Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την άρνηση πληρωμάτων του ΕΚΑΒ να μεταβούν σε περιστατικά για τη διακομιδή ασθενών στη Θεσσαλονίκη παρήγγειλε η εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης. Η έρευνα προέκυψε μετά την έγγραφη αναφορά που υπέβαλε η διοίκηση του ΕΚΑΒ στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, στην οποία περιγραφόταν πως την περασμένη Πέμπτη 10 Αυγούστου, πληρώματα ασθενοφόρων αρνήθηκαν να μεταβούν σε περιστατικά ενώ είχαν κλήσεις για παροχή βοήθειας.
Συγκεκριμένα, το περιστατικό ξεκίνησε το πρωί της περασμένης Πέμπτης και συνεχίστηκε κλιμακούμενο, φτάνοντας το μεσημέρι να διατίθενται για την πόλη της Θεσσαλονίκης από τα 20-22 ασθενοφόρα, μόλις τα 3. Αυτό που επικαλέστηκαν οι εργαζόμενοι που αρνήθηκαν να μεταβούν σε περιστατικά με διακομιδές ασθενών, ήταν ότι τα οχήματα δεν ήταν ασφαλισμένα και ότι υπήρχε κίνδυνος για τους πολίτες καθώς σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι συνδικαλιστές, οι ασφάλειες καλύπτουν μόνο δύο διασώστες και όχι το σύνολο των επιβαινόντων. Για το θέμα ειδοποιήθηκε από την διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ και την επόμενη μέρα, την Παρασκευή, υπεβλήθη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών σχετική έγγραφη αναφορά από την διοίκηση του ΕΚΑΒ, στην οποία προσκομίστηκαν στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία τα ασφαλιστικά συμβόλαια καλύπτουν 5 άτομα, συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού. Το απόγευμα της ίδια μέρας διατάχθηκε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση από την εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης και ήδη στο πλαίσιο της έρευνας έχουν ληφθεί οι πρώτες καταθέσεις από την αστυνομία.
Μιλώντας για την υπόθεση Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, Κωνσταντίνος Καρακατσιανόπουλος, επέκρινε την στάση των εργαζομένων που αρνήθηκαν να μεταβούν σε περιστατικά και να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες, σημειώνοντας πως ακόμη κι αν ίσχυαν τα όσα υποστήριξαν οι εργαζόμενοι, “είναι άλλο το να πεις δεν παραλαμβάνω τον ασθενή κι άλλο το να αρνηθείς να πας επί τόπου να του δώσεις τις πρώτες βοήθειες”.
Επίσης, αναφέρθηκε στους οδηγούς που είναι έμπειροι, σημειώνοντας πως “τόσα χρόνια τα ίδια ασθενοφόρα οδηγούν, δεν τους τα δώσαμε για πρώτη φορά να τα οδηγήσουν”, και διερωτήθηκε “τι συνέβη ξαφνικά την Πέμπτη;”.
Ο ίδιος εξήγησε τι αφορά η συγκεκριμένη μικρή ομάδα οχημάτων, στην οποία αναφέρθηκαν οι εργαζόμενοι, επισημαίνοντας πως πρόκειται για ένα τυπικό ζήτημα, λυμένο και το οποίο είναι σε γνώση των εργαζομένων. Συγκεκριμένα, ο κ. Καρατσιανόπουλος τόνισε πως το θέμα είχε ξεκινήσει πριν πολλά χρόνια από το υπουργείο Μεταφορών, όταν τα ασθενοφόρα ονομάζονταν “φορτηγά” ασθενοφόρα. Κι αυτό γιατί, για να γίνει ένα όχημα ασθενοφόρο, χρησιμοποιούνται τα οχήματα που συνήθως στο εμπόριο τα χρησιμοποιούν σαν μικρά φορτηγάκια που είναι κάτω των 3,5 τόνων (δηλαδή το αμάξωμα όπως βγαίνει από την κατασκευάστρια εταιρία, διασκευάζεται από κάποιον διασκευαστή και γίνεται ασθενοφόρο). Τα οχήματα αυτά εξαρχής ονομάζονταν “φορτηγά” ασθενοφόρα και βάσει αυτού οριζόταν από το υπουργείο Μεταφορών σαν θέσεις καθήμενων 2 άτομα- όπως για κάθε φορτηγάκι κάτω των 3,5 τόνων. Παρόλα αυτά, και τα προηγούμενα χρόνια τα ασθενοφόρα αν και η άδεια έφερε την ένδειξη για 2 θέσεις καθήμενων, ασφαλίζονταν και συνεχίζουν να ασφαλίζονται από τις ασφαλιστικές εταιρίες για πέντε άτομα. Πριν 10 περίπου χρόνια μάλιστα μετά και από σχετικές παρεμβάσεις το ζήτημα λύθηκε και πλέον όλες οι άδειες των ασθενοφόρων γράφουν “επιβατηγό” ασθενοφόρο που σημαίνει πρακτικά ότι μπορούν να ασφαλιστούν μέχρι 9 άτομα, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού.
Τόνισε δε πως ο μόνος λόγος για να αρνηθεί κάποιος να αναλάβει ένα όχημα και να το οδηγήσει, είναι να το να διατρέχει κίνδυνο η προσωπική σωματική ασφάλειά του. “Όμως όταν σου δίνουν εντολή από το κέντρο και δεν έχεις κανένα τέτοιο θέμα προσωπικής ασφάλειας, είσαι υποχρεωμένος να εκτελέσεις γιατί την ευθύνη για ό,τι συμβεί -ακόμη και με το θέμα της ασφάλειας- την έχει αποκλειστικά και μόνο αυτός που θα σου δώσει εντολή, δηλαδή ο ασυρματιστής”, υπογράμμισε.
Ακόμη, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ επισήμανε πως ακόμη κι αν ίσχυαν όσα υποστήριξαν οι εργαζόμενοι, “δεν μπορείς να αρνηθείς και να φτάνεις στο σημείο να αφήνεις μία πόλη ενός εκατομμυρίου κατοίκων με 3 άτομα”, και “πολύ περισσότερο”, πρόσθεσε, “να φτάνεις στο σημείο να αρνείσαι να πας σε τροχαίο ή να πιέζεις να μην πάνε οι συνάδελφοι σε τροχαίο”, όπως συνέβη.
Κλείνοντας ο κ. Καρατσιανόπουλος χαρακτήρισε το όλο ζήτημα που προέκυψε “προσχηματικό”, κάνοντας λόγο για “ένα συνδικαλιστικό κατεστημένο το οποίο προωθεί τα συντεχνιακά του συμφέροντα και μόνο”. “Εξέφρασε δε την άποψη πως ένας από τους λόγους που έγινε το όλο ζήτημα είναι “γιατί πλέον δεν συνδιοικούν στο ΕΚΑΒ. Διότι μέχρι τώρα ασκούσαν συνδιοίκηση”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου