Αρχικά τους έλεγαν L.EM.ON Chrash και είχαν κερδίσει στο 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Νεανικής Επιχειρηματικότητας, «Ideatree» που διοργανώθηκε από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης. Από τις 140 επιχειρηματικές προτάσεις νέων, η δική τους κατέληξε στην τελική 5άδα. Και αυτό ήταν μονάχα η αρχή... Η μισή παρέα γνωριζόταν από το Λύκειο. Οι άλλοι μισοί γνωρίστηκαν στο Παρίσι, στο πρόγραμμα T.I.M.E . Μετά γνωρίστηκαν όλοι μεταξύ τους στο Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε και η ιδέα για το Roader.
Ο Άγγελος εξηγεί: Γενικά ψαχνόμασταν για να δημιουργήσουμε κάτι από την αρχή. Κάτι δικό μας. Ήμασταν όλη μέρα μαζί και πετούσαμε διάφορες ιδέες. Μέχρι που ξαφνικά μας ήρθε αυτό. Το αναπτύξαμε και το κατεβάσαμε να διαγωνιστεί στο Ideatree. Και πήγαμε καλά... Τα παιδιά ανέπτυξαν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ανίχνευσης ατυχήματος και ειδοποίησης του αρμόδιου φορέα έκτακτου ανάγκης. Όμως γιατί όλοι μιλάνε για κράνος; «Τα σχέδια μας έχουν να κάνουν για μία ηλεκτρονική συσκευή» εξηγεί ο Σταύρος, βελτιστοποιημένη για χρήση σε μοτοσικλέτες, η οποία περιλαμβάνει εξειδικευμένα αισθητήρια όργανα, συστήματα επικοινωνίας και εντοπισμού (GPS). Η όλη σύγχυση με το κράνος έχει να κάνει με το γεγονός ότι η συσκευή μας θα τοποθετείται στο κράνος του αναβάτη και μάλιστα θα είναι προγραμματισμένη να ανιχνεύει οποιαδήποτε σφοδρή πρόσκρουση σε αυτό».
Συμπληρώνει ο Κώστας: «Το ξέρεις ότι δεν υπάρχει μέρα που δεν χτυπάει το τηλέφωνο στο ΕΚΑΒ για κάποιο τροχαίο; Αυτό δεν είναι δικιά μας διαπίστωση. Είναι όλα όσα βρήκαμε με την έρευνα σε νοσοκομεία και στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Θέλαμε να βρούμε κάτι το οποίο θα μειώσει τα ποσοστά αυτά. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας λοιπόν με το «Roader» η θνησιμότητα στα τροχαία με δίκυκλα, που προκύπτει από τη μη έγκυρη ειδοποίηση στις αρχές θα μειωθεί κατά 10% με 15%. Το πόσο γρήγορα θα ειδοποιηθεί το πλησιέστερο κέντρο έκτακτης ανάγκης από τη στιγμή του ατυχήματος, αποτελεί παράγοντα καθοριστικής σημασίας για την επιβίωση του τραυματία. Σκέψου ο αναβάτης αυτός να μην μπορεί να ειδοποιήσει τις αρχές επειδή έχει χάσει τις αισθήσεις του. Και τώρα προσπαθεί να προβλέψεις -δεν είναι και δύσκολο- τι θα συμβεί σε περίπτωση που το ατύχημα γίνει σε έναν δρόμο χωρίς κόσμο ή σε περίπτωση εγκατάλειψης του θύματος από ασυνείδητο οδηγό.»
Πώς θα λειτουργεί αυτή η συσκευή;
Ας ξεκινήσουμε με την αγορά του προϊόντος το οποίο με μια αρχική εκτίμηση κοστολογείται στα 120€ με 150€. Στη συνέχεια θα καταχωρείς τα στοιχεία σου (ονοματεπώνυμο και ιατρικό ιστορικό) στο προφίλ της συσκευής και θα την τοποθετείς πάνω σε οποιοδήποτε κράνος. Η συσκευή θα έχει προεγκατεστημένο στη μνήμη του συστήματος το εκάστοτε κέντρο πρώτων βοηθειών ανάλογα με τη χώρα και μέσα από κάποιους αισθητήρες που θα διαθέτει θα συλλέγει δεδομένα κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης σχετικά με τις δυνάμεις που αναπτύσσονται καθώς και την επίδρασή τους στον μοτοσικλετιστή. Το ΕΚΑΒ θα λαμβάνει από τη συσκευή το αυτοματοποιημένο μήνυμα τηλεφωνικά, το οποίο θα διαχειρίζεται κανονικά, όπως μια κανονική κλήση.
Και η συνεννόηση πως θα γίνεται;
Τι πληροφορίες θα λαμβάνει το ΕΚΑΒ; Εκτός από το ακριβές σημείο του ατυχήματος, η συσκευή θα μεταδίδει τηλεφωνικά και ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα στο Ε.Κ.Α.Β. όπου θα αναφέρονται προσωπικά στοιχεία του τραυματία, η ομάδα αίματος, πιθανές χρόνιες παθήσεις και κάποιες ιατρικές παρατηρήσεις που θα ήταν χρήσιμες για τις πρώτες βοήθειες. Επίσης, θα υπάρχει ακουστικό-μικρόφωνο που θα καθιστά δυνατή την επικοινωνία του τραυματία (σε περίπτωση που έχει τις αισθήσεις του) με τον αρμόδιο φορέα, αφού πρώτα έχει πραγματοποιηθεί αυτόματα η κλήση προς αυτό και του έχει γνωστοποιηθεί η ύπαρξη ατυχήματος καθώς και η τοποθεσία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου