐου 2025, στο Αμφιθέατρο του Γ.Ν. Ρόδου, να πραγματοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία σεμινάριο με θέμα «Επαγγελματική Εξουθένωση στην Επείγουσα Προνοσοκομειακή Φροντίδα».

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν εισηγήσεις με τις εξής θεματικές ενότητες:

Ορισμός και διαγνωστικά κριτήρια της επαγγελματικής εξουθένωσης, εισηγήτρια: Κατερίνα Σταυρίδη
Στρατηγικές πρόληψης, εισηγήτρια: Ελένη Κιόσια
Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, εισηγητής: Σπύρος Φλώρος

Ακολούθησε δίωρο βιωματικό εργαστήριο με θέμα τη διαχείριση της επαγγελματικής εξουθένωσης, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών του Τμήματος Ψυχολογίας:

Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τον Διευθυντή του Μητροπολιτικού Κολεγίου στη Ρόδο, κ. Στεργίου Γεώργιο.

Επίσης τον εισηγητή και τις εισηγήτριες για τις εξαιρετικές παρουσιάσεις τους και την καθοδήγηση στο βιωματικό εργαστήριο.

Ευελπιστούμε η εκδήλωση αυτή να αποτελέσει την αρχή μιας ευρύτερης συνεργασίας.

Η εκδήλωση καλύφθηκε διαδικτυακά και ευχαριστούμε όλους τους συνάδελφους από την υπόλοιπη Ελλάδα για την συμμετοχή τους.

ΕΚΑΒ Σερρών: Δωρεά καρέκλας μεταφοράς ασθενών με ερπύστριες σε μνήμη του Στέλιου Καφετζή

 

Ευχαριστίες απευθύνει το ΕΚΑΒ Σερρών, μέσω του προέδρου των εργαζομένων του, Θεοφάνη Παπαευστρατίου για την δωρεά καρέκλας μεταφοράς ασθενών με ερπύστριες από την εταιρεία PeopleCert και την Φεβρωνία Καφετζή σε μνήμη του πατέρα της Στυλιανού Καφετζή

Συγκεκριμένα ο κος Παπαευστρατίου, αναφέρει

❣️Εις μνημην Στυλιανού Καφετζη!
Εκ μέρους του Σωματείου εργαζομένων του ΕΚΑΒ Σερρών , ευχαριστώ θερμά την Fevronia Kafetzi που μεσολάβησε ώστε να υλοποιηθεί η Δωρεά με μια καρέκλα μεταφοράς ασθενών με ερπύστριες από την εταιρεία #peoplecert που εργαζόταν ο αγαπημένος μας Στέλιος!
❣️Στελιο θα σε θυμόμαστε με πολλή αγάπη!


epiloges.tv

Παρασκευή 30 Μαΐου 2025

Πλωτό ασθενοφόρο… αγνοείται - Η Θάσος μπαίνει στην τουριστική σεζόν με ένα ασθενοφόρο ανά βάρδια

 

Ακόμη… περιμένει η Θάσος το πολυαναμενόμενο πλωτό ασθενοφόρο που σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις γαλάζιων βουλευτών θα εντασσόταν στον στόλο της υγειονομικής της κάλυψης μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου.

Την ίδια ώρα, το νησί υποδέχεται την καλοκαιρινή περίοδο -ξανά- με μόλις ένα ασθενοφόρο ανά βάρδια για τους μόνιμους κατοίκους και τους σχεδόν πενταπλάσιους επισκέπτες.

Λίγο πριν την επίσημη έναρξη του καλοκαιριού, που όπως όλα δείχνουν οι αφίξεις ενδέχεται να ξεπεράσουν τις αντίστοιχες του 2024, η ανάγκη για ενίσχυση της υγειονομικής κάλυψης είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Όμως, η προκήρυξη για πέντε θέσεις στο ΕΚΑΒ Θάσου βγήκε άγονη, με τους διασώστες να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην πρόσκληση ενδιαφέροντος.

Με… αλχημείες και πατέντες οι βάρδιες

Με τα περιστατικά των προηγούμενων ετών όπου άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους περιμένοντας το ασθενοφόρο να φτάσει από την άλλη άκρη του νησιού, οι διασώστες βασίζονταν στο πλωτό ασθενοφόρο για τα επείγοντα περιστατικά όπου κάθε λεπτό μετράει. Όμως, το ημερολόγιο δείχνει 24 Μαΐου και το σκάφος του ΕΚΑΒ είναι…άφαντο.

«Οι βουλευτές της κυβέρνησης μας διαβεβαίωναν πως το πλωτό ασθενοφόρο θα καθυστερήσει μέχρι τον Απρίλιο στη χειρότερη περίπτωση. Πέρασε το Πάσχα, κοντεύει να βγει ο Μάιος και ακόμη δεν έχει έρθει.

Μακάρι να έρθει έστω μέσα στο καλοκαίρι για να κερδίσουμε χρόνο σε περιπτώσεις επειγόντων που χρειάζεται μιάμιση ώρα από την μια άκρη στην άλλη και μέχρι να στείλει τον τραυματία στην Καβάλα.

Στην τελευταία περίπτωση, σπάει το πλήρωμα, πηγαίνει ένας γιατρός με τον τραυματία μέχρι το νοσοκομείο. Με… αλχημείες και πατέντες στο έπακρο βγαίνουν οι βάρδιες στο νησί», δηλώνει στο ThessToday.gr o πρόεδρος του Σωματείου Εργαζόμενων ΕΚΑΒ Καβάλας και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εργαζόμενων ΕΚΑΒ Κώστας Τσιτσιλικάκης.

Κάθε χρόνο και χειρότερα

Σύμφωνα με τον ίδιο, η τελευταία προκήρυξη δεν ευώδησε, αφού οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων διασωστών απορρίφθηκαν λόγω λαθών στα δικαιολογητικά. «Ελπίζουμε να ξανά ανοίξει ο πίνακας του επικουρικού προσωπικού, έστω τελευταία στιγμή.

Το προσωπικό αυτή τη στιγμή δεν επαρκεί για δύο ασθενοφόρα ανά βάρδια, λόγω αναρρωτικών αδειών και μετατάξεων, κάτι που μας αφήνει με ένα ανά βάρδια για ολόκληρο το νησί.

Η πρόσκληση ενδιαφέροντος θα μας σώσει. Ουσιαστικά κάθε χρόνο είμαστε και χειρότερα, δε βελτιώνεται η κατάφαση λόγω του ότι δε γίνονται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού», υπογραμμίζει.

Τι λέει ο δήμος Θάσου

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θάσου Λευτέρης Κυριακίδης δηλώνει στο ThessToday.gr ότι «έπρεπε να έχει έρθει το πλωτό ασθενοφόρο, προηγούνταν όμως το νησί της Σαμοθράκης και περιμένουμε κι εμείς με τη σειρά μας.

Δεν έχουμε γνώση του πότε θα έρθει». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι προβλέψεις για τον τουρισμό μαρτυρούν ότι τα νούμερα μπορεί να ξεπεράσουν τα αντίστοιχα του 2024, κάτι που συνεπάγεται με εκτόξευση του πληθυσμού του νησιού για τους καλοκαιρινούς μήνες.

proininews.gr

Και φέτος ΕΚΑΒ στην Ανατολική Πυλία από Ιούλιο έως και Σεπτέμβριο

 

H ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

“Σε επικοινωνία που είχα με τον Πρόεδρο του ΕΚΑΒ κ. Γεώργιο Χαραλάμπους, με ενημέρωσε για την λειτουργία υπηρεσίας ΕΚΑΒ, όπως και κατά το προηγούμενο έτος, με καθημερινή παρουσία και διπλή βάρδια ασθενοφόρου στην Ανατολική Πυλία, στο διάστημα από τον Ιούλιο έως και τον Σεπτέμβριο, με σκοπό την αντιμετώπιση έκτακτων και δύσκολων περιστατικών υγείας.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη, τον Υφυπουργό κ. Μάριο Θεμιστοκλέους, καθώς και τον Πρόεδρο του ΕΚΑΒ κ. Γεώργιο Χαραλάμπους για τις ενέργειές τους”.

messinialive.gr

Πέμπτη 29 Μαΐου 2025

Δημοκρατική Ενότητα ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης

 

Η κατάργηση της μονιμότητας των δημόσιων υπαλλήλων

 

Του Λέανδρου Ρακιντζή

Προκάλεσε κατάπληξη η είδηση ότι σε δημοσκόπηση εφημερίδας το 65ο/ο των πολιτών και το 48ο/ο των δημοσίων υπαλλήλων είναι υπέρ της κατάργησης της μονιμότητας των ΔΥ λόγω ανεπάρκειας και μάλιστα ο ίδιος ο πρωθυπουργός εξάγγειλε ότι στην προσεχή αναθεώρηση του Συντάγματος, η ΝΔ θα ταχθεί υπέρ της κατάργησης του άρθρου 103παρ 3 Σ, που την προβλέπει. Η μονιμότητα των ΔΥ αποτελεί το "ιερό δισκοπότηρο "των πολιτικών, που κανείς δεν τολμά να θίξει λόγω του τεράστιου πολιτικού κόστους. Νομίζω, ότι ακόμη και με την επίκληση της κομματικής πειθαρχίας η πρόταση της κυβέρνησης για αναθεώρηση του  άρθρου 103παρ.3 Σ δεν θα  λάβει σε μια από τις δύο ψηφοφορίες στη Βουλή τον απαιτούμενο αριθμό των 180 ψήφων. Άλλωστε το αποτέλεσμα της δημοσκόπησης, ότι το 48ο/ο των ΔΥ συμφωνεί με την κατάργηση της νομιμότητας εμφανίζεται ως εξωπραγματικό, γιατί δεν πιστεύω, ότι υπάρχει ΔΥ που δέχεται να στερηθεί του κυριότερου ατού του.  

Εξάλλου υπάρχει πολύ ισχυρό πνεύμα συναδελφικότητας (esprit  des corps) μεταξύ των ΔΥ, που οποιαδήποτε σχετική πρωτοβουλία θα προκαλέσει πολύ ισχυρές απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλο το δημόσιο τομέα. Απορώ όμως ότι μέχρι τώρα δεν έχει λάβει θέση στο ζήτημα αυτό η ΑΔΕΔΥ.

Δεν γνωρίζω τον ακριβή αριθμό των εργαζόμενων στο Δημόσιο Τομέα της χώρας, γιατί σε αυτόν περιλαμβάνονται σωρεία φορέων, οι υπάλληλοι απασχολούνται με διάφορες μορφές εργασίας και αυξομειώνεται συνεχώς, υπολογίζω όμως, ότι κινείται πέριξ του ενός εκατομμυρίου, που σημαίνει, ότι το ¼ του ενεργού πληθυσμού της χώρας συνδέεται εργασιακά με το Δημόσιο και πάνω από ½ του πληθυσμού της χώρας έχει οικονομική εξάρτηση άμεση ή έμμεση από το Δημόσιο, που δεν θα τοποθετείτο θετικά  από ίδιο συμφέρον στη κατάργηση της μονιμότητας των ΔΥ.

Τα κυριότερα πλεονεκτήματα του δημοσίου υπαλλήλου έναντι του ιδιωτικού υπαλλήλου με τα αυτά προσόντα είναι: η μονιμότητα στη θέση εργασίας με βαθμολογική εξέλιξη, η εξασφάλιση καταβολής του μισθού, γιατί το Δημόσιο δεν πτωχεύει, η τήρηση του ωραρίου εργασίας με πολύ καλές συνθήκες εργασίας, η εξασφάλιση αξιοπρεπούς υγειονομικής περίθαλψης και σύνταξης και κάποιες άλλες παροχές ιδίως στη περιφέρεια. Επειδή διαχρονικά στη χώρα μας υπάρχει δυσχέρεια ευρέσεως εργασίας  κυρίως για άτομα , που στερούνται ιδιαίτερα προσόντα οι γονείς προσπαθούν και συνήθως το επιτυγχάνουν με χρήση πολιτικών μέσων να προσληφθούν τα παιδιά τους χωρίς τη διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ιδίως σε ΔΕΚΟ ή ΟΤΑ ως έκτακτοι υπάλληλοι, που στη συνέχεια μονιμοποιούνται και στη συνέχεια μεταφέρονται σε άλλες υπηρεσίες. Φυσικά οι προοπτικές αυτές έχουν εναλλαγές, αλλά για πολλούς η πρόσληψη στο δημόσιο ήταν και είναι ένα όνειρο ζωής που τους εξασφαλίζει ένα σχετικά καλό επίπεδο ζωής με τα παραπάνω πλεονεκτήματα. 

Η προτίμηση για εργασία στο δημόσιο καταφαίνεται εκ του ότι στους σχετικούς διαγωνισμούς πρόσληψης μετέχουν κατά πολλές φορές πολλαπλάσιοι από τις θέσεις, ενώ για τον ιδιωτικό τομέα δεν υπάρχει αρκετή προσφορά εργασίας με αποτέλεσμα να υπάρχουν κενές  τουλάχιστον 200.000 θέσεις εργασίας.

Απ’ ό,τι γνωρίζω στη χώρα μας τα τελευταία 50 χρόνια δεν έχει απολυθεί ΔΥ λόγω ανεπάρκειας, ίσως γιατί το 85ο/ο των ΔΥ έχει αξιολογηθεί ως άριστοι, ενώ  με το ν.  4940/2022  οι ΔΥ διακρίνονται σε επαρκείς και μη επαρκείς, οι οποίοι όμως δεν απολύονται, αλλά παρακολουθούν προγράμματα επιμόρφωσης (Capital 16-5-2025 Ρακιντζής: Η αξιολόγηση των ΔΥ). Σαφώς υπάρχει ένας μικρός αριθμός ΔΥ που έχουν απολυθεί  λόγω παραπτωμάτων κυρίως ποινικών, αλλά αρκετοί από αυτούς έχουν επιστρέψει κατόπιν ακύρωσης της απόλυσης τους από το ΣτΕ.

Εξάλλου σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς μπορεί να περιοριστεί ο αριθμός των ΔΥ, όπως με τη κατάργηση υπηρεσιών ή οργανικών θέσεων αίρεται η μονιμότητα των ΔΥ. Στο παρελθόν υπήρξαν πολλές καταργήσεις οργανικών θέσεων, αλλά η εκάστοτε κυβέρνηση αντί να απολύσει τους πλεονάζοντες τους μετέτασσε σε άλλη θέση, πρακτική που δημιουργούσε ενδουπηρεσιακά προβλήματα...

Κατά την προσωπική μου γνώμη η πλέον επιτυχής αξιοποίηση του υπαλληλικού δυναμικού της χώρας δεν επιτυγχάνεται με οριζόντιες λύσεις, που είναι η κατάργηση της μονιμότητας των ΔΥ, που η συνταγματική της καθιέρωση αποτελεί συνταγματικό κεκτημένο των ΔΥ, αλλά με βάση το υπάρχον νομικό καθεστώς σειράς μέτρων, όπως επιλογή για θέσεις ευθύνης με αξιοκρατικά και όχι πολιτικά κριτήρια, η σωστή αξιολόγηση των ΔΥ, η εναλλαγή σε θέσεις ευθύνης των ΔΥ, το κώλυμα εντοπιότητας για ορισμένες κατηγορίες ΔΥ και λειτουργών, όπως δικαστές, αστυνομικοί, εφοριακοί, πολεοδομία κλπ. για την προστασία των ιδίων, η εντατικοποίηση των ελέγχων, η άσκηση της πειθαρχικής εξουσίας από τους προϊσταμένους αντί να διατάσσουν άσκοπες ΕΔΕ, η εντατικοποίηση της πειθαρχικής διαδικασίας και κυρίως η απόδοση ταχείας και αξιόπιστης δικαιοσύνης.

*Ο Λέανδρος Τ. Ρακιντζής είναι Αρεοπαγίτης ε.τ.

capital.gr 

Το πρόβλημα δεν είναι τα… “καύσιμα”, αλλά η διαχείριση του Τομέα Χανίων του ΕΚΑΒ από το Ηράκλειο

 

Χάνεται το δάσος όταν βλέπουμε μόνο το δένδρο και στην περίπτωση του Τομέα Χανίων του ΕΚΑΒ, με τις αναφορές περί έλλειψης καυσίμων στο ασθενοφόρο που μετέφερε το νεογνό από το Νοσοκομείο Χανίων -όπου και γεννήθηκε- στο ΠΑΓΝΗ, χάνεται η ουσία που θέλει την περιφερειακή διοίκηση της Υπηρεσίας να υποχρεώνει πληρώματα από τα Χανιά να χάνουν τη βάρδια τους για να πάνε στο Ηράκλειο για ΚΤΕΟ και σέρβις των οχημάτων.

Το μωράκι καθοιονδήποτε τρόπο, με το φιλότιμο και τον επαγγελματισμό των διασωστών και των γιατρών του Τομέα Χανίων του ΕΚΑΒ, θα πήγαινε στο Ηράκλειο, μετά την φροντίδα που δέχθηκε από το προσωπικό της ΜΕΝΝ στα Χανιά την πρώτη ημέρα της γέννησής του και κατόπιν διαπιστώθηκε η επιδείνωση της κατάστασής του και αποφασίστηκε η διακομιδή. Θα πρέπει όμως να δούμε πλέον ξανά το ζήτημα της περιφερειακής διαχείρισης των κατά τόπους Τομέων. Από τη μία το τηλεφωνικό κέντρο που βρίσκεται στο Ηράκλειο και έχουν κατά καιρούς δημιουργηθεί πάμπολλα προβλήματα με το που στέλνονται τα ασθενοφόρα και από την άλλη η εμμονή να γίνονται τα σέρβις και να περνάνε ΚΤΕΟ τα οχήματα εκεί και όχι στις κατά τόπους αντιπροσωπείες και συνεργεία.

Κάπως έτσι, η κινητή μονάδα του Τομέα Χανίων του ΕΚΑΒ βρίσκεται σε ακινησία εδώ και ένα μήνα και οι διασώστες με τους γιατρούς δίνουν τη δική τους μάχη με… ιμάντες και σκοινιά για να φτάσουν ασφαλή τα περιστατικά από τα Χανιά στο Ηράκλειο.

Μιλώντας στα τοπικά ΜΜΕ, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του Τομέα Χανίων του ΕΚΑΒ, Ιγνάτιος Κυρίτσης, επεσήμανε ότι ποτέ ένα πλήρωμα του ΕΚΑΒ δεν θα διακινδύνευε μία ζωή, πολύ δε περισσότερο ενός νεογνού.

«Από χθες κυκλοφορούν άρθρα που επιχειρούν να ρίξουν “καρφιά” στους εργαζόμενους, υπονοώντας ότι για τη διακομιδή νεογνού από το νοσοκομείο Χανίων στο ΠΑΓΝΗ δεν υπήρχαν καύσιμα στο ασθενοφόρο. Αυτό δεν είναι αληθές. Το ασθενοφόρο διέθετε καύσιμα, η στάθμη ήταν στη μέση του ρεζερβουάρ. Η διακομιδή μπορούσε να πραγματοποιηθεί κανονικά, όπως και η επιστροφή. Το πλήρωμα, ωστόσο, έκρινε ότι για λόγους απόλυτης ασφάλειας, σε περίπτωση απρόοπτου κατά τη διάρκεια της διαδρομής, καλό θα ήταν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ ώστε το ασθενοφόρο να έχει πλήρη επάρκεια καυσίμων. Το ασθενοφόρο έφτασε 1:30 το βράδυ στο νοσοκομείο Χανίων και η παραλαβή του νεογνού έγινε στις 2:50. Καθώς πρόκειται για ένα δύσκολο περιστατικό, χρειάστηκε να σταθεροποιηθεί περαιτέρω στο νοσοκομείο Χανίων. Τελικά, διεκομίσθη με πλήρη ασφάλεια, όπως κάνουμε πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις. Το νεογνό έφτασε σε πολύ καλή κατάσταση και η υγεία του είναι σταθερή. Η υπόθεση της υγείας του φαίνεται πως θα έχει αίσιο τέλος», είπε αρχικά ο κ. Κυρίτσης

Θα πρέπει δε να σημειωθεί πως η συνεργασία με τον ιδιοκτήτη του πρατηρίου υγρών καυσίμων στα Χανιά που προμηθεύει καύσιμα τον Τομέα είναι κάτι παραπάνω από άριστη και μάλιστα ο ίδιος ανταποκρίθηκε προχθές τα ξημερώματα όταν του ζητήθηκε να ανοίξει για να φουλάρει το όχημα.

Οσο για το μείζον θέμα με την κινητή μονάδα, ο κ. Κυρίτσης σημείωσε… «Είμαστε πλήρως καταρτισμένοι και έχουμε αποδείξει ότι πονάμε τη δουλειά μας. Δεν δεχόμαστε να λένε κάποιοι ότι η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε δεν είναι αυτή που αρμόζει στην κοινωνία των Χανίων. Το πρόβλημά μας είναι ότι η κινητή μονάδα μας απουσιάζει εδώ και έναν μήνα, καθώς έχει υποστεί σοβαρή βλάβη στον κινητήρα και πρέπει να επισκευαστεί. Για διάφορους λόγους, η επισκευή έχει καθυστερήσει. Στο μεσοδιάστημα, θα μπορούσαν να είχαν βρεθεί εναλλακτικές λύσεις. Για παράδειγμα, η κινητή μονάδα του “Χαμόγελου του Παιδιού”, που συνδράμει στις διακομιδές κατά τις πρωινές και απογευματινές ώρες, θα μπορούσε να διατεθεί στα πληρώματα του ΕΚΑΒ τις βραδινές ώρες, όταν δεν χρησιμοποιείται. Αυτή τη στιγμή, με μόλις μία διαθέσιμη κινητή μονάδα, αν προκύψουν δύο περιστατικά που απαιτούν ταυτόχρονη διακομιδή, κάτι που συμβαίνει, πάλι δεν υπάρχει δεύτερη μονάδα για τη μεταφορά νεογνών. Τι θα γίνει τότε; Θα περιμένουμε πέντε ώρες να επιστρέψει η μονάδα από το Ηράκλειο στα Χανιά;»

Και επαναλαμβάνουμε τα ερωτήματα… περιμένοντας απαντήσεις!!!

  • Μπορεί να εξηγήσει η περιφερειακή διοίκηση του ΕΚΑΒ στην Κρήτη τον λόγο για τον οποίο τα ασθενοφόρα δεν πηγαίνουν για σέρβις στις κατά τόπους αντιπροσωπείες και δη των Χανίων, με συνέπεια να μένουν για ημέρες ακάλυπτοι οι Τομείς (στην περίπτωση των Χανίων η κινητή μονάδα είναι “εκτός” ένα μήνα);
  • Μπορεί να εξηγήσει η περιφερειακή διοίκηση του ΕΚΑΒ στην Κρήτη τον λόγο για τον οποίο τα ασθενοφόρα δεν περνούν καν τεχνικό έλεγχο στα κατά τόπους ΚΤΕΟ, αλλά χρειάζεται να πηγαίνουν στο Ηράκλειο;
  • Μπορεί να εξηγήσει η περιφερειακή διοίκηση του ΕΚΑΒ στην Κρήτη γιατί πρέπει να δαπανώνται τόσα χρήματα σε καύσιμα για το πήγαινε – έλα των οχημάτων, χρήματα που είναι των Ελλήνων πολιτών και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλες ανάγκες της Υπηρεσίας;
  • Μπορεί να εξηγήσει η περιφερειακή διοίκηση του ΕΚΑΒ στην Κρήτη τον λόγο που θα πρέπει να στερούνται τα Χανιά μία και δύο βάρδιες για να μεταφερθεί ένα ασθενοφόρο με βλάβη στο Ηράκλειο;