Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017

Σε 24ωρη απεργία στα μέσα Δεκεμβρίου προχωρά η ΑΔΕΔΥ!!!


Σε 24ωρη απεργία θα προχωρήσει η ΑΔΕΔΥ στις 13 ή 14 Δεκεμβρίου, σε συνεργασία με άλλους κοινωνικούς εταίρους, ζητώντας την κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16) για το ασφαλιστικό, την κατάργηση της τροπολογίας Γεροβασίλη για την αξιολόγηση, τη μείωση του αφορολογήτου κ.ά.

Επίσης, το γενικό συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ κήρυξε παναττική στάση εργασίας για την Τετάρτη, ζητώντας τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων που εργάζονται στο Δημόσιο. 


Με «δανεικό» ασθενοφόρο χθες η Ηλεία!!!


Σε σοβαρό κίνδυνο τέθηκε χθες η δημόσια υγεία των πολιτών της Ηλείας, αφού η ήδη οριακή κατάσταση με τα ασθενοφόρα στον νομό επιδεινώθηκε. 
Χθες το μεσημέρι ένα από τρία οχήματα υπέστη μηχανική βλάβη και ακινητοποιήθηκε, με συνέπεια η βάρδια να βγει με δύο ασθενοφόρα όλα κι όλα, περιορίζοντας τις δυνατότητες διακομιδής περιστατικών. 
Όπως δήλωσε ο διευθυντής του ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας, Γρηγόρης Μπαράκος, δόθηκε εντολή στο ασθενοφόρο της Δυτικής Αχαΐας να λειτουργήσει επικουρικά στην Ηλεία, με την προσδοκία ότι σήμερα θα έχει επισκευαστεί κάποιο από τα συνολικά δέκα ασθενοφόρα που είναι στο συνεργείο!!! 
Ο πρόεδρος των εργαζομένων ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας, Χαράλαμπος Κουλέτος, ανέφερε ότι τόσο το προσωπικό όσο και τα οχήματα είναι στα όριά τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, τονίζοντας ότι η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι αναπόφευκτη.



Ενημέρωση συνεδρίασης Δ.Σ. Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ από το ΚΙΝΗΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΑΒ!!!


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το ΚΙΝΗΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΑΒ θα σας ενημερώνει κάθε φορά για τα πεπραγμένα που λαμβάνουν χώρα στα Διοικητικά Συμβούλια του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ ΑΘΗΝΑΣ, έτσι ώστε όλοι οι εργαζόμενοι να έχουν πλήρη εικόνα των προβλημάτων, των τοποθετήσεων και των αποφάσεων που λαμβάνονται, καθώς και τις θέσεις και τις προτάσεις της παράταξής μας μέσα σ' αυτά.

Στο σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο (28/11/2017) το ΚΙΝΗΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΑΒ τάχθηκε υπέρ:

  1. Την έγκρισης αναβάθμισης - ανανέωσης του site του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ.
  2. Την πραγματοποίηση της χριστουγεννιάτικης γιορτής για τα παιδιά των εργαζομένων, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 17/12/2017 στους χώρους του ΕΚΑΒ.
  3. Την αναβάθμιση του Ιατρείου που λειτουργεί στους χώρους του ΕΚΑΒ, με την απόκτηση νέου - σύγχρονου καρδιογράφου και όλων των αναλώσιμων υλικών που απαιτούνται για την λειτουργία του Ιατρείου προς όφελος των εργαζομένων. Σε συνεργασία με τους Ιατρούς του ΕΚΑΒ προτάθηκε ο ετήσιος ιατρικός έλεγχος για τους εργαζόμενους του ΕΚΑΒ και των συμβαλλόμενων μελών τους, με υπέρηχο καρδιάς και καρδιογράφημα. Επίσης προτάθηκε να αναζητηθεί νέος χώρος που θα καλύπτει τις ανάγκες του Ιατρείου.
  4. Την ανανέωση της σύμβασης με τον νομικό σύμβουλο του Σωματείου για 1 έτος ώστε από 1/9/2018 να ξεκινήσει διαδικασία αναζήτησης παροχής νομικών υπηρεσιών με κατάθεση προσφορών. 
  5. Την αποδέσμευση της δαπάνης για την προμήθεια στολής των νεοπροσληφθέντων, από την Διοίκηση του ΕΚΑΒ, το αργότερο έως τις 27/12/2017, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία για τα έτη 2016 - 2017.
  6. Την σύσταση εκπαιδευτικής ομάδας του Σωματείου, με σκοπό την βασική εκπαίδευση των συναδέλφων που είναι μέλη μας στους Τομείς της Περιφέρειας, καθώς και σε ομάδες πληθυσμού προβάλλοντας το έργο του ΕΚΑΒ χωρίς καμία επιβάρυνση, καλύπτοντας τα λειτουργικά έξοδα της κάθε εκπαιδευτικής δραστηριότητας.
  7. Την συνάντηση με τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ.
  8. Την σύσταση Επιτροπής για την οργάνωση της ετήσιας χοροεσπερίδας του Σωματείου.
  9. Την συμμετοχή στην 24ωρη Γενική Απεργία ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ στις 14/12/2017
  10. Την συμμετοχή στην 4ωρη στάση εργασίας της ΠΟΕΔΗΝ  στις 19/12/2017
  11. Την επιστολή με τα αιτήματά μας και ορισμός συνάντησης με τον Αν. Υπουργό Υγείας.

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών στο Α’ ΚΑΠΗ Λάρισας!!!


Το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) Λάρισας, ο Τομέας Υγείας της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Λαρισαίων και τα Κ.Α.Π.Η., διοργάνωσαν από κοινού σεμινάριο στο Α Κ.Α.Π.Η με θέμα «Πρώτες Βοήθειες σε Επείγουσες Καταστάσεις».



Στόχος του σεμιναρίου ήταν να εφοδιάσει τους συμμετέχοντες, με τις γνώσεις εκείνες οι οποίες είναι απαραίτητες, ώστε να μπορούν με ασφάλεια να παρέμβουν και να αντιμετωπίσουν καταστάσεις τραυματισμών ή επειγόντων παθολογικών περιστατικών, μέχρι να έρθει εξειδικευμένη βοήθεια. Η ενημέρωση περιελάμβανε θεωρητική κατάρτιση και επίδειξη με προπλάσματα και ειδικό εξοπλισμό πρώτων βοηθειών δίνοντας τη δυνατότητα στο κοινό να συμμετάσχει μαζί με τους ειδικούς στην αντιμετώπιση καταστάσεων όπως: καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση με χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή, τραύματα, πνιγμονή, θέση ανάνηψης, κλήση των υπηρεσιών υγείας κ.λ.π..
Στο σεμινάριο συμμετείχαν ο Κύριος Ξενοφών Λέτσας, υπεύθυνος Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Α.Β. Λάρισας και ο Δρ Θεόδωρος Κυρόπουλος, Υπεύθυνος Τομέα Υγείας Δήμου Λαρισαίων.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο Α’ Κ.Α.Π.Η., Τσαρουχά 9 (Ν. Σμύρνη) την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου, ώρα 17.00-19.00.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο κύριος Τσαούσης Κων. δημοτικός σύμβουλος, εντεταλμένος για θέματα ΚΑΠΗ, και ο κ. Ζέβλας Κων. πρόεδρος του 3ου δημοτικού διαμερίσματος.




O πρωταθλητής Ελλάδος στους υπερμαραθώνιους Γιώργος Δούβας εργάζεται ως υπάλληλος του ΕΚΑΒ στην Κω!!!


O πρωταθλητής Ελλάδος στους υπερμαραθώνιους Γιώργος Δούβας ζει και εργάζεται στην Κω ως υπάλληλος του ΕΚΑΒ.
Ένας αθλητής με ήθος και ευγένεια.
Προπονείται καθημερινά κάνωντας 20 χλμ, τρέξιμο, κολύμπι και ποδήλατο.
Όταν τελειώνει με το δρομικό πρόγραμμα, μπαίνει στη θάλασσα παντός καιρού και κολυμπάει αρκετά χιλιόμετρα, ενώ κλείνει το ημερήσιο πρόγραμμα με ποδηλασία.
Ο Γιώργος Δούβας εκτός από Υπερμαραθώνιους κάνει και αγωνιστικό τρίαθλο.
Ασχολείται επίσης με το αγωνιστικό τρίαθλο. Επίσης προτρέπει όλους τους νέους να ασχολούνται με τον αθλητισμό, μιας και η ενασχόληση με οποιοδήποτε άθλημα θα τους κάνει πιο υγιείς και θα τους κρατήσει μακριά από δύσβατα και γεμάτα κινδύνους μονοπάτια της ζωής.



Σε εξέλιξη η πρόσληψη 177 ατόμων σε Νοσοκομεία και ΕΚΑΒ!!!


Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία πρόσληψης, που αφορά σε 177 νέες μόνιμες θέσεις νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού στα νοσοκομεία όλων των Υγειονομικών Περιφερειών και στο ΕΚΑΒ. 
Οι προσλήψεις θα γίνουν στα παρακάτω νοσοκομεία:
  • Γενικό Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Αθήνας «Ο Άγιος Σάββας» (1 θέση)
  • Γενικό Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά «Μεταξά» (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης (3 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αργολίδας (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Άρτας (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Δράμας (3 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Λιβαδειάς (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Πατρών (3 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Πέλλας (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Ρεθύμνου (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Σερρών (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Χανίων (4 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Τρίπολης (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Ασκληπιείο Βούλας (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Βόλου «Αχιλλοπούλειο» (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Ζακύνθου (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Ηλείας (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Μαμάτσειο – Μποδοσάκειο (3 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Νέας Ιωνίας (4 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Νίκαιας (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθήνας «Η Αγία Σοφία» (8 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθήνας «Παν. & Αγλαϊα Κυριακού (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Χίου (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Έλενα Βενιζέλου – Αλεξάνδρα (9 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «Γ. Γεννηματάς» (8 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «Η Ελπίς» (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «Ιπποκράτειο» (5 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «ΚΑΤ» (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «Κοργιαλένειο – Μπενάκειο» (3 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «Λαϊκό» (8 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «Ο Ευαγγελισμός» (13 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «Σισμανόγλειο – Α. Φλέμιγκ» (3 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «Γ. Παπανικολάου» (3 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «Γ. Γεννηματάς» (2 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Λήμνου (1 θέση)
  • Γενικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος «Η Σωτηρία» (4 θέσεις)
  • Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά «Τζάνειο» (1 θέση)
  • Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο «Οι Άγιοι Ανάργυροι» (3 θέσεις)
  • Νοσοκομείο Αφρ/σίων – Δερμ/κών Νόσων «Ανδρέας Συγγρός» (1 θέση)
  • Π.Α.Γ.Ν.Η. – Γενικό Νοσοκομείο Βενιζέλειο (10 θέσεις)
  • Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» (7 θέσεις)
  • Π.Γ.Ν. Λάρισας – Γ.Ν. Λάρισας (5 θέσεις)
  • Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ» (2 θέσεις)
  • Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής (3 θέσεις)
  • ΕΚΑΒ (28 θέσεις)
  • «Μετά από πολλά χρόνια κινείται μία διαδικασία, η οποία είχε σκαλώσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, παράγοντας χειροπιαστό αποτέλεσμα στην κατεύθυνση ενίσχυσης της στελέχωσης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας. Εκτός των παραπάνω θέσεων η διαδικασία συνεχίζεται και για άλλες αντίστοιχες θέσεις, τα οριστικά αποτελέσματα των οποίων θα εκδίδονται σταδιακά», αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας.


Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

29 νέες προσλήψεις στο ΕΚΑΒ!!!


Νέες προσλήψεις στο ΕΚΑΒ 29 υπαλλήλων με τον Ν. 2643/98, από τους οποίους 28 είναι ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων. Υπάρχουν σε εκκρεμότητα άλλες 65 περίπου.

Στις διατάξεις του νόμου 2643/98 υπάγονται οι ακόλουθες κατηγορίες προσώπων: 

α. Οι πολύτεκνοι γονείς με τέσσερα τέκνα και άνω, ένα από τα τέκνα πολύτεκνης οικογένειας και ο επιζών ή ο άγαμος γονέας τριών ανήλικων τέκνων.

 β. Τα άτομα, με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, που έχουν περιορισμένες δυνατότητες για επαγγελματική απασχόληση εξαιτίας οποιασδήποτε χρόνιας σωματικής ή πνευματικής ή ψυχικής πάθησης ή βλάβης (άτομα με ειδικές ανάγκες), εφόσον είναι γραμμένα στα μητρώα ανέργων αναπήρων του Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.).

γ. Όσοι έλαβαν μέρος στην Εθνική Αντίσταση, κατά την έννοια του νόμου 1285/1982 (ΦΕΚ 115 Α΄) και τα τέκνα τους.

 δ. Οι ανάπηροι και οι τραυματίες πολέμου ή πολεμικών γεγονότων, όσοι κατέστησαν ανίκανοι από τις κακουχίες στράτευσης, εφόσον υπηρέτησαν με οποιαδήποτε ιδιότητα στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στα Σώματα Ασφαλείας και τα τέκνα τους, τα θύματα πολέμου και οι ανάπηροι πολέμου άμαχου πληθυσμού και τα τέκνα τους, οι ανάπηροι ειρηνικής περιόδου και τα τέκνα τους.

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

Πρέβεζα: Ασθενοφόρο έπεσε πάνω σε μοσχάρια στην Εθνική Οδό!!!


Με δύο μοσχάρια συγκρούστηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στην Εθνική Οδό Πρέβεζας Ιωαννίνων, που ευτυχώς, χάρη στην εμπειρία του οδηγού του οχήματος, δεν είχαμε τραγική κατάληξη, μιας και στο ασθενοφόρο υπήρχε ασθενής που με συνοδεία γιατρού, μεταφέρονταν στην Πρέβεζα.
Το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής, λίγο μετά τις 20:00 στην Εθνική Οδό Πρέβεζας Ιωαννίνων στο ύψος της Ν. Σαμψούντας.
Το ασθενοφόρο με κατεύθυνση την Πρέβεζα, μετέφερε ασθενή με συνοδεία γιατρού.
Στο ύψος της Ν. Σαμψούντας δύο μοσχάρια βρέθηκαν ξαφνικά στην μέση του δρόμου.
Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και χάρη στην εμπειρία του ο οδηγός κατάφερε να κρατήσει το μεγάλο όχημα στο δρόμο, χωρίς τραγικές συνέπειες, πέρα από υλικές ζημιές που υπέστη το ασθενοφόρο.
Στο σημείο βρέθηκε άλλο ασθενοφόρο το οποίο παρέλαβε τόσο τον ασθενή και τον γιατρό όσο και τον οδηγό.
Παρ όλα αυτά, από το περιστατικό αντιλαμβάνεται κανείς τον σοβαρότατο κίνδυνο στον οποίο τέθηκαν τρία άτομα, οδηγός, ασθενής και γιατρός.
Το συγκεκριμένο έρχεται για μια ακόμη φορά να αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα και τους κινδύνους που ενέχουν οι εμφανίσεις ανεπιτήρητων ζώων στις εθνικές αλλά και επαρχιακές οδούς.
Στην περιοχή της Πρέβεζας δεν είναι το μοναδικό περιστατικό που έχει καταγραφεί.
Πολλά έχουν σημειωθεί στον επαρχιακό δρόμο Αρχαγγέλου Καναλλακίου, στην περιοχή της Μυρσίνης και στο Μποντάρι. Ωστόσο το φαινόμενο εξακολουθεί και επαναλαμβάνεται με τους ιδιοκτήτες των ζώων να μην φαίνεται να έχουν την διάθεση να συμμορφωθούν θέτοντας καθημερινά σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
Παρά τις όποιες μηνύσεις έχουν υποβληθεί σε βάρος τους, μιας και πλέον είναι γνωστοί οι ιδιοκτήτες των ζώων, αυτά εξακολουθούν και κινούνται ανενόχλητα με τις αρχές απλά να βεβαιώνουν… παραβάσεις.
Και το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει και να γίνεται καθημερινά μεγαλύτερο με τα οχήματα να φτάνουν στον προορισμό τους από καθαρή τύχη στις περισσότερες περιπτώσεις!!!
Τι θα συμβεί όμως όταν η… τύχη δεν θα χαμογελάσει σε κάποιον οδηγό; Αυτή την απάντηση θα κληθούν να δώσουν οι αρχές. Γιατί στην περίπτωση αυτή δεν αρκεί μόνο ο νόμος αλλά και η συνείδηση, όταν μετά από τόσα περιστατικά παρουσιαστεί κάποιο θανατηφόρο.

ΝΔ για Δημόσιο: Εκχώρηση λειτουργιών σε ιδιώτες, λιγότερες προσλήψεις, αξιολόγηση!!!


Για δημόσια διοίκηση που θα λειτουργεί πραγματικά προς όφελος του πολίτη, παρέχοντας ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες και διευκολύνοντας την ιδιωτική πρωτοβουλία, ενώ παράλληλα, θα δείχνει έμπρακτο σεβασμό στα χρήματα του φορολογούμενου, με αξιολόγηση και αξιοκρατία σε όλα τα επίπεδα, με διαφάνεια και με λογοδοσία, κάνει λόγο η ΝΔ στα συμπεράσματα του 6ου προ συνεδρίου του κόμματος.
Μεταξύ άλλων προτείνει:
-Εκχώρηση λειτουργιών στον ιδιωτικό τομέα, εφόσον μπορεί αυτός να παρέχει ένα δημόσιο αγαθό σε χαμηλότερο κόστος και υψηλή ποιότητα.
-Επαναφορά του κανόνα 1 προς 5 (σ.σ. υπενθυμίζεται ότι σήμερα ισχύει το 1 προς 4, το 2018 το 1 προς 3 και το 2019 το 1 προς 2) στις προσλήψεις-αποχωρήσεις
-Αξιολόγηση που θα βασίζεται στην περιγραφή καθηκόντων κάθε θέσης (job description), στη σύνδεση με συγκεκριμένα και συμφωνημένα παραδοτέα και στην αυτό-αξιολόγηση του υπαλλήλου.  Επίσης, θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός ικανοποίησης πολιτών και επιχειρήσεων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες
-Νέο, απλουστευμένο πειθαρχικό δίκαιο
-Εφαρμογή ενός ενοποιημένου συστήματος ψηφιακής ταυτοποίησης και ηλεκτρονικής υπογραφής για όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα
Αναλυτικά:
Δημόσια Διοίκηση
  1. Σχεδιάζουμε μια Δημόσια Διοίκηση που θα λειτουργεί πραγματικά προς όφελος των πολιτών. Που θα προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες με λιγότερες δαπάνες.
  2. Με σύγχρονες και ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες. Απαιτείται σταδιακά να ανασχεδιαστεί το σύνολο των διαδικασιών του δημοσίου με βασική προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων. Η γραφειοκρατία και η σύγχυση που δημιουργεί, καθώς και τα φαινόμενα διαφθοράς θα αντιμετωπίζονται δραστικά με τη χρήση της τεχνολογίας για τη δημιουργία σύγχρονων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, που θα ελαχιστοποιούν την ανάγκη προσωπικής επαφής του πολίτη με το προσωπικό της δημόσιας διοίκησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας παρέμβασης αποτελεί η εφαρμογή ενός ενοποιημένου συστήματος ψηφιακής ταυτοποίησης και ηλεκτρονικής υπογραφής για όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, που θα απλοποιήσει σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με τους φορείς του δημοσίου, θα βελτιώσει την εξυπηρέτηση τους και θα μειώσει το λειτουργικό κόστος τόσο τους κράτους όσο και των επιχειρήσεων.
  3. Με σεβασμό σε κάθε ευρώ του φορολογούμενου που δαπανάται. Η θέση της Νέας Δημοκρατίας για «οικονομία στο Κράτος» είναι αδιαπραγμάτευτη. Για αυτό, σχεδιάζουμε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που θα παρακολουθεί την εξέλιξη των δαπανών, θα τις αναλύει ανά κέντρο κόστους και θα αξιολογεί τις επιμέρους δαπάνες με βάση συγκεκριμένους δείκτες αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας. Έτσι, θα γνωρίζουμε πού δαπανάται κάθε ευρώ, και θα μπορούμε να προχωρήσουμε σε πραγματικό εξορθολογισμό των δημοσίων δαπανών. Αποφεύγοντας τις οριζόντιες μειώσεις που δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή παροχή βασικών δημόσιων αγαθών.
iii. Στο ίδιο πλαίσιο επαναφέρουμε τον κανόνα 1 προς 5 στις προσλήψεις-αποχωρήσεις με παράλληλη χρήση διοικητικών εργαλείων, όπως η κινητικότητα, η απλούστευση ενδο-διοικητικών διαδικασιών, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και η χρήση ΣΔΙΤ, ώστε να μην αυξηθεί ταυτόχρονα η ποιότητα των παρεχόμενων δημοσίων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
  1. Με έμφαση στην αξιοκρατία και την αξιολόγηση. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις, αδυνατεί να προωθήσει την αξιολόγηση στο Δημόσιο. Δεν πιστεύει σε αυτήν, και προσπαθεί με κάθε τρόπο να την υπονομεύσει. Αντίθετα, εμείς θα προχωρήσουμε στη θέσπιση ενός ουσιαστικού και καινοτόμου συστήματος αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου. Η αξιολόγηση θα βασίζεται στην περιγραφή καθηκόντων κάθε θέσης (job description), στη σύνδεση με συγκεκριμένα και συμφωνημένα παραδοτέα και στην αυτό-αξιολόγηση του υπαλλήλου. Επίσης, θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός ικανοποίησης πολιτών και επιχειρήσεων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Τα δε αποτελέσματα της αξιολόγησης θα παίζουν ρόλο στην επιβράβευση των πιο αποτελεσματικών υπαλλήλων και στη δημιουργία ατομικού πλάνου ανάπτυξης που θα βοηθά τους λιγότερο αποτελεσματικούς.
  2. Επιπλέον, ενδυναμώνουμε την αξιοπιστία και το αίσθημα δικαιοσύνης εντός της δημόσιας διοίκησης. Προτείνουμε ένα νέο, απλουστευμένο πειθαρχικό δίκαιο που περιλαμβάνει κατάταξη πειθαρχικών αδικημάτων με βάση τη βαρύτητα τους, ξεκάθαρη περιγραφή παραπτωμάτων και καθιέρωση γρήγορων διαδικασιών, με παράλληλη ενδυνάμωση των ελεγκτικών μηχανισμών και του εσωτερικού ελέγχου της δημόσιας διοίκησης.
  3. Με μεγαλύτερη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, μακριά από τις εμμονές και τις ιδεοληψίες του κρατισμού. Για τη Νέα Δημοκρατία το δημόσιο δεν ταυτίζεται με το κρατικό. Για αυτό, θα προωθήσουμε την εκχώρηση λειτουργιών στον ιδιωτικό τομέα, εφόσον μπορεί αυτός να παρέχει ένα δημόσιο αγαθό σε χαμηλότερο κόστος και υψηλή ποιότητα. Διευρύνοντας τα σχήματα σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανάπτυξη υποδομών και την παροχή δημοσίων υπηρεσιών Με την πρακτική της εκχώρησης λειτουργιών, εξοικονομούνται σημαντικοί δημόσιοι πόροι, ωφελείται ο πολίτης, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση, ενώ το κράτος μπορεί να ασκήσει καλύτερα τον εποπτικό του ρόλο, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον.
vii. Με μεγαλύτερη έμφαση στη διαφάνεια και τη λογοδοσία. Σχεδιάζουμε τη συστηματικότερη δημοσιοποίηση και αξιοποίηση των ανοικτών δημόσιων δεδομένων (open data), μέσα από μια ενιαία διαδικτυακή πύλη που θα ενημερώνεται τακτικά από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Με στόχο την ενίσχυση της δημόσιας πληροφόρησης, της λογοδοσίας και της διαφάνειας, αλλά και την ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών και εργαλείων για τους πολίτες. Παράλληλα, προωθούμε τη δημιουργία κεντρικού κόμβου (portal), όπου θα είναι διαθέσιμη όλη η απαραίτητη πληροφορία για τον πολίτη, τον επιχειρηματία και τον εργαζόμενο, τον ξένο επενδυτή και τον επισκέπτη (χάρτες της χώρας, οδηγίες, πληροφορίες για βασικές δημόσιες υπηρεσίες, για τα Μέσα Μεταφοράς, στατιστικά στοιχεία κ.ο.κ.).
  1. Με στόχο τον περιορισμό της κακής νομοθέτησης και της πολυνομίας, προωθούμε τον έλεγχο της καταλληλόλητας και αποτελεσματικότητας της νομοθεσίας, και την επικαιροποίηση αλλά και την συστηματική κωδικοποίησή της. Ξεκινώντας από τους κρίσιμους τομείς της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων.
  2. Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη σταθερότητα στις σχέσεις δημόσιας διοίκησης και πολιτών. Ο πολίτης θα πρέπει να γνωρίζει τις υποχρεώσεις του, αλλά και τις υποχρεώσεις της δημόσιας διοίκησης απέναντι του. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των φορολογικών ελέγχων, με τις διαδοχικές παρατάσεις που δίνονταν επί χρόνια να λειτουργούν ως άλλοθι για τη διοίκηση η οποία δεν έκανε εγκαίρως και σωστά τη δουλειά της κρατώντας όμηρους τους πολίτες για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας μπορεί να αποτελέσει οδηγό για τον περιορισμό της κρατικής αυθαιρεσίας.

Κομισιόν: Βελτιωμένη αλλά ακόμα «νοσεί» η υγεία στην Ελλάδα!!!


Βελτίωση της υγείας των Ελλήνων σε γενικές γραμμές, ωστόσο με πολλά «αλλά» διαπιστώνει έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με έτος αναφοράς το 2016.
Στην έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα (Πέμπτη) για το προφίλ της Ελλάδας στον τομέα της υγείας, δίνεται έμφαση στη μεγάλη θνησιμότητα λόγω καρκίνου και καρδιακών νοσημάτων, στα υψηλά ποσοστά καπνίσματος στους ενήλικες και την παχυσαρκία στα παιδιά, την ανεπαρκή χρηματοδότηση του συστήματος υγείας, που λειτουργεί κάτω από σημαντικούς δημοσιονομικούς περιορισμούς, στη μειωμένη λόγω της κρίσης ικανότητα των νοικοκυριών να αγοράζουν υπηρεσίες ιδιωτικής περίθαλψης και στις συνεχώς αυξανόμενες άμεσες πληρωμές, που ήταν ήδη υψηλές.
Επίσης, γίνεται αναφορά στη «διαρκή πρόκληση» που συνιστούν το «φακελάκι», η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, οι συμβάσεις για προμήθειες, στα σημαντικά προβλήματα που υφίστανται στον σχεδιασμό και την ορθολογική κατανομή των πόρων υγειονομικής περίθαλψης, στη μεγάλη ανισορροπία στην κατανομή των υλικών πόρων και του ιατρικού προσωπικού μεταξύ αστικών κέντρων και αγροτικών περιοχών και στην ανάγκη δημιουργίας ενός αποτελεσματικού δικτύου υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης πρώτης  επαφής, ώστε να αντιμετωπιστούν κατάλληλα οι υγειονομικές ανάγκες του πληθυσμού.
Τα συμπεράσματα της έκθεσης έχουν ως εξής :
⇒ Η κατάσταση της υγείας του ελληνικού πληθυσμού έχει βελτιωθεί σε γενικές γραμμές με την πάροδο του χρόνου, αλλά εξακολουθούν να υφίστανται βασικές προκλήσεις στον τομέα της υγείας, όπως η θνησιμότητα λόγω καρκίνου και ο αντίκτυπος των καρδιακών  νοσημάτων. Οι τάσεις όσον αφορά στους παράγοντες κινδύνου, ειδικά τα υψηλά ποσοστά καπνίσματος μεταξύ των ενηλίκων και η παχυσαρκία στα παιδιά, επισημαίνουν τη σπουδαιότητα θέσπισης εθνικών προγραμμάτων προσυμπτωματικού ελέγχου του καρκίνου, επιβολής της απαγόρευσης του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους και προώθησης αλλαγών στον τρόπο ζωής, με επίκεντρο τη διατροφή και την άσκηση.
 Η επάρκεια χρηματοδότησης του συστήματος υγείας είναι αιτία ανησυχίας, εξαιτίας της πίεσης στις δημόσιες δαπάνες, της μειούμενης βάσης εσόδων του συστήματος ασφάλισης υγείας και του ήδη υψηλού ποσοστού ιδιωτικών δαπανών. Το σύστημα υγείας λειτουργεί υπό συνθήκες σημαντικών δημοσιονομικών περιορισμών, μολονότι με τα συστήματα υποχρεωτικών επιστροφών οι δαπάνες υπερβαίνουν στην πράξη τον προϋπολογισμό για την κάλυψη των αναγκών των ασθενών. Ο μηχανισμός αυτός είναι κομβικής σημασίας προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το δημόσιο σύστημα μπορεί να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες, ιδίως επειδή τα ποσοστά χρήσης του αυξάνονται και η ικανότητα των νοικοκυριών να αγοράζουν υπηρεσίες ιδιωτικής περίθαλψης έχει μειωθεί από τότε που άρχισε η κρίση.
⇒ Οι άμεσες πληρωμές από τους ασθενείς είναι παραδοσιακά πολύ υψηλές στην Ελλάδα και, πρόσφατα, έχουν αυξηθεί κι άλλο, γεγονός που συνιστά αυξανόμενη οικονομική επιβάρυνση για τους ασθενείς, συχνά λόγω καταναλωτικών προτύπων που διέπονται από προκλητή ζήτηση από την πλευρά της προσφοράς, και μπορεί να δημιουργεί ανισότητες όσον αφορά την πρόσβαση σε φροντίδα. Η καταπολέμηση των εκτεταμένων άτυπων αμοιβών, της φοροδιαφυγής με την παροχή υπηρεσιών υγείας χωρίς απόδειξη, καθώς και  άλλων μορφών σπατάλης και διαφθοράς (π.χ. στη σύναψη συμβάσεων για προμήθειες) στον χώρο της υγείας συνιστούν επίσης διαρκή πρόκληση.
⇒ Η Ελλάδα αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα στον σχεδιασμό και την ορθολογική κατανομή των πόρων υγειονομικής περίθαλψης, κάτι που έχει επιπτώσεις στην αποδοτικότητα και την πρόσβαση. Υπάρχει μεγάλη ανισορροπίαστην κατανομή των υλικών πόρων και του ιατρικού προσωπικού μεταξύ αστικών κέντρων και αγροτικών περιοχών, καθώς και μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στα πολύ υψηλά καταγραφόμενα επίπεδα μη ικανοποιούμενης ανάγκης για ιατρική περίθαλψη –το δεύτερο υψηλότερο μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. Οι τρέχουσες μεταρρυθμίσεις, όπως αυτή της πρωτοβάθμιας υγείας, αναμένεται να έχουν άμεσο αντίκτυπο στα θέματα αυτά. 
⇒ Παρά τη δυσχερή οικονομική συγκυρία, σημαντικές μεταρρυθμίσεις στράφηκαν προς τις δομές, το κόστος και την αποτελεσματικότητα του συστήματος υγείας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν μακροχρόνιες αδυναμίες. Στις επιτυχίες περιλαμβάνονται η  δημιουργία ενός μοναδικού αγοραστή, η τυποποίηση της δέσμης των παροχών που αποζημιώνονται από την κοινωνική ασφάλιση και οι σημαντικές μειώσεις στις φαρμακευτικές δαπάνες. Περαιτέρω προσπάθειες βρίσκονται σε εξέλιξη, με ιδιαίτερο αντικείμενο την αύξηση της χρήσης γενόσημων φαρμάκων, τη βελτίωση της διοίκησης των νοσοκομείων και την ευρύτερη εφαρμογή των κλινικών κατευθυντήριων γραμμών.
⇒ Ένα άλλο σημαντικό επίτευγμα υπήρξε η επίλυση του προβλήματος όσον αφορά την ασφαλιστική κάλυψη υγείας, που επηρέασε περίπου 2,5 εκατ. άτομα, ή το ένα τέταρτο του πληθυσμού, λόγω της έλλειψης καθολικής κάλυψης. Απαιτήθηκαν αρκετές προσπάθειες από το 2011, στη διάρκεια των οποίων η πρόσβαση σε υπηρεσίες ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη για τους άνεργους και άλλες ευάλωτες κατηγορίες χωρίς κάλυψη. Ωστόσο, η νέα νομοθεσία του 2016 διόρθωσε αυτά τα κενά και πέτυχε καθολική κάλυψη, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας που ξεκίνησε το 2014 στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής.
⇒ Ένα σημαντικό στοιχείο για την επίτευξη των στόχων της αποτελεσματικότητας, της πρόσβασης και της ανθεκτικότητας είναι η δημιουργία ενός αποτελεσματικού δικτύου υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης πρώτης επαφής ούτως ώστε να αντιμετωπιστούν κατάλληλα οι υγειονομικές ανάγκες του πληθυσμού. Αυτή τη στιγμή, μια μικρή μειονότητα των γιατρών είναι γενικοί ιατροί και δεν υπάρχει σύστημα παραπομπών, ώστε να  ρυθμίζονται οι διαδρομές των ασθενών προς τα υπόλοιπα επίπεδα περίθαλψης, αλλά ούτε και επαρκής προαγωγή της υγείας ή πρόληψη ασθενειών. Ωστόσο, έχει γίνει κάποια αρχή με την κατάρτιση τουνέου ελληνικού σχεδίου πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, που ξεκίνησε το 2017 και θα εφαρμοστεί τα επόμενα τρία χρόνια.

Tι γίνεται όταν ένα ασθενοφόρο εμβολιστεί από ένα φορτηγάκι;


Τα ασθενοφόρα, όταν μεταφέρουν ασθενή, τρέχουν πολύ και περνούν με κόκκινο για να προλάβουν. Κι αυτό σημαίνει ότι έχουν αυξημένες πιθανότητες να εμπλακούν σε σύγκρουση.

Μια πολύ πιθανή μορφή σύγκρουσης σε αυτή την περίπτωση είναι ο εμβολισμός από άλλο αυτοκίνητο, που μπορεί να περνάει κανονικά τη διασταύρωση με πράσινο.
Αυτή την περίπτωση ήθελε να προσομοιώσει η εξειδικευμένη φίρμα κατασκευής ασθενοφόρων Braun. Πήρε λοιπόν ένα από τα ασθενοφόρα της, το έστησε με το πλάι στο τέλος του διαδρόμου δοκιμών κι έστειλε πάνω του ένα μεγάλο και βαρύ pickup, ένα αμερικάνικο Ford F-150.
Τα αποτελέσματα, όπως θα δείτε στο video, είναι εκπληκτικά. Εκεί που περιμένεις –επηρεασμένος ίσως κι από ταινίες δράσης– το φορτηγάκι να περάσει μέσα από το ασθενοφόρο και να βγει από την άλλη, γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Το pickup παραμορφώνεται, ως οφείλει άλλωστε για να απορροφήσει την ενέργεια της σύγκρουσης, αλλά το νοσοκομειακό δεν παθαίνει τίποτε! Λες και το φορτηγάκι έπεσε πάνω σε χρηματοκιβώτιο τράπεζας!
Βέβαια, οι νοσοκόμοι, οι συνοδοί και ο ασθενής που βρίσκονται μέσα ταρακουνιούνται άγρια – πράγμα που μας κάνει να ανησυχούμε λίγο για τον αυχένα τους. Όμως το σίγουρο είναι πως το νοσοκομειακό παραμένει σχεδόν ανέπαφο και μπορεί να συνεχίσει τη διακομιδή. Καθησυχαστικό…
Τώρα, το τι γίνεται αν στη θέση του Braun είναι ένα συνηθισμένο –και παλιό– ασθενοφόρο όπως αυτά του δικού μας ΕΚΑΒ, δεν μπορούμε να σας το πούμε…