Ομιλία της βουλευτή στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση της ΠΝΠ για το ΕΚΑΒ
Η βουλευτής Πέλλας και κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια κατά την συζήτηση της ΠΝΠ για το ΕΚΑΒ, είπε τα εξής:
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι
Θέλω να εκφράσω τα προσωπικά μου συλλυπητήρια για τους θανόντες από τις πυρκαγιές, για τις οποίες μας είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης ότι «συμβαίνουν και εις τας καλυτέρας των οικογενειών»!
Θέλω να επισημάνω ότι μας βρίσκει όλους απολύτως σύμφωνους η απόφαση της Βουλής να υιοθετήσει το αγέννητο παιδί του Σμηναγού Χρήστου Μουλά που μαζί με τον επισμηναγό Περικλή Στεφανίδη έχασαν την ζωή τους στο καθήκον, υπηρετώντας το κοινό καλό, την ασφάλεια των πολιτών.
Συμπληρωματικά σε όσα είπε ο πρόεδρος της Βουλής θέλω να θυμίσω ότι το πρώτο παιδί που υιοθέτησε η Βουλή είναι η εικοσιεπτάχρονη σήμερα Αναστασία Ισαάκ, κόρη του Τάσου Ισαάκ που λιντσαρίστηκε από τους «γκρίζους λύκους» στην Δερύνεια στις 11-8-1996.
Βέβαια τα Χανιά το 2006 έδωσαν άλλον έναν ήρωα στο Έθνος το 2006. Ο Σμηναγός Ηλιάκης έχασε την ζωή του πάνω από την Κάρπαθο σε αερομαχία με τουρκικό f16. Σήμερα ο πρωθυπουργός ακούει αδιαμαρτύρητα από τον Τούρκο πρόεδρο ότι τα τουρκικά f16 δεν παραβιάζουν το Αιγαίο!
Ωραίο μνημόσυνο στον ήρωα που στα 35 άφησε επίσης ορφανά!
Θέλω όμως να σταθώ στην δήλωση Βορίδη ότι «τις φωτιές στην Ρόδο πιθανώς τις βάζουν οι Τούρκοι».
Δεν το αποκλείω αλλά απορώ; Γιατί, δεν τους φθάσανε μήπως οι "υποχωρήσεις" που τους υποσχέθηκε ο κ. Μητσοτάκης;
Τι ακριβώς εννοεί ο εθναμύντωρ Υπουργός; Ότι η τουρκική πολιτική είναι το κοινώς λεγόμενο φίλοι-φίλοι καριοφύλι;
Κάτι θα πρέπει να γίνει επειγόντως με τα αλληλοδιαψευδόμενα μηνύματα αυτής της κυβέρνησης σε ότι αφορά στα εθνικά θέματα!
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι
Προχθές στην Ιερισσό είχαμε ένα νέο περιστατικό καρότσας, από τα πολλαπλά που έχουν συμβεί φέτος, γιατί ο εκεί θερινός σταθμός του ΕΚΑΒ δεν είχε πλήρεις βάρδιες. Γιατί; Ενώ υπήρξαν διαθέσιμοι εθελοντές από ΕΚΑΒίτες της Θεσσαλονίκης μαθαίνω ότι οι τοπικοί άρχοντες διασφάλισαν μόνον ένα δωμάτιο.
Παρομοίως δεν υπάρχουν στα δύο πόδια της Χαλκιδικής οι μηχανές ταχείας επέμβασης που βάσει στατιστικών έδιναν λύσεις.
Ίσως η νέα υπουργός Τουρισμού να δει το θέμα των σχετικών συνεργειών γιατί το θέμα απασχολεί ευρωπαϊκά ΜΜΕ και θίγει πέραν όλων των άλλων και το λεγόμενο «τουριστικό προϊόν». Να μια θεμιτή συνέργεια κρατικών υπηρεσιών!
Για να μην αναφερθώ κύριε Υπουργέ, στην χρόνια έλλειψη του ελικοπτέρου που διενεργούσε επί ΣΥΡΙΖΑ για αεροδιακομιδές από την βάση της Μίκρας. Ενώ επιδίδεστε σε μαξιμαλισμούς με ελβετικά νοικιασμένα ελικόπτερα ορρωδείτε μπροστά στο γεγονός ότι κάθε ανάγκη αεροδιακομιδής βορείως της Πάρνηθας εξυπηρετείται από την Αθήνα λόγω της μη επαναλειτουργίας της Μίκρας και της Λέσβου ενώ και η βάση Άκτιου την γλύτωσε στο τσακ. Ο κ. Αυλωνίτης ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ της Κέρκυρας έχει υποβάλει και σχετική μήνυση πέραν των υπολοίπων ενεργειών. Ελλάδα δύο ταχυτήτων υπάρχει κ. Υπουργέ στις αεροδιακομιδές όπως αναδείχτηκε κι από την μοιραία κατάληξη του εξάχρονου Θωμά από τα Γρεβενά. Αδυνατώντας να επικαλεστώ αλλά κοινά μας σημεία που στην πορεία του χρόνου εξέλιπαν, επικαλούμαι την κοινή μακεδονική μας ταυτότητα.
Αναγνωρίζω ότι επισταμένως ασχολείστε προσωπικώς, όπως πχ με την κατάσταση του στόλου και τις πρωτοφανείς καθυστερήσεις στα ιδιωτικά συνεργεία. Αναζητάτε πράγματι άμεσες λύσεις υποβαθμίζοντας όμως ταυτόχρονα την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Περιπίπτετε σε πέντε εκ των συνήθων αμαρτημάτων σας:
· Αποιατρικοποίηση: η δεξιά λογική «Εκτελούνται μεταφοραί, γρήγορα κι οικονομικά!» φαίνεται κι από το γεγονός ότι διαχρονικά από τις δεκαπέντε φορές που όρισε διοικητή του ΕΚΑΒ η ΝΔ μόνον μια φορά έβαλε υγειονομικό. Επίσης από το γεγονός ότι σταμάτησε κάθε συζήτηση περί ανωτατοποίησης. Δεν προωθήσατε δρομολογημένους ποιοτικούς εκσυγχρονισμούς όπως την διακομιδή των ψυχικά ασθενών που σήμερα γίνεται με περιπολικά κι όχι με τα ειδικά ασθενοφόρα που είχαν βγει σε διαγωνισμό επί ΣΥΡΙΖΑ όμως ετάφη επί των ημερών σας. Ίσως για αυτό δεν το επικαλεστήκατε ως υπαρκτό προηγούμενο της υποκατάστασης του ΕΚΑΒ από ένστολους.
Ή άλλο σχετικό παράδειγμα υποκατάστασης δίνει η αχρησία των πλωτών ασθενοφόρων που αποκτήθηκαν με ευρωπαϊκά κονδύλια αλλά δεν τα στελεχώσατε ποτέ με το ΕΚΑΒ όπως προβλεπόταν. Έτσι ο ακριβοπληρωμένος εξοπλισμός βρίσκεται ως δώρο-άδωρο στα χέρια του λιμενικού βάρδιας οι δε θαλάσσιες διακομιδές συνεχίζουν να γίνονται με τα γνωστά χρυσοφόρα καΐκια ενόσω τα πλωτά ασθενοφόρα λικνίζονται. Πάνω από 3-4 εκατομμύρια κόστος ετησίως! Είναι το δόγμα: Δεν πειράζει να μην έχουν, αρκεί να νομίζουν ότι έχουν …
· Μίζερη λειτουργία με Πατέντες που συχνά γίνονται μάλιστα χαραμάδες φαυλότητας και δεν επεκτείνομαι λεπτομερώς προς το παρόν. Η εφευρετικότητα όμως έχει όρια σε θέματα ζωής.
Το κάτι σαν διασώστης δοκιμάστηκε στην πανδημία με το κάτι σαν ΜΕΘ, αυτές που λειτουργούσαν με οφθαλμίατρους ή γαστρεντερολογους και είχαν ως αποτέλεσμα 100% θνητότητα.
Δεν έχω αντίρρηση επί της αρχής για τις συνέργειες ή ακόμη θα προσέθετα για την υποβοηθητική ανάπτυξη του εθελοντισμού. Αποτελεί όμως διασταλτική ερμηνεία της νομιμοποίησης κάποιων Δημοσίων Υπαλλήλων στο να λειτουργήσουν επικουρικά εκεί όπου το ΕΚΑΒ ή το ΕΣΥ υποεκπροσωπούνται, το να αφήνει κανείς ανοιχτό το θέμα για οπουδήποτε, το να αναγκάζει ένστολους και μη με το έτσι θέλω να λειτουργήσουν ως υγειονομικοί ή το να παρακάμπτεται η εκπαίδευση.
· Μεροληψία υπέρ του ιδιώτη: με πρόσχημα τις επιχειρησιακές ανάγκες: το να οδηγεί το ασθενοφόρο «όποιος να ‘ναι» δυστυχώς δεν το εγκαινιάζει η πρωτοβουλία Χρυσοχοΐδη που έχει ξεσηκώσει θύελλες.
Αποτελεί καθεστώς στις εκατοντάδες επιχειρήσεις ιδιωτικών ασθενοφόρων που αναπτύχθηκαν σε καθεστώς πειρατείας. Ποιος επιβαίνει, τι εξοπλισμό διαθέτει, ποια περιστατικά εξυπηρετεί, αν κάνει «ψάρεμα» περιστατικών στα νοσοκομεία, αν λαμβάνει εντολές από το ΕΚΑΒ σε περίπτωση καταστροφής (αν δηλαδή περιλαμβάνονται τα ιδιωτικά στο σύστημα του ΕΚΑΒ που διαθέτει συνεχώς το στίγμα των οχημάτων), αν ελέγχεται για τήρηση ωραρίου και φοροδιαφυγή.
Η παραχώρηση των λεγομένων χρονίων σε ιδιώτες θυμίζει την επιχείρηση μετατροπής των πειρατικών της δεκαετίας του 50 σε άδεια ιδιοκτησίας ταξί. Έχουμε νομιμοποίηση της πειρατείας και την θρασεία προπαγάνδα ότι τάχα ο πρωτοπόρος ιδιωτικός τομέας σώζει τον κρατικό βραδύποδα Ουδέν ψευδέστερο!
· Μεγαλαυχία: το λεγόμενο SuperEKAB με την ενσωμάτωση του ΕΚΕΠΥ εγκατέστησε έναν αδιαφανή μηχανισμό όπου υποτίθεται πως άνθρωποι μεταλυκειακής εκπαίδευσης διοικούν όλη την ιεραρχία του ΕΣΥ. Στην πραγματικότητα δεν είναι παρά ο πειθήνιος βραχίονας του Υπουργείου για δουλειές σαν την αδιαφανή και μεροληπτική διαλογή στις ΜΕΘ επί πανδημίας για την οποία ο διοικητής σας εξασφάλισε «ακαταδίωκτο».
· Επικοινωνισμός: Δυστυχώς προτάσσεται τις εντυπώσεις κι η αιτία είναι προφανής.
Οι μοτοσυκλέτες μόνο με διασώστη ήταν μια καινοτομία του 2010, αναθερμάνθηκε το 2018 λόγω σχετικού παραγκωνισμού που μεσολάβησε, παραγκωνισμός που επαναλήφθηκε μετά το 2020. Πρώτη φροντίδα της διοίκησης σας ήταν το ξήλωμα όσων ξεκίνησαν αυτό το τμήμα και το λειτούργησαν επι δεκαετία επιτυχώς, αλλά τα έχουμε ξαναπεί ότι το ΕΚΑΒ χρειάζεται «δακοκτονία» επειγόντως!
Η μετατροπή της αιχμής του δόρατος του ΕΚΑΒ δηλαδή των μοτοσυκλετών με διασώστη σε μια ακόμη προβληματική δημόσια υπηρεσία συντελέστηκε επίσης με την μειωμένη στελέχωση και την πτώση ηθικού κι οργάνωσης. Η παραγωγικότητα της επίλεκτης υπηρεσίας έπεσε στο ναδίρ (μιλούν οι αριθμοί) με αποτέλεσμα να υπάρχουν μόνο 2-3 μηχανές σε όλο το λεκανοπέδιο και στον Πειραιά τίποτε! Εσείς υπόσχεστε 250 μοτοσυκλέτες αφήνοντας εντελώς ασχολίαστα τα έργα και τις ημέρες όσων ήταν, είναι και θα είναι…
Επιπλέον τις επικαλείστε δια πάσα νόσο πχ για να πάνε γρήγορα εκεί όπου δεν μπορεί να πάει ασθενοφόρο ή αντί ασθενοφόρου στα νησιά γιατί το πλήρωμα, όντας μονομελές φτουράει. Μα όταν φθάνει κάπου ο μοτοσυκλετιστής-διασώστης δεν φθάνει το κινητό νοσοκομείο ούτε ο δόκτωρ Μπέρναρντ !!! Αυτό που κερδίζεις είναι εκεί που υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση ότι φθάνει μέσα στα πρώτα κρίσιμα 3-4’ ένας άνθρωπος με δεξιότητες ικανές να παρατείνει κατά τι τον διαθέσιμο χρόνο μέχρι την οριστική αντιμετώπιση. Αν δεν ακολουθήσει σε εύλογο χρόνο ασθενοφόρο, τότε προς τι ο κόπος κι ο κίνδυνος; Το να εκτεθεί ένας τέτοιος εξαιρετικός θεσμός με αυτή την κατάχρηση είναι θέμα χρόνου. Για ρωτήστε τι σημαίνει επιτυχής ανάνηψη δις με ηλεκτρική ανάταξη που όμως την τρίτη φορά κατέληξε γιατί δεν έφθασε ποτέ το ασθενοφόρο;
Από την άλλη η αυθαίρετη αυτή επέκταση κρύβει αυξημένο κίνδυνο. Όταν λες στείλε την μηχανή σε ανοιχτό δρόμο γιατί πάει πιο γρήγορα λες πρακτικώς ότι η μηχανή δεν θα πάει με 100 σαν το ασθενοφόρο αλλά με 180. Έτσι όμως το να συμβεί ατύχημα είναι θέμα χρόνου.
Ο δεκαπλασιασμός γενικά των διασωστών με μοτοσικλέτα είναι σωστός αλλά πώς; Με ποια εκπαίδευση; Για να κάνει αυτή την δουλειά κανείς πρέπει να είναι μακράν ο καλύτερος. Με τι ιατρική υποστήριξη, όταν μόλις ένας ή δύο ιατροί είναι στον δρόμο στην Αθήνα; Με τι διοίκηση αυτού του επίλεκτου τμήματος; Με τι κατανομή του στις 8-10 πόλεις που είναι απαραίτητοι (πχ δείτε το κυκλοφοριακό κομφούζιο της Λάρισας) και το κυριότερο με τι κίνητρα;
Αντί να βάζετε λοιπόν το ‘ιππικό’ του ΕΚΑΒ σε ανούσιες παρελάσεις εντυπωσιασμού φροντίστε να αναζωογονήσετε αληθώς την μαχητικότητα του …
ΥΓ:
Σας καταθέτω δημόσια αρθρογραφία μου στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ όπου δημοσιοποιούσα πράγματα που έχω αναφέρει και στην αίθουσα στον προκάτοχο σας. Μεταξύ άλλων ρωτούσα πως είναι δυνατόν να εκπονείται πρόγραμμα με βάση το οποίο τα βράδια δεν είχε ασθενοφόρο η Νάουσα. Φαντάζομαι ότι τώρα με υπουργό εξ Ημαθίας να βρέθηκε λύση άλλη από το να περιμένει ένα έμφραγμά της Νάουσας ασθενοφόρο από την Βέροια. Είναι διπλά κρίμα γιατί οι γνωρίζοντες λένε ότι η Θεσσαλονίκη κι η Κεντρική Μακεδονία υπήρξαν πρωτοπόροι της επείγουσας προνοσοκομειακής περίθαλψης και τώρα εξελίσσονται σε πτωχούς συγγενείς των Αθηνών!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου