Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2023

Εγκεφαλικά, Τραύμα, ΕΚΑΒ - Στην κορυφή της ατζέντας του Υπουργείου Υγείας το 2024

 

Το 2023 σηματοδότησε την αλλαγή ηγεσίας στο Υπουργείο Υγείας, μετά τις εθνικές εκλογές του Ιουνίου. Ο Υπουργός Υγείας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα εστίασε στην καθημερινότητα των πολιτών στο ΕΣΥ και στην όσο το δυνατόν καλύτερη φροντίδα των χρονίως πασχόντων. Αντίστοιχα, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, έχει αναλάβει τον δύσκολο τομέα της Δημόσιας Υγείας και της Πρόληψης.

Πλαισιωμένοι από τους δύο Υφυπουργούς, Μάριο Θεμιστοκλέους και Δημήτρη Βαρτζόπουλο, καθώς και τρεις γενικούς γραμματείς, τη Λίλιαν Βιλδιρίδη, την Φωτεινή Καλύβα και τον Άρη Αγγελή, τους τελευταίους μήνες του τρέχοντος έτους που ολοκληρώνεται, πραγματοποιήθηκε νομοθετικό, και όχι μόνο, έργο προς την κατεύθυνση των προτεραιοτήτων που έχουν τεθεί. Σε κομβικούς τομείς έχουν μπει τα «θεμέλια» και το 2023 δίνει τη σκυτάλη στο 2024 ώστε να προχωρήσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην Υγεία.

Λίγο πριν από τη λήξη του έτους, τέθηκαν σε λειτουργία οι δύο πρώτες Μονάδες Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ) για αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια και μέσα στην επόμενη χρονιά προχωρά η ολοκλήρωση του Δικτύου συνολικά 19 ΜΑΦ εξειδικευμένων στην αντιμετώπιση εγκεφαλικών καθώς και των αναπηριών που αφήνουν. Η πρώτη Μονάδα Εγκεφαλικών δημιουργήθηκε στο νοσοκομείο «Αττικόν» και η αμέσως επόμενη στο «Παπαγεωργίου» Θεσσαλονίκης. Η λειτουργία αυτών των δομών στοχεύει στην παροχή ολιστικής φροντίδας για την αντιμετώπιση ενός εγκεφαλικού επεισοδίου αλλά και μετά από αυτό. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα παρουσιάζει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά θνητότητας και υπολειμματικής αναπηρίας μετά από εγκεφαλικό στην Ευρώπη.

Οι Μονάδες Εγκεφαλικών εντάσσονται στο γενικότερο σχεδιασμό δημιουργίας κέντρων αναφοράς που επιδιώκει η ηγεσία του Υπουργείου Υγείαςγια σοβαρά χρόνια νοσήματα και όσα ο επιπολασμός τους αυξάνεται στη χώρα μας.

Κέντρα Τραύματος

Στο πλαίσιο αυτό και αναγνωρίζοντας ένα κενό για αντιμετώπιση τραυματιών, κυρίως θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων, τη νέα χρονιά προχωρά το Εθνικό Δίκτυο Τραύματος. Το σχετικό νομοσχέδιο παρουσιάστηκε στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο και περιλαμβάνει τη δημιουργία 16 Κέντρων Τραύματος.

Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την πρώτη πιο συχνή αιτία τραύματος σε άτομα ηλικίας από 18 έως 55 ετών και την πιο συχνή αιτία αναπηρίας. Επίσης, πρόκειται για μια βασική αιτία θανάτου στις ηλικίες 15-29 ετών. Μόνο την τριετία 2021-2023, 1.843 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους και 1.764 ζουν με συνοδό αναπηρία, που αφορά, κυρίως, στις κινητικές λειτουργίες, αλλά και τις γνωστικές ή συναισθηματικές ανώτερες λειτουργίες του εγκεφάλου.

Το Εθνικό Σύστημα Τραύματος περιλαμβάνει: α) τη σύσταση Κέντρων Τραύματος σε κάθε Νοσοκομείο του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΚΤ), β) τη λειτουργία και αναδιοργάνωση τους με ειδική διατομεακή στελέχωση και εξοπλισμό, γ) την αναβάθμιση των υπαρχουσών δομών, δ) την εκπαίδευση- κατάρτιση του εμπλεκόμενου ανθρωπίνου δυναμικού και κυρίως ε) τη σύμπραξη με αρμόδιους φορείς, ώστε να επιτευχθεί η ταχεία μεταφορά του τραυματία/ ασθενούς. Τα Κέντρα Τραύματος αποτελούν τους πυλώνες βελτίωσης του συνόλου της διαχείρισης των τραυματιών/ασθενών και έχουν αποδείξει σε κάθε σύστημα υγείας, όπου εφαρμόστηκαν, την ικανότητά τους να ελαττώνουν τη θνησιμότητα, να επιτυγχάνουν αναστρεψιμότητα της βλάβης και τελικά να μετριάζουν το συναισθηματικό και οικονομικό κόστος για τους τραυματίες- ασθενείς, τις οικογένειές τους και το Κράτος.

ΕΚΑΒ

Το ΕΚΑΒ είναι ακόμη μια από τις προτεραιότητες της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας. Από εκεί ξεκίνησε τις παρεμβάσεις του ο Υπουργός, όταν ανέλαβε, δίνοντας τη δυνατότητα σε προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων να στελεχώνει ασθενοφόρα στη θέση του οδηγού, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες της τουριστικής περιόδου σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές.

Εκτός από τις προσλήψεις που προωθούνται για πληρώματα ασθενοφόρων (800 στον αριθμό), αναμένονται μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του Κέντρου με σκοπό ταχύτερες διακομιδές. Ο σκοπός είναι σε αστικές – ημιαστικές περιοχές τα ασθενοφόρα να φτάνουν στα περιστατικά εντός 7-10 λεπτών. Όλα τα ασθενοφόρα των Κέντρων Υγείας της χώρας μεταφέρονται στο ΕΚΑΒ, ενώ ταυτόχρονα αναμένεται ανανέωση του στόλου των οχημάτων, καθώς και ψηφιακή αναβάθμιση με τη δημιουργία ενός «Πύργου Ελέγχου» που θα δίνει τη δυνατότητα της εικόνας σε πραγματικό χρόνο, καθώς και την ευχέρεια άμεσης παρέμβασης.

Με τον εκσυγχρονισμό του ΕΚΑΒ αλλάζει και το μοντέλο των αεροδιακομιδών. Δημιουργούνται επιπλέον βάσεις αεροδιακομιδών στη χώρα, στο πλαίσιο του σχεδίου «Ερμής Θεοχαρόπουλος» και αναμένεται εκπαίδευση του προσωπικού στην πραγματοποίηση πρωτογενών διακομιδών που σημαίνει ότι το ΕΚΑΒ θα αποκτήσει τη δυνατότητα παραλαβής των επειγόντων περιστατικών από τον τόπο του συμβάντος και τη μεταφορά του απευθείας στο νοσοκομείο, κερδίζοντας χρόνο μεταφοράς, που αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στη διάσωση της ανθρώπινης ζωής.

Προληπτικές εξετάσεις

Παράλληλα με την αναδιάρθωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, «τρέχει» η αλλαγή σελίδας στη Δημόσια Υγεία. Με το νέο έτος – και συγκεκριμένα τον Ιανουάριο – θα ξεκινήσει το δωρεάν προληπτικό πρόγραμμα για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε επεξεργασία οι προδιαγραφές συμμετοχής των διαγνωστικών εργαστηρίων για τη διενέργεια του HPV dna test. Θα ακολουθήσει το πρόγραμμα για δωρεάν εξετάσεις για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Επιπλέον, γίνεται μια προσπάθεια να αλλάξει η πρόληψη και να πηγαίνει το κράτος στον πολίτη και όχι το αντίθετο. «Πρόβα» αυτού του σχεδιασμού ήταν οι καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία. Μέσω κινητών ιατρικών μονάδων εμβολιάστηκαν οι κάτοικοι και πραγματοποιήθηκαν ό,τι εξετάσεις χρειάζονταν, ενώ τους δόθηκαν οδηγίες για πρόληψη μολυσματικών ασθενειών και χειρισμού της οικοσκευής και των πλημμυρισμένων τους σπιτιών.

ygeiamou.gr

Πέθανε περιμένοντας για ώρες να ανάψουν τα φώτα στο αεροδρόμιο της Καρπάθου για το αεροσκάφος του ΕΚΑΒ



Μία ζωή χάθηκε, ενός άνδρα 63 ετών που είχε υποστεί έμφραγμα, γιατί ήταν κλειστά τα φώτα στο αεροδρόμιο της Καρπάθου και δεν μπορούσε να προσγειωθεί το αεροσκάφος του ΕΚΑΒ προκειμένου να τον μεταφέρει στη Ρόδο.

Σύμφωνα με την καταγγελία συγγενών του 63χρονου, την οποία καταγράφουν τα Καρπαθιακά Νέα, ο ασθενής από το χωριό Σπόα Καρπάθου, διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο του νησιού το μεσημέρι των Χριστουγέννων και εκεί διαπιστώθηκε ότι είχε υποστεί έμφραγμα. Ο καρδιολόγος και οι γιατροί του Νοσοκομείου Καρπάθου αποφάσισαν την άμεση μεταφορά του με το ΕΚΑΒ, στη Ρόδο. Ο διοικητής απουσίαζε με άδεια ωστόσο είχε λάβει γνώση για το περιστατικό.

Αργά το απόγευμα, όπως αναφέρει ο γαμπρός του ασθενή κ. Ανδρέας Χαρτοφύλακας στα Καρπαθιακά Νέα, ο 63χρονος μεταφέρθηκε με το ΕΚΑΒ στο αεροδρόμιο της Καρπάθου, με τη συνοδεία του καρδιολόγου.

Ο κ. Χαρτοφύλακας καταγγέλλει ότι τα φώτα του διαδρόμου δεν άναψαν και για αυτό το λόγο το αεροπλάνο του ΕΚΑΒ δεν σηκώθηκε από τη Ρόδο με τον ασθενή να περιμένει μάταια στην πίστα! Μάλιστα τελείωσε το οξυγόνο και αντικατέστησαν τη φιάλη όσο περίμενε στο αεροδρόμιο.

Τελικά επέστρεψε στο Νοσοκομείο Καρπάθου (14 χιλιόμετρα μακριά από το αεροδρόμιο) και έπειτα περίπου από 5-6 ώρες τα φώτα κατάφεραν να ανάψουν (από γεννήτρια;) έτσι ο ασθενής μεταφέρθηκε εκ νέου στο αεροδρόμιο όπου και τελικά πέταξε για τη Ρόδο, αλλά πριν φτάσει το Νοσοκομείο, κατέληξε.

Ο κ. Ανδρέας Χαρτοφύλακας, δηλώνει στα Καρπαθιακά Νέα ότι είναι αποφασισμένος να ερευνήσει το θέμα και να το φτάσει στον εισαγγελέα. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει: «είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα να ζούμε τέτοιες καταστάσεις; Δεν είχε δικαίωμα για μια ευκαιρία ζωής ο πεθερός μου; είμαστε πολίτες 2ης κατηγορίας;» και απευθύνει τα εξής ερωτήματα:

  • Πότε ειδοποίησε το Νοσοκομείο το Αεροδρόμιο της Καρπάθου για την έκτακτη διακομιδή;
  • Το Αεροδρόμιο ήταν ανοιχτό ή κλειστό εκείνη την ώρα;
  • Τι ακριβώς συνέβη στο αεροδρόμιο; δεν άναψαν τα φώτα ώστε να προσγειωθεί εγκαίρως το αεροπλάνο του ΕΚΑΒ στην Κάρπαθο; Υπήρξε γνωστή βλάβη που δεν είχε αποκατασταθεί ή διαπιστώθηκε εκείνη την ώρα;
  • Στις 23.00, που τελικά άναψαν τα φώτα, είναι αλήθεια ότι λειτούργησαν με γεννήτρια;
  • Πότε ειδοποιήθηκε ο ηλεκτρολόγος να ανάψει τα φώτα στο διάδρομο;
  • Πότε ειδοποιήθηκε η Αστυνομία να ανοίξει το Αεροδρόμιο;

Στο ΕΚΑΒ Γιαννιτσών ο Άγιος Βασίλης

 

Με χαρά το ΕΚΑΒ Γιαννιτσών υποδέχτηκε τον Άγιο Βασίλη, ο οποίος με το έλκυθρο του πήγε στην υπηρεσία, σκορπώντας εορταστικά χαμόγελα και δώρα. 

Στα εδέσματα και τα γλυκά, πρωταγωνιστής ο Σύλλογος "Γκόνος Γιώτας", που δεν ξέχασε τους ΕΚΑΒίτες μας:

Ήρθε και φέτος ο Άγιος Βασίλης.

Μια μικρή κίνηση με πολύ μεγάλη σημασία για τους εργαζόμενους του ΕΚΑΒ Γιαννιτσών, καθώς συνήθως μένουμε στο παρασκήνιο.

Ευχαριστούμε το σύλλογο Γκόνος Γιώτας για τις ευχές και τα κεράσματα.

Ευχόμαστε κι εμείς σε όλους Χρόνια Πολλά, καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το 2024 με υγεία πάνω από όλα.

pellanews.gr

«Απόν» το ΕΚΑΒ στη Χαλκιδική!!! Τραυματισμένη γυναίκα περίμενε... πάνω από δύο ώρες στη μέση του δρόμου

 

Την πλήρη διαλεύκανση του συμβάντος της δίωρης καθυστέρησης διακομιδής του ΕΚΑΒ στη Συκιά της Χαλκιδικής ζητά η Βουλευτής Χαλκιδικής, Κυριακή Μάλαμα, με κατεπείγουσα κοινοβουλευτική ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων που υπέβαλλε στο Υπουργείο Υγείας.

Όπως επισημαίνεται στην κοινοβουλευτική παρέμβαση, "ο μηχανισμός του ΕΚΑΒ εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια έχει καταρρεύσει στο Νομό Χαλκιδικής, όμως πλέον το θέμα έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο", ενώ υπογραμμίζεται ότι "το τελευταίο συμβάν αναμονής διακομιδής ασθενούς από ατύχημα στη Συκιά, για πάνω από δύο ώρες στο δρόμο, αποτελεί την κορύφωση μιας απαράδεκτης κατάστασης, για την οποία πρέπει επιτέλους να λογοδοτήσει το Υπουργείο Υγείας. Πολύ περισσότερο, όταν το καλοκαίρι, μετά από το τελευταίο συμβάν θανατηφόρας καθυστέρησης στις διακομιδές στη Χαλκιδική, ο Πρωθυπουργός είχε δεσμευτεί για λύσεις, που δυστυχώς δεν υπήρξαν ποτέ".

Η Κυριακή Μάλαμα καλεί στο πλαίσιο αυτό τον Υπουργό Υγείας:

Πρώτον, να απαντήσει άμεσα γιατί καθυστέρησε το ασθενοφόρο δύο ώρες να παραλάβει τραυματία από το δρόμο στη Συκιά της Χαλκιδικής;

Δεύτερον, να καταθέσει όλα τα έγγραφα σε σχέση με το σύνολο των οργανικών κενών στα πληρώματα ασθενοφόρων στη Χαλκιδική, το σύνολο των επιχειρούντων ασθενοφόρων επί εικοσιτετραώρου βάσεως και το σύνολο των ασθενοφόρων που βρίσκονται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα σε όλες τις βάσεις της Χαλκιδικής.

halkidikifocus.gr

Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2023

Παραδόθηκε ο χώρος όπου θα διαμένουν οι φιλοξενούμενοι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Κομοτηνής

Λύθηκε πλέον το θέμα της διαμονής των φιλοξενούμενων εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Κομοτηνής. Σήμερα Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου  παραδόθηκε για χρήση το οίκημα λίγο μετά το Νοσοκομείο Κομοτηνής όπου θα μπορούν να διαμένουν οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ που προέρχονται  από άλλες πόλεις και βρίσκονται στην Κομοτηνή για να καλύψουν τα κενά των βαρδιών.

Την παρουσίαση των κτιριακών υποδομών έκανε ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης , ο οποίος τόνισε την συνδρομή του Δήμου για την ολοκλήρωση των εργασιών-επισκευών.

Να σημειωθεί ότι η διατροφή του προσωπικού που θα διαμένει στον χώρο (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) θα προσφέρεται από το Νοσοκομείο Κομοτηνής , γιαυτό το λόγο εκφράστηκαν ευχαριστίες στην διοικήτρια του Νοσοκομείου Μάγδα Γιαμουστάρη.


  

maronnews.gr

Πόσο ευχαριστημένοι είναι οι Έλληνες από το ΕΣΥ – Έρευνα

 

Σε χαμηλά ποσοστά κυμαίνεται η ικανοποίηση των Ελλήνων από το ΕΣΥ.

Σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ στη χώρα μας καταγράφεται ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες φροντίδας, με 38% για το 2020, σε σχέση με 36% το 2010.

Καθόλου τυχαίο δεν είναι το εύρημα αυτό καθώς το ΕΣΥ υποχρηματοδοτείται με συνέπεια οι ασθενείς να βάζουν βαθιά το χέρι για να βρουν την υγεία τους

Και για του λόγου του αληθές βάση των ίδιων στοιχείων του ΙΟΒΕ παρατηρείται σημαντική υποχώρηση χρηματοδότηση για δαπάνες υγείας στην Ελλάδα έναντι αύξησης στην ΕΕ. Η ετήσια δημόσια μεταβολή δαπανών σε σταθερές τιμές, σωρευτικά για την περίοδο 2009 – 2021 διαμορφώνεται στο -29,2% στην Ελλάδα έναντι +32,7% στην ΕΕ.

Το 2021 η συνολική δαπάνη υγείας στην Ελλάδα, ως ποσοστό του ΑΕΠ, διαμορφώθηκε στο 9,2% (εκ των οποίων 5,7% δημόσια δαπάνη) έναντι 10,9% στην ΕΕ (εκ των οποίων 8,9% δημόσια δαπάνη).

Στην Ελλάδα η δημόσια χρηματοδότηση διαμορφώνεται στο 62,1% της συνολικής χρηματοδότησης για δαπάνες υγείας το 2020, αρκετά χαμηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ (81,1%).

Πώς βαθμολογούν οι Έλληνες το ΕΣΥ

Το ΕΣΥ κατατάσσεται στην 29η θέση ανάμεσα σε 35 χώρες της Ευρώπης με 615 βαθμούς στον δείκτη αξιολόγησης των συστημάτων υγείας Euro Health Consumer Index (ECHI), υψηλότερα από Αλβανία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Βουλγαρία και Λετονία.

Στη χώρα μας επιτυγχάνεται σχετικά υψηλή βαθμολογία σε τομείς όπως:

η άμεση πρόσβαση σε γιατρούς,

η μείωση της θνησιμότητας από εγκεφαλικά,

ο παιδικός εμβολιασμός,

η μειωμένη συχνότητα υπερτασικών και

η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ.

Αντίθετα, χαμηλή επίδοση επιτυγχάνεται σε θέματα όπως:

η πληροφόρηση και τα δικαιώματα των ασθενών,

οι οικογενειακοί γιατροί,

οι λίστες αναμονής στους καρκινοπαθείς,

οι μεταμοσχεύσεις,

οι άτυπες πληρωμές,

το κάπνισμα,

η έλλειψη φυσικής άσκησης,

οι θάνατοι από τροχαία,

η καθυστερημένη εισαγωγή καινοτόμων φαρμάκων και

η υψηλή κατανάλωση αντιβιοτικών.

healthreport.gr

Οι 6 αλλαγές που ετοιμάζει για το ΕΣΥ ο Χρυσοχοΐδης το 2024

 

Ριζικές αλλαγές στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) προωθεί το υπουργείο Υγείας το 2024 προκειμένου να επιτευχθεί η πολυδιαφιμιζόμενη ανασυγκρότηση του.

Τα μέτωπα είναι πολλά και ο υπουργός Υγείας ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης φέρεται αποφασισμένος να αναλάβει δράση ξεκινώντας από τις διοικήσεις των νοσοκομείων και των ΥΠΕ. Στη συνέχεια αναμένεται να προχωρήσει και στις αλλαγές στο χώρο της υγείας καθώς σύμφωνα και με βάση τις οδηγίες του Μεγάρου Μαξίμου, οι περισσότερες θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί μέσα στο 2024.

Έρχονται τα DRG στα νοσοκομεία

Το νέο χρόνο αναμένεται να εφαρμόζονται πλήρως σε όλα τα Νοσοκομεία τα DRG, ώστε να μπει τάξη στα οικονομικά των νοσοκομείων αφού θα καταμετράται με κάθε λεπτομέρεια όλη η διακίνηση των ασθενών αλλά και το ακριβές κόστος.

Να σημειωθεί εδώ ότι τα DRG μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για χρηματοδότηση και κατάρτιση προϋπολογισμών, καθώς και για τιμολόγηση νοσοκομειακών νοσηλειών. Τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος που χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλο τον κόσμο είναι η ενίσχυση της διαφάνειας, η μέτρηση της νοσοκομειακής δραστηριότητας αλλά και η συγκριτική αξιολόγηση (κόστος, ποιότητα, κτλ.) με άμεσο αποτέλεσμα την βελτίωση της αποδοτικότητας.

Νέος «Χάρτης Υγείας»


Σύμφωνα με πληροφορίες του HealthReport.gr ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μαζί με τον υφυπουργό Μάριο Θεμιστοκλέους σχεδιάζουν τον νέο υγειονομικό χάρτη που θα περιλαμβάνει αλλαγές στα υπάρχοντα νοσοκομεία, μετακινήσεις κλινικών και εργαζομένων, καθώς και αλλαγή χρήσης σε ορισμένες μονάδες υγείας.

Μάλιστα με την πλήρη εφαρμογή των DRG’ s, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας ευελπιστεί να έχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την πληρότητα και την αποδοτικότητα του κάθε νοσοκομείου ξεχωριστά, καθώς και για τις δαπάνες του ώστε να μπορεί να κατευθύνει αντίστοιχα και τα κονδύλια ή να περιορίσει τις σπατάλες.

Αναβαθμίζεται το ΕΚΑΒ

Αρχές του νέου χρόνου το υπουργείο Υγείας προτίθεται να θέσει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου για την αναβάθμιση του ΕΚΑΒ. Ο υπουργός Υγείας έχει δεσμευτεί ότι θα εκσυγχρονιστεί ο φορέας ώστε τα ασθενοφόρα να φτάνουν το πολύ σε 7 με 10 λεπτά στα συμβάντα, ενώ και ο συντονισμός τους με τα νοσοκομεία θα βελτιωθεί με τις νέες ρυθμίσεις που θα προωθήσει.

Ενιαία Λίστα Χειρουργείων


Τον Ιανουάριο αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή οι Ενιαίες Λίστες Χειρουργείων όπου θα καταγράφονται όλες οι προγραμματισμένες επεμβάσεις στα δημόσια νοσοκομεία.

Παρότι η ενιαία λίστα χειρουργείων έρχεται με κάποια καθυστέρηση, αναμένεται σε έναν βαθμό να διευκολύνει την προτεραιοποίηση των ασθενών, καθώς μέχρι σήμερα οι λίστες χειρουργείων που υπάρχουν ανά νοσοκομείο καταστρατηγούνται σε καθημερινή βάση. Η ηγεσία του υπουργείου Υγείας έχει δεσμευτεί ότι θα έχει τον απόλυτο έλεγχο στην ενιαία λίστα χειρουργείων ώστε να μην παραμερίζονται οι ασθενείς που δεν έχουν πρόσβαση σε γιατρούς για να παρακάμπτουν τη σειρά.

Νέες εφημερίες στα νοσοκομεία του Λεκανοπεδίου

Έναν νέο τρόπο για να εφημερεύουν τα νοσοκομεία του Λεκανοπεδίου, αναζητά ακόμη και σήμερα ο υπουργός Υγείας.

Παρότι ο υπουργός Υγείας είχε δηλώσει ότι το εφημεριακό σύστημα θα άλλαζε εντός του 2023, προς ώρας δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη το σχέδιο που θα ακολουθηθεί.

Πάντως όλα δείχνουν ότι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης το νέο σύστημα πρόκειται να το εφαρμόσει μετά την επιλογή των νέων Διοικητών στα νοσοκομεία όπως λένε πληροφορίες του HealthReport.gr.

Μέχρι τότε αναμένεται να κάνει μικροβελτιώσεις, ώστε να ελαφρυνθούν κάποιες μονάδες που σήμερα πνίγονται από τα επείγοντα περιστατικά.

Ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών των ασθενών

Παρότι κυβέρνηση εδώ και χρόνια έχει διαφημίσει τη δημιουργία του ψηφιακού φακέλου υγείας που θα συνοδεύει όλους τους ασθενείς στην πορεία τους μέσα στο ΕΣΥ, μέχρι στιγμής ο περιβόητος φάκελος δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη. Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχει δεσμευτεί όμως ότι θα ολοκληρωθεί άμεσα κάτι που θα πρέπει να γίνει τους πρώτους μήνες του 2024

healthreport.gr

Καλά Χριστούγεννα και ασφαλή ταξίδια εύχεται με ένα βίντεο το ΕΚΑΒ του Τομέα Κασσανδρείας

 

Με ένα βίντεο ενός λεπτού ευχήθηκε σε όλους τους πολίτες να έχουν ασφαλή ταξίδια για καλές γιορτές, Καλά Χριστούγεννα, με υγεία και ζεστές καρδιές, το ΕΚΑΒ του Τομέα Κασσανδρείας Χαλκιδικής.

Ρόδος: Μετέφεραν ηλικιωμένη με εγκεφαλικό σε φορτηγάκι γιατί δεν υπήρχε ασθενοφόρο!

 

Με επαγγελματική κλούβα, φορτηγάκι δηλαδή, μεταφέρθηκε από το νοσοκομείο στο σπίτι της, στη Ρόδο μια ηλικιωμένη με εγκεφαλικό, καθώς δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο!

Σύμφωνα με τη «Ροδιακή», η 85χρονη γυναίκα είχε υποστεί εγκεφαλικό και οι γιατροί κατάφεραν να τη σταθεροποιήσουν, αλλά οι δυσκολίες δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς δεν βρέθηκε διαθέσιμο ασθενοφόρο για να τη μεταφέρουν σπίτι της, στο χωριό Σάλακος.

«Η μητέρα μου μπήκε στο νοσοκομείο με αρρυθμίες. Έχει υποστεί εγκεφαλικό. Οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό της καρδιολογικής του νοσοκομείου μας, έκαναν ότι μπορούσαν οι άνθρωποι και τους ευχαριστούμε γι αυτό.

Όταν την κατεβάσαμε με το καροτσάκι στην είσοδο, ζητήσαμε από τους αρμόδιους να καλέσουν ασθενοφόρο για να την πάμε στο σπίτι της. Μας είπαν όμως ότι δεν υπάρχει ασθενοφόρο για τέτοια περιστατικά!

Θεωρήσαμε ότι κάτι τέτοιο αποκλείεται να ευσταθεί και πήραμε εμείς το 166 και το ΕΚΑΒ. Τότε, μας είπαν ότι δεν μπορεί να γίνει μια τέτοια διακομιδή. Μας είπαν για απεργία και διάφορα τέτοια που δεν μας αφορούν εμάς.

Κάποιοι άλλοι μας συμβούλευσαν να καλέσουμε ιδιωτικό ασθενοφόρο και να πληρώσουμε.

Προσπαθήσαμε αλλά μας είπαν κι από κει ότι δεν υπήρχε διαθέσιμο για χθες.

Βρεθήκαμε σε απόγνωση! Πως να βάλουμε μια γυναίκα, τέτοιας ηλικίας και με τέτοια πάθηση να συμβατικό αυτοκίνητο;

Έτσι λοιπόν, υποχρεωθήκαμε να πάμε τη μητέρα μας με το επαγγελματικό αυτοκίνητο – κλούβα, αφού βάλαμε ένα πρόχειρο στρώμα στο πίσω μέρος!

Όλα αυτά είναι απαράδεκτα και τριτοκοσμικά. Και για τον λόγο αυτό δημοσιοποιούμε την καταγγελία. Για να βρεθεί λύση. Και να μη βρεθεί ποτέ ξανά στη θέση τη δική μας άλλος ασθενής», σημείωσε μεταξύ άλλων ο γιος της ηλικιωμένης.


mynews.gr

To ΕΚΑΒ εύχεται Καλά Χριστούγεννα με ένα συγκινητικό βίντεο



Η συνείδηση του καθήκοντος, ο επαγγελματισμός & η αυταπάρνηση, η φροντίδα & η αγάπη για τον συνάνθρωπό μας… αποτελούν την πηγή της δύναμής μας, τονίζουν τα στελέχη του ΕΚΑΒ και συνοδεύουν το κείμενό τους με ένα υπέροχο βίντεο.

«24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο,  βρισκόμαστε κοντά σε… κάθε «καρδιά» που έχει ανάγκη», λένε και το εννoούν.

Επίσης, στο πνεύμα των ημερών προσθέτουν ότι ο Αϊ-Βασίλης θα έρχεται από τον ουρανό,  αλλά… όχι μόνο με το έλκηθρό του!

Οι διασώστες, οι νοσηλευτές και οι ιατροί του ΕΚΑΒ, σας ευχόμαστε… Καλά Χριστούγεννα & ευτυχισμένο το 2024!



Βαρέα και ανθυγιεινά - Τι αλλάζει στο καθεστώς ασφάλισης και σύνταξης



Αλλάζει το καθεστώς επικινδυνότητας για χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι θα μπορούν να ενταχθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Αυτό θα οδηγήσει στην συντομότερη συνταξιοδότησή τους έως και 5 έτη.

Νέο νομοθετικό καθεστώς

Ήδη η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας ετοιμάζει νέο νομοθετικό καθεστώς που θα διασφαλίσει τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου πλαισίου υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας.

Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται η τροποποίηση του κώδικα νόμων για την υγεία και ασφάλεια, με την κατάργηση πεπαλαιωμένων διατάξεων, την απλοποίηση των διαδικασιών και την προσαρμογή τους στις σημερινές ανάγκες.

Ζώνες επικινδυνότητας

Στο πλαίσιο αυτό θα δημιουργηθούν επαγγελματικές ζώνες, υψηλής, μέσης και χαμηλής επικινδυνότητας. Υπάρχει η εκτίμηση ότι τριάντα κλάδοι οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και εκατοντάδες επαγγέλματα θα «μετατεθούν» σε κατηγορίες  υψηλότερης επικινδυνότητας έτσι ώστε να ενισχυθούν τα μέτρα προστασίας καθώς και οι υποχρεώσεις του εργοδότη.

Νωρίτερα στη σύνταξη

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όποιος κλάδος υπαχθεί στα Βαρέα θα έχει αυξημένες εισφορές, αλλά θα λάβει νωρίτερα την σύνταξή του. Σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί κάποιος να συνταξιοδοτηθεί με μειωμένη σύνταξη στο 60ο έτος και πλήρη στο 62ο.

Τα επαγγέλματα

Τέτοια επαγγέλματα είναι για παράδειγμα, οι γεωργοκτηνοτροφικές δραστηριότητες με χρήση μηχανημάτων, η κατασκευή όπλων και πυρομαχικών και η επεξεργασία και διάθεση επικίνδυνων αποβλήτων. Επίσης, κατηγοριοποιούνται όλα ανεξαιρέτως τα τεχνικά έργα, το χονδρεμπόριο και το λιανεμπόριο κρεάτων, οι ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές δραστηριότητες (courier, delivery), ερευνητικά εργαστήρια, καθαρισμός κτιρίων, νοσοκομεία, κλινικές και διαγνωστικά κέντρα.

Η διεύθυνση Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία

Σε δεύτερη φάση αναβαθμίζεται ο ρόλος της Διεύθυνσης Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία στο νέο οργανόγραμμα του υπουργείου.

Επίσης συγκροτείται συντονιστικό όργανο για την δημιουργία φορέα ασφάλισης επαγγελματικού κινδύνου. Η δημιουργία του φορέα αυτού, θα συμβάλει στην επισταμένη μέριμνα των εργοδοτών και των επιχειρήσεων για την αποτελεσματική πρόληψη εργατικών ατυχημάτων.

Ακόμη θα επιχειρηθεί η περαιτέρω ενδυνάμωση του ρόλου του συντονιστή ασφαλείας στα τεχνικά έργα για την αποφυγή εργατικών ατυχημάτων.

Πρόστιμα

Τέλος να σημειωθεί ότι η Επιθεώρηση Εργασίας, μετά από πρόσφατους ελέγχους σε οδικές μεταφορές επέβαλε πρόστιμα ύψους 199.660 ευρώ, εκ των οποίων τα 126.000 ευρώ αφορούν αδήλωτη εργασία.

Ελέγχθηκαν, σε συνεργασία με την Τροχαία, 349 οδηγοί φορτηγών και επιβατικών οχημάτων με ταχογράφο και βεβαιώθηκαν 157 παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας. Μεταξύ αυτών διαπιστώθηκε και η απασχόληση 12 αδήλωτων οδηγών.

Οι παραβάσεις αφορούν στην αδήλωτη εργασία, το βιβλίο δρομολογίων, τον μη εφοδιασμό με πίνακα προσωπικού, τη μη προσκόμιση στοιχείων και τα χρονικά όρια εργασίας (εβδομαδιαία ανάπαυση, μη καταχώριση υπερωριακής απασχόλησης, μη υποβολή στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ δήλωσης οργάνωσης χρόνου εργασίας, μη αναγγελία τροποποίησης ωραρίου σε περιπτώσεις εργαζομένων πλήρους ή μερικής απασχόλησης).

ot.gr