Ακόμα μια “βόμβα” στα θεμέλια του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αφού πρόκειται για την παραπέρα αποδυνάμωσή του και ένα επιπλέον ξεκάθαρο “άνοιγμα” προς τους ιδιώτες, χαρακτηρίζεται η πρωτόγνωρη απόφαση της διοίκησης του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου να ενοικιάζει για δύο μήνες, με το συνολικό ποσό των 15.000 ευρώ, ιδιωτικά ασθενοφόρα για εκείνες τις μεταφορές των ασθενών που δε θα μπορεί να καλύψει το ΕΚΑΒ. Με αυτόν τον τρόπο, βέβαια, απαλλάσσονται από το συγκεκριμένο κόστος οι ίδιοι οι ασθενείς, όμως την ίδια ώρα νομιμοποιείται η εμπλοκή της Ιδιωτικής Υγείας στον χώρο της Δημόσιας Υγείας, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η όποια διεκδίκηση για την πραγματική στήριξη του ΕΚΑΒ!
Όπως καταγγέλλει στο neakriti.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ Δημήτρης Βρύσαλης, η διοίκηση του ΠΑΓΝΗ έφερε την εισήγηση αυτή, αξιοποιώντας τον Νόμο 4999/2022 της κυβέρνησης της Ν.Δ., σε συνέχεια όλου του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου που έχουν διαμορφώσει και οι προηγούμενες των ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ.
Συγκεκριμένα, η εισήγηση είχε θέμα “Έγκριση πίστωσης και έγκριση σκοπιμότητας για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών μίσθωσης ασθενοφόρων για την εξυπηρέτηση διακομιδών ασθενών συνολικής αξίας, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, 15.000 ευρώ”...
Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του Δημήτρη Βρύσαλη, η εισήγηση αυτή «πέρασε κατά πλειοψηφία με τη δική μου αρνητική ψήφο ως εκπροσώπου των εργαζομένων. Αυτή η εισήγηση αναθέτει τη διενέργεια δευτερογενών διακομιδών για δύο μήνες ή μέχρι εξαντλήσεως του οικονομικού αντικειμένου, συνολικού ποσού 15.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%...
Πρόκειται ουσιαστικά για τις διακομιδές που πραγματοποιούνται από τα νοσοκομεία προς τα σπίτια (περιπτώσεις εξιτηρίων), που καλούνται να αναλάβουν ιδιωτικές εταιρείες ασθενοφόρων»...
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον Δημήτρη Βρύσαλη, «την ώρα που κατά τις δικαιολογίες των αρμόδιων υπουργείων δεν επαρκούν τα χρήματα για την πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων προσλήψεων κάλυψης όλων των αναγκών σε προσωπικό, αλλά και σε οχήματα, για τη λειτουργία του Κέντρου, ή που αναφέρεται από τα διάφορα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα (π.χ. Ταμείο Ανάκαμψης) ότι οι δαπάνες αυτές δεν είναι “επιλέξιμες”, τα νοσοκομεία, με βάση και την ισχύουσα νομοθεσία, ετοιμάζονται να πληρώσουν ιδιωτικές εταιρείες για να αναλάβουν μέρος του έργου που εκτελεί το ΕΚΑΒ!
Στόχος της κυβέρνησης, της 7ης Υ.ΠΕ. και της διοίκησης του ΠΑΓΝΗ είναι η παράδοση κερδοφόρων τομέων του δημόσιου Συστήματος Υγείας, όπως οι διακομιδές, σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και στα επιχειρηματικά συμφέροντα του κλάδου, που θα τσεπώνουν τις εισφορές στον κλάδο της Υγείας των εργαζομένων και που κατά τα άλλα η κυβέρνηση λέει με περίσσιο θράσος ότι δε θα κοστίζουν τίποτα στον ασθενή και ότι είναι δωρεάν»!
«Να αναπτυχθεί το ΕΚΑΒ»
Τα αιτήματα του Σωματείου Εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ είναι πάγια και ξεκάθαρα:
- «Να αναπτυχθεί πανελλαδικά το ΕΚΑΒ, με ενίσχυσή του με το αναγκαίο μόνιμο εκπαιδευμένο προσωπικό και επάρκεια εναέριων, θαλάσσιων και επίγειων μέσων, για την κάλυψη των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών σε υπηρεσίες επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας και ασφαλούς διακομιδής.
- Να καλυφθούν οι ανάγκες του ΕΚΑΒ με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των κλάδων (γιατρών, διασωστών, οδηγών, τεχνικών κ.λπ.).
- Να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι του ΕΚΑΒ, που καλύπτουν μέρος των μεγάλων ελλείψεων.
- Να προσληφθούν όλοι οι άνεργοι απόφοιτοι της σχολής διασωστών του ΕΚΑΒ, καθώς και το αναγκαίο ιατρικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό», όπως ξεκαθαρίζει ο Δημήτρης Βρύσαλης, που ως εκπρόσωπος των εργαζομένων ζητάει να ανακληθεί αμέσως η εν λόγω απόφαση.
Ποιος θα καλεί, πώς θα πληρώνεται
Εξάλλου, σύμφωνα με την εισήγηση και τη θετική απάντηση της 7ης Υ.ΠΕ., «η αναγκαιότητα της διακομιδής του ασθενούς με ασθενοφόρο θα βεβαιώνεται απαραίτητα από τον θεράποντα ιατρό, ο οποίος θα εκδίδει την εντολή εξόδου και θα συμπληρώνει το έντυπο. Η κλήση του ασθενοφόρου θα γίνεται από το νοσοκομείο (κλινική -τμήμα- μονάδα) με ευθύνη της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας. Το ωράριο διαθεσιμότητας των ασθενοφόρων θα είναι 8 π.μ. έως 8 μ.μ. καθημερινές, σαββατοκύριακα και αργίες χωρίς περιορισμό ως προς τον ημερήσιο αριθμό διακομιδών.
Το κόστος διακομιδής-μετάβασης υπολογίζεται ως εξής:
* Από 0 έως 20 χλμ., 28 ευρώ συν ΦΠΑ 24%.
* Από 20 χλμ. και πάνω, επιπλέον 1,50 ευρώ ανά χλμ. συν ΦΠΑ 24%.
Η πιστοποίηση των χιλιομετρικών αποστάσεων θα γίνεται σύμφωνα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις που δίνει το gov.gr.
Η πληρωμή στον ανάδοχο θα γίνει μετά την έκδοση ενός τιμολογίου, το οποίο θα συνοδεύεται με συγκεντρωτική κατάσταση-ανάλυση λογαριασμού ανά διακομιδή και την προσκόμιση των βεβαιώσεων που περιγράφονται στις απαιτήσεις...
Τα ασθενοφόρα θα είναι σε πλήρη σχηματισμό (έναν διασώστη και έναν διασώστη νοσηλευτή) και θα διαθέτουν όλα τα υποχρεωτικά εκ του νόμου προσόντα και άδειες».
Θα φτάνουν τα ποσά αυτά;
Εδώ, για όσους γνωρίζουν τι συμβαίνει, τίθενται και άλλα ερωτήματα. Συγκεκριμένα, αν αναλυθεί το ποσό των 15.000 ευρώ, για τους δύο μήνες κατά τους οποίους θα δοθεί, προκύπτει ένα ποσό γύρω στα 250 ευρώ ανά ημέρα. Τα χρήματα αυτά, με βάση τις ανάγκες - αφού υπάρχει μέρα που γίνονται μέχρι και 20 μεταφορές ασθενών - προφανώς και κρίνονται ως λίγα. Από την άλλη, πόσο αξιόπιστα θα είναι τα κριτήρια βάσει των οποίων θα αποφασίζεται ότι «αυτός θα μεταφερθεί με ιδιωτικό ασθενοφόρο και ο άλλος ας βρει λύση μόνος του για να επιστρέψει στο σπίτι του μετά τη νοσηλεία του»; Διότι μπορεί ένας θεράπων ιατρός να λέει πως ο συγκεκριμένος ασθενής δε χρειάζεται ασθενοφόρο, αλλά ο ίδιος μπορεί να αντιμετωπίζει πρόβλημα. Θα βλέπει να μεταφέρεται κάποιος άλλος με ιδιωτικό ασθενοφόρο και εκείνος θα πρέπει να τα βγάλει πέρα μόνος του ή θα πληρώνει το ασθενοφόρο από την τσέπη του; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα “περιμένουν” απαντήσεις...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου