Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

H Fraport στο έλεος του υπουργείου Υγείας!!!


Μάχη με το χρόνο ούτως ώστε να τελεσφορήσει εντός του Μαρτίου η διαδικασία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στην Fraport Greece, κάνουν κυβέρνηση και ελληνογερμανική κοινοπραξία.
Οι καθυστερήσεις στην υπογραφή της τελικής σύμβασης που θα οδηγήσει παράδοση-παραλαβή των αεροδρομίων σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, οφείλονται πλέον μόνο στις παλινωδίες που παρουσιάζει το υπουργείο Υγείας το οποίο φέρεται να αθετεί τους όρους τέλεσης του διαγωνισμού, ζητώντας τις δαπάνες λειτουργίας του ΕΚΑΒ και για τα 14 αεροδρόμια να καλύπτονται από την κοινοπραξία-όπως αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος.
Ως γνωστόν έχει κλείσει η συμφωνία με την Πυροσβεστική αφού όπως προβλεπόταν στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, η ανάδοχος κοινοπραξία αναλαμβάνει όλες τις δαπάνες για το προσωπικό πυρόσβεσης και στα 14 αεροδρόμια. Ταυτόχρονα έχουν ολοκληρωθεί οι λεπτομέρειες με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεδομένου ότι κάποια εκ των αεροδρομίων έχουν διπλή χρήση.
Το γεγονός μεταβίβασης των αεροδρομίων στις αρχές της άνοιξης δεν προμηνύει αισθητές αλλαγές στην εικόνα των εν λόγω αερολιμένων την θερινή περίοδο του 2017 δεδομένου ότι η θερινή σεζόν ξεκινά στα μέσα της Άνοιξης. Αυτοί που ξέρουν πάντως αναφέρουν ότι την τελευταία περίοδο συντελείτε ένας αγώνας δρόμου ούτως ώστε να υπερνικηθεί η περιώνυμη ελληνική γραφειοκρατία.
Την ίδια ώρα κατά τις ίδιες πληροφορίες έκλεισαν τα deals με τις εταιρείες που θα στεγάζονται εντός και εκτός των 14 αεροδρομίων. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ήδη έχει «συμβολαιοποιηθεί» η μεγάλη πλειοψηφία των Retailers και των F&B. Έχουν κλειδώσει οι συμφωνίες με όλες τις εταιρείες Rent a Car, των χώρων εστίασης, καθώς και με αυτές των χώρων στάθμευσης parking. Ο ΕΤ της Κυριακής επικοινώνησε με τον Γενικό Διευθυντή Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece κ. Γιώργο Βήλο ο οποίος σημείωσε ότι : «προτεραιότητα μας ήταν και παραμένει η ανάπτυξη συνεργασιών με τις επιχειρήσεις που μέχρι πρότινος δραστηριοποιούνταν στα 14 αεροδρόμια. Έχουμε επικοινωνήσει με όλες τις επιχειρήσεις και έχουμε συμφωνήσει με όρους συνεργασίας με τη μεγάλη πλειοψηφία αυτών».
Όπως έχει γράψει ήδη ο ΕΤ της Κυριακής η Fraport -Slentel φέρεται έτοιμη με την ανάληψη των αεροδρομίων να προβεί άμεσα σε ένα μπαράζ αλλαγών επιφανειακής αλλαγής της εικόνας των αεροδρομίων έως ότου ξεκινήσουν τα έργα από την προσεχή Οκτώβριο-Νοέμβριο και μετά. Ορισμένες εξ αυτών επιμερίζονται και στην διάθεση των κοινόχρηστων χώρων σε ιδιώτες (π.χ. μεγαλύτερους χώρους για τα Duty Free με χαρακτηριστικό παράδειγμα το αεροδρόμιο της Μυκόνου).
Πέραν των προβλημάτων με το υπουργείο Υγείας προκειμένου να μπουν οι οριστικές υπογραφές είναι απαραίτητο να έχει τελεσφορήσει ο νομικός – τεχνικός έλεγχος της Fraport-Slentel στις 14 αεροπορικές εγκαταστάσεις. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σύνθετη διαδικασία, που περιλαμβάνει την εξασφάλιση σειράς πιστοποιήσεων που σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με έργα που έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει η κοινοπραξία, όπως και με ζητήματα ασφάλειας και συνθηκών πτήσεων.
Το πρόβλημα με το ΕΚΑΒ
Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης το ΕΚΑΒ είναι ο αρμόδιος κρατικός φορέας για να παρέχει τις Κρατικές Υπηρεσίες Πρώτων Βοηθειών. Όπως υποστηρίζουν αυτοί που ξέρουν όπως σε όλες τις περιπτώσεις παροχής Κρατικών Υπηρεσιών, πλην των υπηρεσιών πυρόσβεσης και ασφάλειας που ρητά αναφέρονται στη Σύμβαση Παραχώρησης , οι εν λόγω Κρατικές Υπηρεσίες παρέχονται στο πλαίσιο της απόδοσης της Αμοιβής Παραχώρησης χωρίς περαιτέρω αντάλλαγμα.
Εξαίρεση αποτελούν οι υπηρεσίες Πυρόσβεσης και security για τις οποίες αναφέρεται στη Σύμβαση Παραχώρησης ότι ο ανάδοχος οφείλει να καλύψει τα κόστη αυτά, όπως έχει ήδη κάνει. Ο υφιστάμενος Κανονισμός, προβλέπει παρουσία εξειδικευμένου ιατρικού προσωπικού και παροχής σχετικών υπηρεσιών σε όλα τα αεροδρόμια (κάτι που όμως δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα στη πράξη λόγω αδυναμίας των σχετικών Κρατικών Υπηρεσιών ΕΚΑΒ).
Η υποχρέωση αυτή σημαίνει ότι τόσο τα υπό ιδιωτική διαχείριση αεροδρόμια όσο και τα υπόλοιπα υπό κρατική διαχείριση αεροδρόμια, θα πρέπει να ακολουθήσουν τον σχετικό ελληνικό Κανονισμό και μάλιστα σε άμεσο χρονικό ορίζοντα προκειμένου να πιστοποιηθούν, με συνεπακόλουθη την επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού με τεράστια ποσά και χωρίς σχετικό έρεισμα στη διεθνή πρακτική προδιαγραφών ασφάλειας. Τέλος, τα διεθνή πρότυπα και οι Ευρωπαϊκοί κανόνες δεν απαιτούν για τις εν λόγω υπηρεσίες στα αεροδρόμια να τηρούνται οι προδιαγραφές του προαναφερθέντος ελληνικού Κανονισμού, ο οποίος είναι κατά πολύ αυστηρότερος.
Τα 23 αεροδρόμια
Στην πρόσληψη συμβούλων για την, μεταξύ άλλων, «αξιολόγηση των διαθέσιμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγής» των 23 εναπομεινάντων περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων, που δεν παραχωρούνται στο σχήμα υπό τη Fraport, αλλά διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό του, προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ με προθεσμία υποβολής τις 24 Ιουνίου. Η διαδικασία αποτελεί συμβατική υποχρέωση της χώρας απέναντι στους δανειστές, στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου μνημονίου. Αναλυτικότερα, το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει μέχρι τον Σεπτέμβριο να αξιολογήσει τις επιλογές αξιοποίησης που έχουν αυτά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, και να αποφασίσει ποια από αυτά και με ποιον τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα, πριν τα μεταβιβάσει στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών δηλαδή νέο υπερταμείο. Σημειώνεται ότι τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα αξιοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά θα μεταφερθούν στο νέο υπερταμείο. Άμεσος στόχος η δημιουργία Cluster στο οποίο θα ενταχθούν σε ομάδες ούτως ώστε να αξιοποιηθούν και να πάρουν υπεραξία. Η προκήρυξη για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου από το ΤΑΙΠΕΔ εξυπηρετεί την προετοιμασία για τη μεταφορά τους στο νέο ταμείο (Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών ή ΕΔΗΣ) τον προσεχή Σεπτέμβριο. Τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια για τα οποία προχωρά διαγωνισμός πρόσληψης συμβούλων είναι αυτά της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Αστυπάλαιας, της Χίου, της Ικαρίας, των Ιωαννίνων, της Καλαμάτας, της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Κάσου, του Καστελόριζου, της Καστοριάς, της Κοζάνης, των Κυθήρων, της Λέρου, της Λήμνου, της Μήλου, της Νέας Αγχιάλου, της Νάξου, της Πάρου, της Σητείας, της Σκύρου και της Σύρου.
Στο μεταξύ ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η Fraport Greece πραγματοποίησε στις 13 Φεβρουαρίου στην Αθήνα ενημερωτική ημερίδα με σκοπό την άρτια προετοιμασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων στη λειτουργία των αεροδρομίων. H ημερίδα αφορούσε, επίσης, σε λειτουργικά και εκπαιδευτικά θεμάτα. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι κρατικών αρχών: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα, Πολεμική Αεροπορία, Τελωνειακές Αρχές, Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, Εθνική Μετεωρολογιακή Υπηρεσία, Υπηρεσίες Κτηνιατρικής και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου, Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων. Παραβρέθηκαν, επίσης, εκπρόσωποι εμπορικών συνεργατών της εταιρείας: εταιρείες παροχής καυσίμων αεροσκαφών, εταιρείες φύλαξης, εταιρείες καθαριότητας και διαχείρισης εγκαταστάσεων, Hellenic Duty Free, αεροπορικές εταιρείες, Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), Συμβούλιο Εκπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών. Η ημερίδα αυτή υλοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας σειράς εκδηλώσεων που πραγματοποιεί η Fraport Greece για τους εμπλεκόμενεις φορείς, τόσο σε κεντρικό όσο και τοπικό επίπεδο.
Στελέχη της Fraport Greece παρουσίασαν την οργανωτική δομή, φιλοσοφία και προσέγγιση στην λειτουργία των αεροδρομίων που έχει στο επίκεντρό της την ασφάλεια και εξυπηρέτηση των επιβατών. Ανέλυσαν και συζήτησαν με τους συμμετέχοντες τους ρόλους και αρμοδιότητες όλων των εμπλεκόμενων φορέων, καθώς επίσης τις αναγκαίες λειτουργικές διαδικασίες, το πλάνο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και άλλα κρίσιμα ζητήματα.

Στη διάρκεια της σχετικής ομιλίας του ο κ. Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, υπογράμμισε: «Εργαζόμαστε σκληρά για ένα έργο, το οποίο ξεπερνά τα στενά όρια του συνηθισμένου. Ξεκινάει μία νέα εποχή στη λειτουργία και διαχείριση των 14 αεροδρομίων, καθώς και στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη των αεροδρομίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των προορισμών αυτών και της Ελλάδας γενικότερα, σε στενή συνεργασία πάντα με τις τοπικές κοινωνίες. Πιστεύουμε ακράδαντα στις δυνατότητες ανάπτυξης τόσο των αεροδρομίων, όσο και των προορισμών που εξυπηρετούν. Η δυναμική αυτή και η ευκαιρία να αποτελέσουμε αναπόσπαστο μέρος της παγκόσμιας επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού αποτελούν τους δύο λόγους για τους οποίους αποφασίσαμε να επενδύσουμε το ποσό των 1,2 δις. ευρώ και να δεσμευτούμε για περαιτέρω επενδύσεις τουλάχιστον 330 εκατ. ευρώ μέσα στα πρώτα 4 χρόνια της παραχώρησης για την ανάπτυξη των αεροδρομίων». Ο κ. Alexander Zinell ευχαρίστησε, επίσης, όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ευχαριστώντας τον Διοικητή της και την ομάδα του για την ιδιαίτερα σημαντική υποστήριξή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου